|
Opgradering af 3 år gammel surround anlæg |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ingen surround uden sub.. Subwooferen ( LFE ) er en lige så stor del af lydsporet som alle de andre højttalere..! Redigeret af strecker - 31-August-2013 kl. 16:27 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
|
LFE kan uden problemer mikses ud i fronterne, hvis fronterne er store nok. Og sammenligner man med den subwoofer der bruges i dag, så er det fint med de højttalere jeg nævner..... Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Helt enig i at hans nuværende sub ikke er meget værd, men hvis der alligevel skal handles ind vil jeg da mene at en subwoofer skal med i købet.
En højttalere skal være MEGET voldsom for at dække et LFE lydspor ned til 15-18 Hz, det findes i hvert fald ikke inde for trådstarters budget. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
|
Jeg vil mene at der er meget at hente ved at vente med subben, til der er bedre penge til en god sub.
Klaus |
||
![]() |
||
Henrik_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2010 Status: Offline Point: 15 |
|
Det er bare rigtig dejligt med al den feedback :-). Tak for det.
Jeg suger alle jeres råd til mig og har en aftale med Hifiklubben i Randers om, at komme ind forbi i næste uge og høre Dali højtalerne. XTZ har jeg ikke mulighed for at høre. De 15.000 kr er ikke et max beløb. Kan jeg få noget rigtig godt for nogle tusinde mere, så vil jeg også ofre det. Vælger jeg at betale de ekstra penge for Dali IKON, vil de så være det ekstra bedre end XTZ? Dali IKON VOKAL 2 MK2 centerhøjttaler 3499 kr IKON 6 MK2 Gulvstående højttaler 8998 kr IKON 6 MK2 Gulvstående højttaler 3999 kr I alt 16496 kr (ingen fragt - afhentes) XTZ XTZ 99.36 MK II Piano Black 7990 Skr XTZ 99.25 MK II Center Piano Black 2990 Skr XTZ 99 W12.16 High Glossy Black 4390 Skr Fragt 395 Skr I alt 15765 Skr I alt danske kr 13440 kr |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|
Bryder mig ikke synderligt om Dalis ikon serie pånær ikon 7 - jeg beskriver dem som skingre og magre. Ville helt klart hoppe på xtz her.
Når det er sagt så er højtaler A nødvendigvis ikke bedere fordi den koster mere end højtaler B. Jo, der ville nok være overvældende konsensus hvis det var 800 Diamond vs creative pc højtalere. Men i det eksempel du selv levere er prisen ikke brugbar. Har ikke læst hele tråden. Nogen grund til at der ikke bliver talt om brugt? Redigeret af Therien - 31-August-2013 kl. 20:46 |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
|
Jeg ville helt sikkert kigge på XTZ. Har Været igennem samme mølle som dig, og brød mig heller ikke særlig meget om Dali Ikon 6. Vil klart mene man skal højere op i Dali serien, før man får noget som kan måle sig med XTZ.
|
||
![]() |
||
|
Det ved kun dine ører. Jeg syntes IKON6 er en ganske vellydende højttaler og bryder mig ikke om lyden fra XTZ højttalere (vi er heldigvis forskellige). Hvad du syntes er bedst ved vi ikke...... Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
XTZ kan høres her
http://danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c1.html |
||
![]() |
||
|
Der er heller ikke voldsomt langt fra Randers til København.
En tur til Tapeconnection i Århus for at lytte på andre producenter vil nok være lidt hurtigere. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Godt tre timer med tog. Man må gøre noget for at lytte.. |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
|
Mon ikke der er en venlig jyde som vil lægge rum til at op kan lytte på et sæt XTZ? Jeg gør det gerne, men er selv bosat på øen :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |