|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Sgu smart nok.. bare et problem.. det har ingen hurtig adgang til Firewire.. Det er et krav hos mig, da jeg bruger det meget til video redigering.
|
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|||
Jeg har firewire adgange på bagsiden, hvor der altid sidder et kabel som er tilsluttet mine eksterne firewireenheder. Og i toppen under en låge er der USB, Lyd og E-Sata. Men ellers er det jo supernemt at sætte et 3½" panel i fronten med firewirestik der monteres internt på bundkortets firewirestik - jeg bruger ikke diskettedrev så 3½" slotten er alligevel ledig |
||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||||
![]() |
||||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|||
ahh - sorry så jeg ikke
techreport The P5K and P5K3 Deluxe consume considerably more power than the other P35 boards, particularly at idle. |
||||
![]() |
||||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|||
Nu tænker jeg ikke på 20W heat - men bare generelt 20W mere strøm forbrug. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Du kunne overveje et Solo kabinet. Lydisolering, snore til at hænge harddisk i samt firewire i front.
Jeg har LIGE bygget det i sidste uge, og jeg idler med 23 grader - skummelt lavt for de C2D!!
|
||||
![]() |
||||
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
|||
Det gigabyte board ser meget interessant ud - 8 sata stik tiltaler mig og det er billigere end ASUS boardet jeg kiggede på.
Jeg tror sq det bliver det for så er der også råd til ram og jeg kan se at den køler jeg har er den samme som der er brugt der så ingen tvivl om at den vil passe. Grafikkortet bliver også det samme. Alt i alt en maskine meget lig overstående ![]() |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Hvis 8 stk sata stik tiltaler dig i en HTPC, så mener jeg du er tjent med hvad som helst. Hvad hulen tror du, at du skal bruge 8 stk sata stik til?
|
||||
![]() |
||||
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
|||
tja man løber hurtigt tør for plads. PT har jeg 4x 232GB* sata diske + 2 ata diske på hhv 115GB* og 189GB* den ene sata disk bruges som systemdrev de andre er data diske og på de 5 har jeg samlet 222GB ledigt ud af 1000GB (lige knap en TB) altså ca 20% ledig plads - det er fyldt op inden året er omme og så skal der flere diske i. * Reél brugbart diskplads efter disken er formateret. En sælger ville kalde dem 4x 250GB, 120GB og 200GB Redigeret af BeLLe - 08-August-2007 kl. 21:36 |
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|||
Så kan man spørge hvad er ideen i at gå op i motherboardets strømforbrug, hvis man skal have 6 diske i, istedet for 1 eller 2 Der er jeg enig med Kandersen, 6 diske hører ikke hjemme i en HTPC, det er hverken befordrende for strømforbrug eller varmeudvikling, som så igen kræver ekstra køling, der både bruger yderligere strøm, og giver yderligere støj.
|
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
der skal jo netop spares strøm fordi der er så mange diske i.
Mht. køling og støj; kabinet temperaturen har jeg ikke set overstige 40 grader og eneste køling jeg har i er min Scythe Ninja på CPU'en og rpm på den kommer aldrig over 1000 og så en lille papst blæser i fronten der kører 7 volt. Det der larmer mest er faktisk blæserne på min PSU. Kan ikke lige huske modellen men det skulle være en ultra silent en. Mener den var nomineret til 19-21 dba Jeg går endnu mere op i stilhed end jeg gør i diskplads og strømforbrug kommer ind på en 3. plads Varme er noget der altid overvåges Redigeret af BeLLe - 08-August-2007 kl. 22:00 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
øh - ok - det er lidt omvendt logik efter min mening - men hver sin smag Du kunne udskifte de 6 diske med 1 eller 2 større, og det du sparer i strøm om året alene ved den operation kan betale købsprisen på diskene.
Det er nu alligevel et faktum at 6 diske støjer mere, udvikler betydeligt mere varme og påvirker airflow negativt i kabinettet mere end 2 gør - denne varme skal ledes væk hvilket betyder øget behov for blæsere, og øget arbejde for de blæsere der er i kabinettet incl. din CPU blæser. Havde du ikke 6 diske i, kunne det være både din CPU og din PSU blæser skulle arbejde mindre og var endnu mere stille. Min PSU er stort set lydløs. Og 1000 rpm på din Scythe Ninja syntes jeg ikke er specielt imponerende (dog afhængig af hvilken CPU den køler nu?), NorthQ blæseren på min 3.4GHZ prescott i en af mine andre PC'er kører kun mellem 6-800rpm ved idle selvom prescotten udvikler langt mere varme end Core2Duo'en, og selv stock køleren på min E6600 kører kun omkring 1100rpm men den siger så lidt, så jeg har ikke gidet prøve en anden køler på den endnu - men det kommer. Du skriver selv det vigtigste er stilhed - jamen for at få stilhed handler det om så lidt aktiv køling som muligt, og så få aktive komponenter der snurrer som muligt. Sidegevinsten ved dette er samtidig lavere strømforbrug. Det hele hænger sammen med hinanden. Man kan ikke sige A uden at sige B, eller få stilhed samtidig med mange komponenter Redigeret af spawn - 08-August-2007 kl. 22:30 |
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det har du naturligvis ret i. Det er en balancegang og maskinen kunne nok blive mere stille og køligere men personligt mener jeg ikke det er nødvændigt. Når man ikke kan høre den på 2 meters afstand i et stille rum og min bærbar (hp dv8000)larmer mere er jeg tilfreds.
Men nej den er ikke 100% stille men den er et godt stykke derhen af. Jeg kunne også have en server stående med alle diskene men så skulle jeg have endnu en maskine stående tændt = mere strømforbrug og når 98% at hvad der er på diskene alligevel skal bruges på media centeret er det her blevet løsningen. Det skal lige tilføjes at kabinettet er et hightower server kabinet så der er plads og luft nok til diskene og resten af komponenterne. Hvis det hele skulle ned i et lille HTPC kabinet havde jeg nok også valgt løsningen med en enkelt (solid state) disk og resten i en server i et rum for sig selv. Redigeret af BeLLe - 08-August-2007 kl. 22:43 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |