|
Opgradering af anlæg |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Den der thule, har den noget rumkorrektion?
|
|||
![]() |
|||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
||
Nix.. der snakkes HI-FI, pt. ![]() Bond
![]() |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Den Thule AV100 er en no nonsens receiver der bare spiller og lyder til ug, og som virkelig har magt over tingene med sine kun 100watt. Hvis du vil have noget mere magt over tingene og du stadig vil beholde den samme sound, så skal du altså til lommerne hvis du virkelig have noget som du kan høre gør en forskel, ellers vil jeg sætte ind andre steder f.eks. dit rum eller andre højtalere, ikke at dine nuværende højtalere fejler noget, men hvis du vil gøre det bedre så er det her du skal sætte ind. Du skal virkelig have fat i en seriøs effektforstærker hvis der skal gøres en forskel når du vil fyre op under kedelerne, og hvis det bare skal være nogenlunde pengene værd, så er det minimum kr.40.000,-+ for 5 kanaler. Lad os nu sige du vil vælge at sætte noget kraftigere i rumpen på av100, så vil jeg person se efter nogle brugte effektforstærker som spiller og lyder ala det du er vant til, bare med endnu mere kraft og saft, og hvor der er endnu mere hul og dynamik i gennem og spillerglæden stiger, smilet kommer på læben og man ånder ud og siger, hold kæft hvor det klinger og spiller godt. 3 stk. brugte Sirius DM 200/ GamuT D200 vil være et af mine valg til dine højtalere. Tro mig de spiller rø... ud, på næsten alt andet. Jeg har selv haft dem kørende i stuen, men køre idag med ML. |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
Dit lytterum ser ud til at have mange hårde flader, gulv, loft vægge... Måske er det værd at overveje at gøre noget ved det frem for anlægget.
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
||
Men...Vi er da enige om, at der spilles igennem en surround receiver - ikke? Og, at alt under 50hz sendes til sub'en - så der benyttes altså de digitale kredsløb/deling etc. i receiveren? Hvis alt bas sendes til sub'en, så var min pointe bare, at der måske kunne hentes noget via rum korrektion ala Dspeaker, som jeg i samme situation har haft stor glæde af... Nu kender jeg i øvrigt ikke Thulen, men hvis det ellers er en surround receiver, så er det jo ikke optimalt til hi-fi. Men, det kan jo være, at Thule'n er anderledes... |
|||
![]() |
|||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
||
SiriuS DM 200 er, absolut, et godt bud... SiriuS er også Dansk (Ole Lund Christensen) ligesom Thule (Anders Thule) Navnet SiriuS blev i øvrigt solgt (til Nasa ?) og fik navnet GamuT (GamuT DM 200) - http://www.gamutaudio.com Bliver vi i det Danske kunne Gryphone også klare opgaven Mark Levinson er lige til "højrebenet".... Bond |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Den spiller hamrende godt, bedre end receiver til 20k, den er måske lige en smule for analytisk efter min smag, men godt spiller den. Syns faktisk det en af de få receiver i den relative billigere end som også kan bruges til at lytte seriøs hifi på.
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
||
Sirius DM200 spiller bare, man skal lede længe efter noget der spiller den op, specielt når man tager prisen i betragtning. In the old Days 90'erne, havde jeg faktisk også 7 stk. Sirius 7C mono effekttrin som jo er opbygget/ magen til DM 200. 4 stk.7C sad så på fronterne som den gang var Infinity IRS Epsilon, senere blev det så til ML da de altså har noget mere magt over tingende på den slags højtalere, men det kræver også at elektrikeren har været forbi og sætte et par ekstra grupper op, da de trækker en enorm strøm når der er belastning på. |
|||
|
|||
![]() |
|||
kamajoka ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
||
Hej - og tak for konstruktiv feedback. 1. Behøver på ingen måde være nyt, så jeg vil prøve at holde øje med om der kan findes noget godt brugt. Kan se der er et par Primare til salg på DBA (A30.2 og A30.5 mk2). Nogen idé om det er egnede muligheder? Det er desværre ikke så nemt at låne brugt udstyr med hjem og levere tilbage igen ![]() 2. Vil helt klart prøve at flytte lidt rundt - det koster heldigvis kun lidt fysisk arbejde ![]() 3. Mange har skrevet om akustik, og her i løbet af foråret kommer der lamelgardinger op langs hele glasvæggen og i 3-kants vinduerne, så lidt er der planlagt på denne front. |
|||
![]() |
|||
||
Primare er også en god overvejelse, men med 30.5 tror jeg ikke du vil opleve den helt store forskel, jo forskel vil der være men ikke den store. Du skal op i Primare A32 eller lign. til dine fronter hvis du vil sætte mere liv i dem.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Præcis ! Primare spiller da fortryllende... men glem det i denne her sammensætning ![]() P.s. den der med elektriker-besøg kender jeg, alt for godt, he,he... ny (selvstændig)"gruppe" større sikringer, ny kabling med højere kvadrat.... skille-trafo på loftet osv... ![]() Sagt på en anden måde... til alle i derude, med anlæg/surround-receivers som yder mange 1000 "Nasa-watt" seriøst målt af Hifiklubben... og kan klare jer, tilsluttet vægudtaget med en sikring på 10/13 Amp. sammen med lamper, kaffemaskiner, strygejern og opladere til mobilt udstyr... har, virkelig, en lyd-oplevelse tilgode ![]() Bond
![]() Redigeret af bbond - 02-Marts-2014 kl. 14:24 |
|||
![]() |
|||
kamajoka ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
||
Nogen som har kendskab til / erfaring med nedenstående forstærkere fra Emotiva. Har læst en del positive omtaler på nettet, men nu er omtaler jo ikke alt
![]() 5-kanals effektforstærker: Emotiva XPA-5 2-kanals effektforstærker: Emotiva XPA-2 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |