|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - det er jeg helt enig i. Når først man har nået et niveau hvor den ikke længere generer støjmæssigt, så kan det være ret ligegyldigt om den kunne dæmpes yderligere |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Ahmm.. For det første så giver det ingen som helst mening at have mange små diske frem for få store. Det eneste der umiddelbart kunne forsvare det, det er hvis du kører raid eller bruger dem som backup. Ellers er det strømmæssigt, lydmæssigt OG varme mæssigt den største fatale fejl at lave. Dernæst så snakker vi HTPC, og så nævner du dine 6 diske (vanvittige, sorry men det er min mening). Samt du nævner et hightower kabinet. Sagt med andre ord. Det er ikke en HTPC, det er nærmere en fil server. Forøvrigt ville du få langt mere ud af at investere i en NAS i stedet. Man har IKKE brug for 6 stk. sata stik i en HTPC. Har man det, så har man et alvorligt problem!
|
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
jeg giver dig ret i at den ikke er hunkøns venlig og vil sikket bliver skiftet ud med en mere pigevenlig model den dag der kommer en sådan i huset. Så vil denne maskine nok blive filserver eller lignende i en kælder.
Jeg kunne naturligvis udskifte diskene med nogen større men de her var gratis og det har jo også en betydning. Desuden kan jeg fortælle at de ikke kører i nogen form for raid eller bliver brugt til backup. Det er REN data til brug via media centeret. og jeg har nu heller aldrig kaldt den en HTPC - det er et mediacenter for det er hvad den bliver brugt til ikke andet og her HAR man brug for 6 stk diske (4 sata + 2 ata). HD film fylder en bondegård |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
2x750Gb diske så har du faktisk mere plads til rådighed end du har nu. Du spare strøm, og du mindsker varmen betydligt. Dermed sænker du også lydniveauet. Men det er klart nok, at prisen kan ikke hamle op med gratis diske, medmindre du også finder dem gratis et sted. HD film fylder ganske rigtigt enormt meget. Det problem løses nok ikke foreløbig. Og det løses bestemt ikke på en særlig praktisk måde ved at fylde endnu flere diske i sit system. Slet ikke når vi snakker HTPC/Mediacenter. Apropos HTPC eller Mediacenter. Så er det korrekt, at det er gråzone, hvad der egentlig ligger i disse betegnelser. Fælles er, at det er begge computere. Og de kan være udformet i alskens faconer og størrelser. Men HTPC/Mediacenter i den her henseende, eller i langt de fleste tilfælde, der drejer det sig om en maskine/dims man har stående i stuen ved siden af resten af sit anlæg, og derfor skal falde ind i en sammenhæng. Sådan er det for langt de fleste. Som nævnt, så er det du har lavet, det er mere en fil server (i min verden), hvor du bare køre en applikation på, som er mediacenter delen.
|
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
Personligt synes jeg også at 6 diske er helt vildt overkill. 1-2 diske MAX. Alt andet, og så taler vi jo nærmest storage server i stedet for.
Den komponent liste jeg smed, var en desktop PC - ikke et mediacenter. Den er umiddelbar klart overpowered some mediacenter, det kan gøres meget billigere. Med mindre du har planer om at den skal kunne afspille 1080p+? Det her HTPC setup er f.eks noget billigere |
|
![]() |
|
Sarchasmo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Burde QFan2 ikke have slået CPU-blæseren fra ved den temperatur? |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg syntes man har overset at alle harddiske ikke kører på een gang. Man sætter naturligvis sine ekstra diske til at lukke når de ikke bruges (fx 5 eller 10 minutter) . De vågner jo ret hurtigt hvis der er behov for det.
Er det ikke det alle gør hvis de har mere end 1 harddisk i en PC? Ellers skulle man nok det. Særlig i en HTPC med flere diske. Man kan fx godt optage på en disk og siden flytte optagelsen, så kun 1 harddisk kører. Så sparer man da både strøm og varmen holdes ude. Er der noget jeg har overset? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |