|
Opgradering af min HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juli-2013 kl. 19:41 |
Hep,
jeg overvejer lidt at opgradere min HTPC og har kigget lidt omkring. Der er nogle der anbefaler den der NUC fra intel, men det har ikke som sådan interesse. Mit nuværende setup ser ud som følger: bundkort: GA-MA78GPM-DS2H cpu: AMD 64X2 4850e Ram: 4Gb DDR2 Grafik: ATI Radeon HD 4550 (passiv kølet) 512mb ram HDD: 3 stk 2,5" diske af forskellig størrelse (500-640gb) Kabinet: Antec fusion remote black Styresystem: Windows 7 Ultimate Jeg søget lidt efter om jeg med en lille genvej kan øge performance på computeren som jeg også er begyndt at bruge lidt mere til gaming uden at det skal tolkes som det helt vilde (har en dreng på 6mdr) så tiden er knap :-) Mit umiddelbare gæt ville være fx at nappe en seagate SSHD 750gb hybrid. som burde kunne give lidt bedre system performance, eller også skifte rammen ud til noget bedre/mere. Input modtages gerne på hvad der kunne være nemt/billigt at gøre og få en mærkbar upgrade Det skal lige nævnes at jeg er fint tilfreds med størrelse osv af kabinet, da jeg har indrettet mig efter dette
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En SSD ville være det eneste som hjælpe på noget i det setup.
Ha styre systemet på ssd det giver hurtig boot og opstart |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Min HTPC har samme bundkort, CPU, grafikkort og RAM som din. Jeg er kommet til den konklusion, at hvis jeg skal opgradere, må jeg ofre de ca. 2500 kr. på et nyt bundkort, en i5-3570 CPU og nye RAM.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
Hvilket bundkort har du kig på der? Det har nemlig også været en af mine overvejelser, men synes ikke lige jeg har kunne finde nogle ledetråde til hvilket der kunne være brugbart. Jeg husker at Gigabyte var det helt store på det tidspunkt, men er udviklingen af bundkort kommet så langt at det er lige meget? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Jeg har set lidt på de forskellige modeller fra Asus, bl.a. P8B75-M, men har ikke endeligt besluttet mig endnu. Muligheden for blæserstyring på Asus bundkort tiltaler mig, selvom dette måske kan klares med programmet Speedfan. Desuden vil jeg gerne have et med flest mulig USB 3.0 porte. Ellers har jeg ikke på fornemmelsen at der er den store forskel på de forskellige fabrikater i samme prisklasse.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |