recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradere q acoustics 3010i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradere q acoustics 3010i

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 14:35
har du hørt wharfedale 12,2 ? jeg har købt dem og blev meget positiv overrasket over dem.
de skal lige spilles til et par uger da diskanten lyder grimt de første dage.
men jeg elsker dem nu, rimelig god bas, lækker mellemtone og nu er diskanten også lækker og luftig.
havde q acoustics 2050i før og mine 12,2 er meget mere lækker og detajeret at høre på.
De må absolut ikke sammenlignes med wharfedale 225, dem kunne jeg ikke li lyden af.
kører dem med en audiolab 6000A.


Redigeret af Leo P - 26-December-2021 kl. 14:37
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 14:43
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

har du hørt wharfedale 12,2 ? jeg har købt dem og blev meget positiv overrasket over dem.
de skal lige spilles til et par uger da diskanten lyder grimt de første dage.
men jeg elsker dem nu, rimelig god bas, lækker mellemtone og nu er diskanten også lækker og luftig.
havde q acoustics 2050i før og mine 12,2 er meget mere lækker og detajeret at høre på.
De må absolut ikke sammenlignes med wharfedale 225, dem kunne jeg ikke li lyden af.
kører dem med en audiolab 6000A.

Havde Mission LX 3MKII de har lidt markant øvre mellemtone,nedre diskant, om toppen var for markant kan jeg ikke huske, wharfedale er inden for samme firma så de lyder lidt på samme måde (lidt som denon og marantz), da jeg solgte dem 3 måneder og 1 dag senere havde de stadig den samme lyd, toppen havde ikke ændre sig

Skal man gå efter reviews så lyder q acoustics 3000i bedre en wharfedale diamond 12.
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 21:24
har ikke hørt 3000i serien, men de 2050i jeg havde synes jeg var død kedelige i lyden.
jeg har jo også haft de quad s2 som du anbefalede mig, dem har jeg fortrudt jeg solgte igen, men synes ikke 12,2 er ret meget efter.
Synes også de fleste der tester 12,2 på youtube, er lige ud af boksen og den første lytning jeg havde tænkte jeg også åååh nej skrækkelig diskant, men det er utroligt som det har ændret sig, den er vild lækker nu. Men vil nu heller ikke sige, at de har den typiske wharfedale lyd, de er mere åbne, vist også noget med at det er en Q acoustic mand der har haft en finger med i spillet, men synes helt sikkert 2099 kr er et røverkøb, også selv om man giver fuld pris


Redigeret af Leo P - 26-December-2021 kl. 21:32
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 21:32
Q Acoustics 2000i lyder anderledes end 3000i og 3000 lyder også meget anderledes end 3000i

I følge linket ændre lyden sig ikke meget efter f.eks en månede, desuden synes jeg lx 3 mkII skuffede i bassen i betragting af de er ok store og har en 6.5" så manglede der bass

Når jeg har en fornemmelse af de har ca samme lyd som mission lx 3 mkII (nogen denon,marantz produkter kan også være meget ens), så skal jeg ikke lytte til et sæt selv om jeg har fri fragt begge veje hos hififreaks.
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 21:48
jeg var også betænkelig ved at købe 12,2 fordi de ligner 225, men 225 spiller ikke godt efter min mening. tænkte selv på mission QX2, men snakkede så med en fra hifi freaks der sagde at 12,2 var en bedre og mere åben højtaler, men lyd er jo heller ikke altid nemt da alle ikke har samme smag, men jeg blev positiv overrasket over dem.
Kan se du er fra fyn, hvis du bor tæt på Fredericia må du gerne komme og få et lyt da
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 21:59
Der meget mere bas i en QX2 hvis man kan li det og uanset hvad så er QX2  en meget dyrere højttalere en wharfedael diamond 12.2, desuden er der lige kommet en ny QX serie
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 22:12
ja hvis man mener basmænde er afgørende for hvor god en højtaler er ?  synes den er fin fra den 6,5 der er i 12,2 og jeg synes nu heller ikke prisen altid er afgørende for hvor godt en højtaler spiller.
har heller ikke hørt qx2 så kan ikke udtale mig om den


Redigeret af Leo P - 26-December-2021 kl. 22:14
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 02:47
Qx2 er ret vilde og kan samtidig spille højt med en kraftig forstærker, godt alternativ til klipsch reference modellerne

Hvis jeg ikke har nævnt dey har man kunne købe Mackie MR824 til en ret god pris hos thomann, faktisk samme pris som jeg gav for mine MR624 (6'erne er steget i prisen hos gear4music), desværre blir de for store og de falder hurtigt i bassen -3db 38hz -10 db ved 35hz, min går ned til 45hz -3d og -10 db ved 38hz, men der mangler ikke bass.

Lyder naturlig og behalig og min monitor controller er justeret så når den ikke når op på clippen (udgangsgsignalet) er lyden tilpas højt uden forvrængning, man tænker bare nå man kan få 8" modellen til samme prisen som 6'erne, at det synd man ikke har masser af plads på hver sin siden af ens monitor(skærm) og en god dybde, for der er trods alt lidt mere bass og lydtryk i 8'erne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu