recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opevaring af højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpevaring af højtaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomasNY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Opevaring af højtaler
    Sendt: 03-November-2009 kl. 20:50
Halløj, jeg har nogle gamle pioneer højtaler som jeg udelukkende bruger til fester og sådan noget. Kan sådan nogle godt tåle at stå oppe på et loft, hvor der naturlig vis er meget koldt, men ikke specielt fugtigt. Jeg tænker på membraner osv.?

På forhånd tak

Redigeret af thomasNY - 03-November-2009 kl. 20:50
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 21:02
Tro ikke at gummi pakning på selv højtale enheder har så god af kulde i det lange løb, da gummi jo blive sprød hvis det ikke opbevare i et rum med fast temp. som en stue.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 11:23
Kolde og fugtige rum, kombineret med at de ikke bliver brugt, kan hurtigt æde ophænget på enhederne.

Hvis det er et par store klodser og du skal have dem pakket væk længe ad gangen, kan du jo tage enhederne ud og opbevare dem et mere hensigtsmæssigt sted.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 11:55
som nævnt tidligere gummimembranen vil simpelthen mørne væk. samt gummi´en "hærder" bliver den ikke flexet fra tid til anden, så mister du dynamik i lyden.

kulde og varme forskydninger skaber faktisk trætheds brud i gummi materiale, kulde er faktisk stor fjende for de meget flexible gummi typer, du kan selvfølgelig finde gummi som kan klare ekstrem kulde.

Jeg ville fraråde det, du æder livstiden, men de kan da sagtens klare det en periode. højlager hos store producenter, kan også tit være meget kolde områder.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu