recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af min HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af min HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering af min HTPC
    Sendt: 20-Juli-2013 kl. 19:41
Hep,

jeg overvejer lidt at opgradere min HTPC og har kigget lidt omkring. Der er nogle der anbefaler den der NUC fra intel, men det har ikke som sådan interesse. Mit nuværende setup ser ud som følger:

bundkort: GA-MA78GPM-DS2H
cpu: AMD 64X2 4850e
Ram:  4Gb DDR2
Grafik: ATI Radeon HD 4550 (passiv kølet) 512mb ram
HDD: 3 stk 2,5" diske af forskellig størrelse (500-640gb)
Kabinet: Antec fusion remote black
Styresystem: Windows 7 Ultimate

Jeg søget lidt efter om jeg med en lille genvej kan øge performance på computeren som jeg også er begyndt at bruge lidt mere til gaming uden at det skal tolkes som det helt vilde (har en dreng på 6mdr) så tiden er knap :-)

Mit umiddelbare gæt ville være fx at nappe en seagate SSHD 750gb hybrid. som burde kunne give lidt bedre system performance, eller også skifte rammen ud til noget bedre/mere.

Input modtages gerne på hvad der kunne være nemt/billigt at gøre og få en mærkbar upgrade

Det skal lige nævnes at jeg er fint tilfreds med størrelse osv af kabinet, da jeg har indrettet mig efter dette
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 07:01
En SSD ville være det eneste som hjælpe på noget i det setup.

Ha styre systemet på ssd det giver hurtig boot og opstart
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:12
Min HTPC har samme bundkort, CPU, grafikkort og RAM som din. Jeg er kommet til den konklusion, at hvis jeg skal opgradere, må jeg ofre de ca. 2500 kr. på et nyt bundkort, en i5-3570 CPU og nye RAM.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Min HTPC har samme bundkort, CPU, grafikkort og RAM som din. Jeg er kommet til den konklusion, at hvis jeg skal opgradere, må jeg ofre de ca. 2500 kr. på et nyt bundkort, en i5-3570 CPU og nye RAM.

Flemming

Hvilket bundkort har du kig på der? Det har nemlig også været en af mine overvejelser, men synes ikke lige jeg har kunne finde nogle ledetråde til hvilket der kunne være brugbart.

Jeg husker at Gigabyte var det helt store på det tidspunkt, men er udviklingen af bundkort kommet så langt at det er lige meget?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 13:04
Jeg har set lidt på de forskellige modeller fra Asus, bl.a. P8B75-M, men har ikke endeligt besluttet mig endnu. Muligheden for blæserstyring på Asus bundkort tiltaler mig, selvom dette måske kan klares med programmet Speedfan. Desuden vil jeg gerne have et med flest mulig USB 3.0 porte. Ellers har jeg ikke på fornemmelsen at der er den store forskel på de forskellige fabrikater i samme prisklasse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu