|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() Sendt: 07-August-2007 kl. 16:36 |
|
Det er blevet tid til at opgradere min maskine. Den skal have nyt bundkort, cpu, grafikkort og ram (fordi det ram der sidder på maskinen nu sikkert ikke passer til de nye bundkort).
Grafikkort og ram er forholdsvis nemt. det bliver et mellemklasse passivt kølet nvidia kort der understøtter HD afspilning med hjælp fra GPU så cpu bliver aflastet. ram bliver hvad der nu passer til det bundkort jeg får købt. Spørgsmålet er så bare hvilket bundkort og cpu skal man købe? Jeg har nogen krav der skal opfyldes: 1) Min Scythe Ninja køler skal passe til. http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245680 2) Der skal være min 2 ide porte og 4 eller flere SATA porte 3) CPU skal være af mobil typen grundet lavere strøm forbrug og varmeudvikling 4) bundkort skal være passivt kølet. 5) intel/nvidia chipset da jeg har en ide om at efter intel har overtaget nvidia vil det virke bedst sammen med et nvidia grafikkort. (ATI har ingen interesse) Det skal bare være et standard ATX bundkort da det ikke skal sidde i et specielt kabinet. prisen er ikke overvejet endnu men det behøver ikke blive alt for dyrt så længe det opfylder mine krav. Redigeret af BeLLe - 07-August-2007 kl. 16:44 |
||
![]() |
||
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
|
Efter at have kigget lidt rundt har jeg fundet ud af at jeg nok bliver nødt til at give mig på punkt 3 - CPU'en.
Mit valg er faldet på en Core 2 Duo E6750 2.66 GHz Socket 775 da den er forholdsvis billig og samtidig skulle de ikke blive så varme igen og selvom den ikke komme helt ned på en mobil cpus strømforbrug så er den ikke så slem igen. Efter en masse læsen på nettet er jeg kommet frem til det her bundkort ASUS P5K64 WS. Det har det nye P35 chipset og hele 6 sata stik så der er plads til at udbygge lidt. Eneste minus er at det bruger DDR3 RAM der stadig er forfærdeligt dyrt. Nogen der kender til et ligende bundkort der bruger DDR2 ram? Grafikkortet bliver nok et nvidia 8500GT el. 8600GT Redigeret af BeLLe - 08-August-2007 kl. 00:41 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Asus P5K bruger DDR2 ram - Jeg har selv dette board.
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Asus P5K fåes i mange forskellige versioner, heriblandt også versioner der bruger DDR2 ram. http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534 Jeg bruger som Kandersen også det der blot hedder P5K, med DDR2 Ram, en Core2 Duo E6600 samt et ATI HD2600XT med UVD videoacceleration (Nvidia har ingen interesse her Virker perfekt som mediacenter.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|
p5k duer vel ikke til mobil ?
I øvrigt vil jeg generelt ikke anbefale asus p35 serien grundet et ca. 20 W højere stømforbrug end and p35 løsninger - go figure. Redigeret af Matzon - 08-August-2007 kl. 12:06 |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
BeLLe skriver jo at det ikke skal være Mobil cpu alligevel
Kilde ??
Redigeret af spawn - 08-August-2007 kl. 12:23 |
||
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Ikke desto mindre kan jeg holde en idle temperatur på ca. 26 grader med min E6850 duo 2 core (3ghz). Det er ikke verdens bedste MB, men det er godt og billigt til pengene (ca. 1000,- mener jeg at jeg gav). Jeg bruger det dog ikke som HTPC. Til det formål investerede jeg i et MSI P965 Platinum med en E6350 Duo 2 Core (1.8ghz).
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Min har heller ingen problemer med varme |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Spawn, hvilken CPU køler bruger du? Mine forholdsvis høje tal skyldes primært, at det pt. er meget varmt på min lille kontor, og mit kabinet ikke er godtnok til at komme af med varmen. Det flytter simeplthen ikke nok luft, selvom Thermaltake synes at mene noget andet.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er med Stockkøler - men den måling er lavet om aftenen i sidste uge hvor havedøren stod åben så der kom lidt frisk luft ind i stuen. Min normale idle temperatur - eks. nu hvor er er næsten 30 grader i min stue, ligger på omkring 25-26 grader ligesom din. Jeg bruger et Enermax Chakra ECA3052 med en 25cm fan i siden og en 12cm fan i fronten samt en 12cm Noctua fan i bagenden der suger ud. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Arrrgh.. kunne du ikke ha vist mig det kabinet i går.. Jeg kom til at købe et Thermaltake aguila med 2 x 120mm blæsere i (en i front og en i bagende).. Det er simpelthen bare ikke godt nok, selvom der er også er åbent i siden. Det der kabinet ser sgu rigtig okay ud.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
hehehe - det vidste jeg jo ikke Jamen jeg er faktisk også ret godt tilfreds med det, i toppen af den store blæser på siden er der ovenikøbet en kontakt, så man kan vælge om den skal sende luft ind eller suge ud, eller være deaktiveret. Ganske udmærket kabinet og meget lydsvagt. Jeg har lige bygget dette system i sidste uge, og jeg købte iøvrigt også en Hiper PSU |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |