recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opfølgning: Kam-effekt på Infuse ATV 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opfølgning: Kam-effekt på Infuse ATV 4

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Ikke at det er den store hjælp, men jeg har vel omkring 200 DVD'er rippet med makemkv, og afspiller dem med Infuse på min  ATV4 uden problemer.
Jeg afspiller dem via SMTP. Ved ikke om det gør nogen forskel.

Er det så dit tv, der klarer deinterlace? 
Venlig hilsen
KB
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ikke at det er den store hjælp, men jeg har vel omkring 200 DVD'er rippet med makemkv, og afspiller dem med Infuse på min  ATV4 uden problemer.
Jeg afspiller dem via SMTP. Ved ikke om det gør nogen forskel.

Næ. ATV4 spytter jo 1080P ud.
Faktisk så forstår jeg slet ikke at dine DVD rip er interlacet. Det burde de slet ikke være, da DVD ikke er interlaced.
Det er kun nogle gamle TV-optagelser jeg har liggende, som er interlacet (og det ser ikke kønt ud med Infuse).

Redigeret af Axlon - 13-September-2016 kl. 17:55
Mvh Jesper
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 18:08
Det ser ud som interlaced. Jeg har også tjekket på iPad med Infuse. Det er jo dvd'er fra ca. 2004.

Det bliver ikke kønt at køre gennem Handbrake. Der kommer komprimeringsartefact. Selv om jeg vælger MPEG-2 sker der forringelse alligevel.
Venlig hilsen
KB
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 18:19

Det ser ud som interlaced. Jeg har også tjekket på iPad med Infuse. Det er jo dvd'er fra ca. 2004.

Det bliver ikke kønt at køre gennem Handbrake. Der kommer komprimeringsartefact. Selv om jeg vælger MPEG-2 sker der forringelse alligevel.
Uden at være 100% sikker, så mener jeg at selve DVD formatet er progressivt.
Jeg har selv DVD'er fra før år 2000 som virker uden problemer på mit ATV4.
Mvh Jesper
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 18:30

Ikke at det er den store hjælp, men j<span style="line-height: 1.4;">eg har vel omkring 200 DVD'er rippet med makemkv, og afspiller dem med Infuse på min  ATV4 uden problemer.</span>
<span style="line-height: 1.4;">Jeg afspiller dem via SMTP. Ved ikke om det gør nogen forskel.</span>

Næ. <span style="line-height: 1.4;">ATV4 spytter jo 1080P ud.</span>
Faktisk så forstår jeg slet ikke at dine DVD rip er interlacet. Det burde de slet ikke være, da DVD ikke er interlaced.
Det er kun nogle gamle TV-optagelser jeg har liggende, som er interlacet (og det ser ikke kønt ud med Infuse).

Stort set alt video på DVD består af halv billeder. Der mulighed for hele billeder, men det et sjældent brugt.
.....
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Stort set alt video på DVD består af halv billeder. Der mulighed for hele billeder, men det et sjældent brugt.
Men er de fleste ikke lavet ud fra 25FPS hvor man bruger samme billede til at lave frame 1 og 2 (lige/ulige linier).
Det jeg prøver at komme frem til, at man blot kan smelte frame et og to sammen simpelt, er derved opnå det orginale prograsive billede.
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 18:43
Brixen: Har du prøvet at rippe en anden DVD med makemkv, for at se om du har samme problem med den?
Mvh Jesper
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 20:14

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Men er de fleste ikke lavet ud fra 25FPS hvor man bruger samme billede til at lave frame 1 og 2 (lige/ulige linier).
Det jeg prøver at komme frem til, at man blot kan smelte frame et og to sammen simpelt, er derved opnå det orginale prograsive billede.
[COLOR=#262626" face="Arial, Helvetica, sans-serif]<span style="font-size: 13px; line-height: 17.0001px;]http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-74479.html</span>[/COLOR]

Afspilleren kan godt lave det til hele billeder (progressive) . Men formatet er stadig 50 halv billeder pr. sekund, svarende til 25 hele billeder pr. sekund (PAL).
.....
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 21:21

Brixen: Har du prøvet at rippe en anden DVD med makemkv, for at se om du har samme problem med den?

Jeg har rippet to dvd'er, men det er fra samme boks.
Dvs. jeg har rippet til iso med et andet program, og kørt Makemkv bagefter. Jeg har ikke prøvet at rippe med Makemkv. Det gør jeg i morgen.

Nu har jeg prøvet at kopiere .mkv filerne over på en USB-disk, og afspillet dem gennem LG tv'ets smart-tv. Der ser det perfekt ud, men jeg kan ikke få undertekster på. Dvs. deinterlace klares fint på tv med de samme filer, der fejler i Infuse. Infuse kan klare underteksterne, det kan tv ikke.

Det er bitmap undertekster, jeg ser - dvs. de er takkede - altså i for lav opløsning. Jeg har at andet rippe program, der kan lave underteksterne bedre, men det er ved OCR af bitmap underteksterne, og der er mange fejl på dansk.

Der er ikke nemt det her ...
Venlig hilsen
KB
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 06:59
Hvilket jo bare bekræfter at Infuse ikke kan lave deinterlacing.
Vi kan håbe det kommer på et tidspunkt.
Mvh Jesper
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 10:17
Øv. Er der andre muligheder end Infuse?
Plex kan ikke bruges, da min NAS ikke kan trække det.
Venlig hilsen
KB
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 10:30
MrMC måske.
Har ikke selv prøvet det, da jeg har været godt tilfreds med Infuse.

Mvh Jesper
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu