|
Opgrader harddisk til SSD, men hvad med OS? |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg stod selv og skulle skifte min disk på et tidspunkt (med et noget specielt filsystem i forhold til hvad jeg var vant til (en OSX) og mine normale utilities lige kunne klare. En Sandberg Hardisk Cloner løste udfordringen uden at jeg skulle bruge tid på det.
Den kræver praktisk talt ingen IT kundskaber at bruge. Smid de 2 diske i, tryk på copy knappen og afvent. Det er dog under forudsætning at man opgraderer til en større disk og man kan finde ud af placere diskene rigtigt. Redigeret af hedberg - 11-Juni-2013 kl. 13:31 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
la55e ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 51 |
Hej alle
Her endnu en update. Ny SSD er nu installeret, OS er klonet (uden at product-key/licens-key var nødvendig) og maskinen har fået nyt liv. Hold da op for en forskel det gør! Det kan varmt anbefales andre med samme tanker. Kingston-disken blev leveret med Acronis-software til at klone. Det brugte jeg, uden problemer. Jeg ved ikke om SSDen har de rigtige settings (som de foregående sider i denne tråd nævner) men er indtil videre tilfreds med resultatet - og ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Så indtil videre gør jeg ikke yderligere. Med denne operation veloverstået overvejer jeg også at fordoble rammen i maskinen (fra 4GB til 8GB, der er max i bundkortet) - men gør det en afgærende forskel? Kan det betale sig? Indtil videre tak til alle der har hjulpet vh Lasse
|
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Tilykke med skiftet. SSD er lækkert. Hvad angår RAM, så kommer det an på hvad du benytter maskinen til. 4GB er rigeligt til alm. brug. Hvis du kører krævende programmer som fx fotoredigering eller virtuelle maskiner, kan du godt løbe tør for RAM. Nævn dit brug af maskinen. |
|
![]() |
|
mlm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 178 |
Må jeg spørge hvad du præcist endte med at gøre - hvad købte du og hvad gjorde du, step 1, 2, 3
Jeg overvejer at gøre det samme med min asus. - Jeg ved lige så lidt som da du startede ![]() |
|
![]() |
|
la55e ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 51 |
Ja, naturligvis. Jeg gør det i grove træk - og tænker du har brug for sådan et overblik. 0: Få hjælp på recordere.DK 1: Køb upgrade bundle (link) der indeholder - ny SSD harddisk - skuffe til gl. harddisk - software til at klone gammel disk, CD-ROM 2: Tag backup og lav restore DVDer (hvis det nu skulle gå galt) 3: Sluk PC. Ud med den gamle hardisk og i med den nye. Gammel harddisk placeres i "skuffen" og tilsluttes PC med USB 4: Tænd PC og boot fra "software til at klone gammel disk". Softwaren har en guide der fører en igennem kloning af alt indhold fra den gamle harddisk til den nye. 5: Boot PC fra ny SSD, mærk farten :-) 6: Tak for hjælp på recordereDK og hjælp andre i lignende situation :-) vh Lasse
|
|
![]() |
|
Benytter maskinen primært til webbrug og stream af TV-programmer og til at organisere digitalfotos (40GB ca 15000 billeder) i Picasa. Arbejder ikke med tunge filer og hyppig billedbehandling, så nok ikke behov for mere RAM. Har blot fået mod på mere efter succesfuld upgrade til SSD. vh L
|
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Tror ikke du får presset mere juice ud ved udvidelse af RAM, med dit forbrug, men du kan evt. holde øje med forbruget via Taskmanager (CTRL+SHIFT+ESC > Ydeevne). I den visuelle visning under "Hukommelse" kan du se forbruget, samt lige neden under, hvor meget du har til rådighed.
|
|
![]() |
|
mlm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 178 |
Tak for kogebogen :-)
Det var lige det der med at man skal bruge en anden pc til at lave kloningsarbejdet jeg ikke havde fattet i første omgang |
|
![]() |
|
Nej, det er forkert! Du bruger kun én PC til alt arbejdet med kloning. vh L
|
|
![]() |
|
Du har sikkert ret. Jeg prøver at holde øje. Tak for svaret. Vh L
|
|
![]() |
|
Hmm jeg er nok lidt langsom :-)
Jeg tror jeg har fattet det nu - tak for indsatsen |
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
Om du får noget ud af at opgradere fra 4 til 8 GB ram kommer udover dit forbrug også an på om
Det er et 64 bits version af Windows som du benytter. Hvis ikke det er det, så er det minimalt om overhovedet noget at du får ud af det. Mvh, Matrix Ps du kan checke i kontrolpanel | system om det er 32/64 bit |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |