|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sobi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Status: Offline Point: 83 |
![]() Sendt: 25-August-2008 kl. 23:42 |
Hey!
Står over for en ombygning af mit mediecenter, mit nuværende setup lever desværre ikke helt op til mine forventninger. Har kigger på følgende: Motherboard: GA-MA78GM-S2H CPU: Athlon 64 X2 6000+ 2 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink)) RAM: Kan se at GA-MA78GM-S2H kan klare op til DDR2 1066 og har derfor kigget på disse ram blokke Setupet skal være super hurtigt, kunne klare 1080P rippet til HD (også komprimeret) Ved ikke om CPU'en er overkill men har forsøgt mig med en 2,3 Ghz, som ikke var god nok, derfor har jeg valgt en 3.0 Ghz. Mht RAM når det nu MB understøtter DDR2 1066 er det så ikke bedre at vælge et par RAM der kan følge med der? er dog lidt bekymret over de blæser der følger med til rammene, har ikke planer om at overclocke dem, så burde kunne klare mig uden blæser på dem, nogen der har erfaringer? Har ikke tænkt mig at proppe et andet grafikkort i, end det der allerede er på MB. Nogen der har forslag til opgraderinger/nedgraderinger eller andre indspark ville jeg være glad. PFT :) Mvh Jakob |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Kun Phenom har fordel af RAM hurtigere end DDR2-800 med mindre der overclockes.
Check at CPU'en står på listen over de CPU'er, som motherboardet kan bruges med. De mest strømslugende CPU'er får motherboardets strømforsyning til at stå af i løbet af ingen tid. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeje.
Tak for dit input. Må melde lidt pas på, hvor stor forskel der er på 800 kontra 1066, nogen der kender den? Skal jeg så bare nøjes med disse ram og så i stedet for ? Mvh Jakob |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Ja, de RAM ser umiddelbart fine ud. De skal nok have mere end 1,8 V, så check lige, at de er godkendt til motherboardet. Jeg ville selv nøjes med nogle billigere Kingston RAM, men smag og behag er jo forskellige. Men er der en grund til at have mere end 2 GB? De fleste her i forumet nøjes med 2 GB. De fleste nøjes også med en X2 4850e CPU på 2,5 GHz. Det vil du jo så nok ikke nøjes med. Den 6000+, du har fundet, kan risikere at forbruge 125 W, og det kan motherboardet ikke klare. Hvis du i stedet vælger en 5400+ kan du nøjes med 65 W. |
|
![]() |
|
![]() |
Igen tak for hjælpen jeje!
Mht ram kan jeg ikke se hvor der står noget om 1,8 v, har du et link til sådan et par? Kørte med 2 gb på sidste setup, og opgraderet senere til 4 gb, syntes der var en del forskel så vil også gerne have 4 gb i denne. Mht cpu havde jeg ligeledes ikke set det strømmen, siger tak før rådet og holder mig så til 5400+ Ville som sagt sætte pris på et link til nogle ram. Pft Jakob |
|
![]() |
|
![]() |
De sidste RAM du fandt nøjes faktisk med 1,8 V:
http://www.corsair.com/_datasheets/TWIN2X4096-6400C5DHX.pdf Så de må være OK. Hvis du får problemer med at installere Windows, så læs denne tråd. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen du er en guttermand :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |