|
Opgradering af anlæg |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har kun læst om dem, set ud fra hvor meget kraft der skulle være så sidder der en 1200VA transformer i XPA-5, ikke dårligt men det er jo til alle fem kanaler, til sammenligning sidder der i en Sirius/GamuT 200 sidder der 2 stk. 500VA en til hver kanal. Dine 704'ere skal altså virkelig have noget strøm vis de skal vækkes til live og spille optimalt, de vil lyde anstrengt når du skruer op med en forstærker der ikke kan levere strøm nok, det handler jo ikke kun om strøm men også hvordan den spiller. Bare lige lidt til sammenligning med en ML 333, der sidder der 2 stk. på hver 2450VA dvs. næsten 5000VA til 2 kanaler.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
kamajoka ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
Er stadig lidt hooked på at prøve noget Emotiva, og kan godt forstå behovet for en masse strøm :-). Gider ikke spare et par kroner og så få noget som måske er godt nok, så jeg har kigget lidt videre og de har et par mono-blokke som er noget mere strømstærke end de muligheder jeg nævnte tidligere.
Enten sån't en fætter her http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa-1 med 1200VA eller den lidt mindre XPA-1L http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa-1l med 450VA. Den store XPA-1 er måske et overkill, men det kan vel aldrig blive for kraftigt :-) - så er grundlaget også til stede hvis jeg på et senere tidspunkt skulle opgradere højttalerne. Og så lige et måske ret dumt spørgsmål, som jeg alligevel håber en eller anden vil svare på. Lad os forestille os følgende scenarie: Jeg investerer i et par mono-blokke på 2x250W til fronterne, og resten af højttalerne drives af Thulen som blot har 100W pr. kanal. Jeg afspiller så en film i 5.1 surround - vil fronterne så spille meget højere end de øvrige højttalere eller ??
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
W er jo ikke det samme som volume. Du kan justere på hvor højt de enkelte højaltre skal spille hvis dette er nødvendigt. Det eneste jeg kunne forstille mig er den klang der kommer over de forskellige højtalere mht. forskellig forstærker valg. Men det er slet ikke sikkert det er noget du vil høre.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |