recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af hjemmenetværk??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af hjemmenetværk??

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af d19s d19s skrev:

hvor mange stik skal du have i stuen?? og skal de sidde ved siden af hinannen??hvis de skal sidde ved siden af hinanden og ved siden af tv-slutdåsen, vil jeg bruge denne: http://www.greenline.dk/Lauritz-Knudsen-FUGA-1/LK-Fuga-Dataudtag-11/LK-Fuga-dataudtag-15M-5603 det vil komme til art se pænere ud :-)

Jeg skal have 2 stik i stuen, men ikke i nærheden af hinanden. Der er kun plads til et enkelt cat5e kabel i tomrøret, der i forvejen indeholder et antennekabel, derfor kun et enkelt udtag i hver

Oprindeligt skrevet af d19s d19s skrev:

hvis du bruger de lexcom 125 stik som du linker til, skal du ikke bruge en lsa-tang, du klipper bare enderne med en alm tang, når de er monteret..
Nej, det var nu også mere til patchpanelet...

Oprindeligt skrevet af d19s d19s skrev:

jeg vil bruge lexcom 125 i begge ender, fordi de er så meget nemmere at montere, istedet for at skulle bruge en Lsa-tang. du kan evt bruge denne til montage af lexcom125 i enden
Altså bruge den istedet for patchpanelet? Det skal sidde oppe på loftet, så der er ingen æstetiske krav :-)
 
Oprindeligt skrevet af d19s d19s skrev:

hvis du engang i mellem er i hobro, vil jeg gerne vise dig hvordan det virker..
eller kan jeg lige se om jeg kan få tid til at tage lidt billeder
 
OK, ikke lige umiddelbart
Oprindeligt skrevet af d19s d19s skrev:

ps: greenline er ikke det billigste sted at handle, så de kan findes billigere andre steder
 
 
Links til billige steder skader jo ikke :-)

Har du set at de enkelte beskrivelser også er links, så jeg linker til et eksakt produkt i mit indlæg ovenfor?
mvh Christian
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af d19s d19s skrev:

og husk endelig disse.. :-)

Okay det er til Fuga-udtaget som du selv linker til, ikke sandt? De udtag jeg linker til har indbygget montageramme (tror jeg)
mvh Christian
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 11:55
På wattoo.dk bliver prisen for et 8-hullers udtag 417,55 kr, det er da noget dyrere...

edit: altså en monteringsdåse, selve udtaget, 8 lexcom 125, 8 montagerammer...

edit igen: den jeg foreslår koster 184 kr for 24 huller

http://www.proshop.dk/Netvaerk-tilbehoer/Equip-Patch-Panel-patch-panel-2243978.html%20


Redigeret af cnn3 - 22-November-2012 kl. 12:00
mvh Christian
Til top
d19s Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2008
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér d19s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 12:52

i teknik rum har jeg nogle gange brugt flg:

med  2 x lexcom125
1 x ramme 50 1,5 modul
1 x 1,5 underlag.. 
de bliver bare monteret ved siden af hinanden.
nu ved jeg ikke hvad en LSA-tang koster i dag, men den skal du også lægge oven i prisen på de 185,-  + du kommer aldrig til at bruge den igen ;-)
de montage rammer jeg har der hjemme og brugt, har de små montagerammer ikke været med endnu..  kan være det er kommer med senere, men så kan du ikke skifte hvilke farve som der evt skal monteres med..  rød/grøn/hvid osv
 
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

På wattoo.dk bliver prisen for et 8-hullers udtag 417,55 kr, det er da noget dyrere...

edit: altså en monteringsdåse, selve udtaget, 8 lexcom 125, 8 montagerammer...

edit igen: den jeg foreslår koster 184 kr for 24 huller

http://www.proshop.dk/Netvaerk-tilbehoer/Equip-Patch-Panel-patch-panel-2243978.html%20

He He, og i min løsning, som dropper konnektors og patchpaneler på loftet og bare afslutter i et RJ45-stik og ind i en switch, der koster 10 stk RJ45 32 kr Cool

...dertil kommer at du sparer udgifter til patchkabler mellem patchpanel/boks og switch. Big smile


Jeg har bare skrevet på kablet med en sort tus (lige før RJ45 stikket), hvor det ender, f.eks. Kontor-1, Kontor-2, svarende til 1. og 2. stik i udtaget i vores kontor.

Hvis man er bekymret for at rummene med tiden får andre anvendelses formål, kan man jo også bare nummerere i begge ender.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 14:42
Ja, jeg ved godt at man blot kan sætte RJ45 stik på kablet, meeen jeg synes nu bedre om den anden løsning :-)

Nu har jeg en del patchkabler liggende, så dem har jeg ikke udgiften til, så det er vel stort set kun et par hundrede kroner mere det koster (hvis man ikke vælger LK-dåsen)
mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu