|
Opgrader harddisk til SSD, men hvad med OS? |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1563 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
||
Programmet hedder faktisk Acronis True Image og er et fortrinligt kloningsprogram hvis man vil klone mellem to harddiske af samme type, men det er jo ikke tilfældet her. Der kræves noget ekstra når der skal klones fra en almindelig harddisk til en SSD, derfor er Paragons Migrate to SSD et langt bedre program til det aktuelle formål. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
||
Har lige fixet min moster Acer bærbare. Acer skulle gerne have leveret (præ-installeret) et stykke software som hedder Acer Backup Manager. Herfra kan du oprette disse gendannelsesdiske som der nævnes. Disse diske gør at du kan genskabe dit system, enten til samme stand som den kom i fra fabrikken, eller tilbage til en sikkerhedskopi, som du har foretaget med samme software. Du kan derfor genskabe din PC med denne software på en ny HDD. Vær opmærksom på, at hvis du laver en sikkerhedskopi, som du vil genskabe fra, så SKAL du lave en boot CD (laves også i Acer Backup Manager) (MEGET VIGTIGT). Det er denne du skal starte op fra, og ikke gendannelsesdiskene. Vil du blot køre maksinen op, som den var fra fabrikken, så benytter du bare gendannelsesdiskene. Har du brug for nærmere hjælp omkring Acer Backup Manager, må du lige sige til. Start med at undersøge om du ikke har softwaren installeret
Note: Licensnøgle behøves ikke ved brug af hverken gendannelsesdiske eller sikkerhedskopi. Licensnøglen er indlogeret i BIOS (det var den i hvert fald på min mosters også med Win7). Den sad i øvrigt klistret på i bunden af PC'en. Nogle producenter klistrer den også på indersiden ved fx. batteriet. Redigeret af fhansen - 08-Juni-2013 kl. 23:36 |
|||
![]() |
|||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
||
Ja sorry, det var lidt for hurtigt fra toppen af hovedet. Det er self. Acronis True Image. Hvad er det Paragons SW går som går det bedre (jeg tvivler ikke, er bare nysgerrig til en anden gang). /ask |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
@fltk
Jeg kunne også tænke mig at vide hvad for noget "ekstra" som kræves for at klone fra en almindelig harddisk til en SSD.
|
|||
![]() |
|||
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
||
Der skal ikke bruges "speciel" klone software fordi det er til en SSD.
Hvis SSD disken er mindre end den oprindelige skal man sikre sig at softwaren til at klone med kan gøre partitionen på "kopien" mindre on the fly. Hvilket de fleste klone værktøjer kan nu om dage. Det er selvfølgelig en forudsætning at din nuværende installation ikke fylder mere end hvad der er plads til på den nye SSD. Jeg vil altid gå efter en klon, hvis ikke det er problemer med den nuværende installation |
|||
![]() |
|||
la55e ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 51 |
||
Hej fhansen, den boot-CD fra/i Acer Backup Manager, hvor danner du den? Hjælpeprogrammet (ABM) inkluderer følgende valgmuligheder: - Sikkerhedskopiering (1) Opret fabriksstandarddisk. (2) Opret
sikkerhedskopieringsdisk til drivere og programmer. Jeg har dannet begge dele (3 recovery-DVDer og 1 app-DVD), men der er ikke mulighed for at lave en boot CD med ABM. Du skriver den er meget vigtigt, men den er skjult godt i softwaren... :-/
Tak for præciseringen vedr. muligheden for at reinstallere uden brug af product key. Det giver mig lidt ro i maven. :-)
|
|||
![]() |
|||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
||
Er fuldstændig enig med Matrix og vil anbefale Clonezilla
Alt det der ævl med at det er mere sikkert med en ny installation, - glem det. Køre dit system perfekt nu, så klon på en SSD af passende størrelse og oplev ny superhastighed og ingen støj fra SSD'en.
Det kræver kun at du kan tilslutte harddisken og SSD drevet til samme controller, vælg derefter discclon.
|
|||
mvh Infinity
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
Flere SSD bliver solgt med et kit - USB til SATA kabel og software, så man kan klone inden den gamle disk pilles ud. Bl.a. Crucial.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
||
Ja, lidt mærkeligt, men boot CD'en laver du via menuen. Da jeg ikke sidder med systemet, kan jeg ikke lige huske vejen dertil. Men det er i ABM via menuen. Det er lidt forskelligt fra version til version af ACM, hvad menupunktet hedder. Men der er ikke så mange, så prøv lige at kigge dem igennem. Ellers kan vi lave en Teamviewer, hvor jeg viser det. Edit: Der skulle også gerne være mulighed for at lave en alm. sikkerhedskopi (kopi af din maskine som den er nu). Redigeret af fhansen - 09-Juni-2013 kl. 17:52 |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
||
Når man højreklikker på "Denne computer", eller det hedder vist i Windows7 blot "Computer", klikker på "Egenskaber" er det så ikke licensnøglen, som står at læse i "Egenskaber for system"?
Redigeret af turbo2 - 09-Juni-2013 kl. 20:06 |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
||
OK. Kan du læse tysk så se her: http://www.com-magazin.de/dl/4/4/7/3/6/com_0912_Windows_auf_SSD.pdf Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |