Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Treated
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
|
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 07:59 |
KlausDM skrev:
Treated skrev:
hvis man så kun har 1 harddisk som er delt op, hjælper det jo ikke noget at have gemt data på den ene del af disken, så mister man stadig det hele, hvis uheldet skulle være ude at den går i stykker |
Det er yderst sjældent at harddiske i stationære computere vitterligt går i stykker.
Styresystemet er noget helt andet - evt også bootsectoren, men det er så ikke noget problem, når data er på D: drevet.
Klaus
|
Jeg har da haft 2 diske som begge har været gået ned indenfor ½ år, så uanset om de har lavet 2 partitioner eller ikke, kan det jo være ligemeget når disken ikke svarer. Og jeg har ikke misbrugt diskene ved at lade dem stå og spinne op konstant osv, står tændt 24/7. Så vil da sige det bedste er absolut at lave backup af det man godt vil gemme.
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 09:12 |
KlausDM skrev:
Treated skrev:
hvis man så kun har 1 harddisk som er delt op, hjælper det jo ikke noget at have gemt data på den ene del af disken, så mister man stadig det hele, hvis uheldet skulle være ude at den går i stykker |
Det er yderst sjældent at harddiske i stationære computere vitterligt går i stykker.
Klaus
|
Sig det til de 10-12 stykker jeg har liggende til skræk og advarsel! Du ved "rigtige mænd tager IKKE backup...... De græder"
Klaus' metode bruger jeg også selv men det er IKKE pga sikkerhed. Mere pga den lettere geninstallation. Husk altid backup!
BS
|
|
 |
Free
Bruger
Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Point: 77
|
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 13:08 |
Kære alle
Tak for de mange ideer. Jeg forstår fordelene med en eller flere partitioner. Men på den laptop jeg har, blev c: hurtigt fyldt op og derefter flyttede jeg mine dokumenter til D: drevet. Dette frigav noget plads på C: men den blev fyldt igen ved installation af flere programmer. Så begyndte jeg at installere programmer på D: der desuden også havde mine dokumenter. Dette blev noget være rod og derfor ønsker jeg en samlet harddisk. Desuden tager jeg backup ret ofte backup pga. harddisk fejl, harddisken kan gå i stykker og tyveri.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 13:24 |
Henrik B. skrev:
fltk skrev:
Jeg vil ligesom Radiomanden på det kraftigste tilråde 2 partitioner: Et C drev på 30-40GB til Windows og øvrige programmer, og en partition på resten af harddisken til alt andet (dokumenter, musik, video, billeder etc.). Tag så backup af C drevet så det hurtigt kan gendannes i tilfælde af nedbrud, virus m.v. uden at du mister øvrige data.
Flemming |
undskyld, men 30-40 GB? Det er alt for lidt på en moderne PC. Det er jo Win 7 og Office-pakken, så er den partition fyldt...
M.v.h. |
Det var da sært at jeg så kun har brugt ca 21 GB på mit C drev som indeholder Windows 7, Office samt i massevis af store videoprogrammer m.v. Jeg tror du trænger til at få ryddet op på dit C drev. Skal siges, at jeg har slået systemgendannelse fra - det kan fylde en del hvis der er mange gendannelsespunkter.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
|
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 15:28 |
Bschmidt skrev:
Sig det til de 10-12 stykker jeg har liggende til skræk og advarsel! Du ved "rigtige mænd tager IKKE backup...... De græder"
|
Hvad fanden gør i ved jeres diske? Min gamle aflagte Medion der er død i bundkortet har jeg fisket disken ud af og den virker findt endnu. Den er +7 år gammel. Næste generationa f Medion der kom hjem kører på samme disk (knægten bruger computeren nu) og den jeg har selv, får alle de tæsk jeg har lyst til. Har ikke oplevet HDD nedbrud i de sidste 10 år, til trods for at der konstant er et sted mellem 5 og 7 forskellige computerer i hjemmet (pt er der 8 + 2 arbejdsbærbare). Klaus
|
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 15:37 |
De diske jeg har liggende er også samlet i lang tid og fra mange forskellige computere. Min pointe er bare at disknedbrud SKER (ikke tit, bevares) og så er det bare for sent med backup :-(
BS
|
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 10:11 |
Bschmidt skrev:
De diske jeg har liggende er også samlet i lang tid og fra mange forskellige computere. Min pointe er bare at disknedbrud SKER (ikke tit, bevares) og så er det bare for sent med backup :-(
BS |
Ja, alle harddisk fejler før eller siden - nogle før - andre siden. (Heldigvis de fleste). Tag altid backup af data - det er drøn ærgeligt at miste sine billeder af børn og børnebørn taget gennem mange år. Har man alle data på en seperat partition er det noget nemmere at tage backup ud på en USB disk. HUSK! - operativsystem og programmer kan altid genskabes. Data kan ikke.
|
/Peter
|
 |
michael9000
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 19:17 |
"Divide and concour". Det er mere praktisk (læs nemmest) at geninstallere windows når dokumenterne ligger på en anden partition.
fltk skrev:
... QUOTE...
Det var da sært at jeg så kun har brugt ca 21 GB på mit C drev som indeholder Windows 7, Office samt i massevis af store videoprogrammer m.v. Jeg tror du trænger til at få ryddet op på dit C drev. Skal siges, at jeg har slået systemgendannelse fra - det kan fylde en del hvis der er mange gendannelsespunkter.
Flemming |
21GB  - min "minimalistiske" installation fylder ca 37 GB hvor systemgendannelse og Hibernate er deaktiveret + Swap-filen er reduceret til 1GB.
|
 |
Free
Bruger
Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Point: 77
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:47 |
Fik Købt Win 7 og kunne samle harddisken uden problemer, så det er muligt
|