mejersken skrev:
lige nu har jeg en Sony str de685 forstærker, en Ps3 80 gb og RF 10 Højtalere fra klipsch ( ingen Sub)
Vil jeg få mest lyd for pengene ved at købe en sub som fx Audiopro - Allroom Sub, til 2000 kr. en forstærker som fx onkyo 607 til 4500 kr en ny afspiller til ca 4000 kr
Jeg er fristet med subén fordi fordi der kun sidder 4,5" enheder i gulvhøjtalerne
Forstærkeren frister med flere watt, hdmi, og mulighed for auto setup
afspillerne frister med formentlig bedre læsning/dekodning, lavere strømforbrug, |
PS3'en er ikke begrænsningen i dit setup, så sæt dén bagerst i køen til udskiftning. Så er diskussionen subwoofer eller forstærker. Det afhænger af dit budget til sub - jeg synes du skal gå efter en bedre/større sub, Allroom sub'en er en fin lille fætter til prisen, men der sker altså meget ved at gå et trin eller to op. En ny forstærker vil levere andet end mere watt og HDMI, også bedre lyd. Det vil være hørbart både til film og musik. Hvis du prioriterer musik højt, ville jeg skifte forstærkeren først, prioriterer du film højt, ville jeg skifte subwooferen - men til noget bedre end en Allroom sub.