recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af mit stereoanlæg til surround...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af mit stereoanlæg til surround...

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2013 kl. 22:29
Henrik B,

Kan du venligst uddybe din påstand nærmere? Hvad er grimme fasevinkler? Nu bliver det sku' for teknisk.

Efter at have googlet på mine ht, fandt jeg adskillige indlæg med brugere af Denon og NAD + også Arcam forstærkere, og ingen sagde at de havde problemer med at forstærkeren ikke kunne trække ht eller mistede kontrol med disse. Dog var NADs ejere mere tilfreds med lyden.

Hvis jeg ikke prøver at finde det jeg vil have, kan jeg lige så godt la' være med at søge.

Redigeret af comp13 - 04-Juli-2013 kl. 22:35
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af comp13 comp13 skrev:

Jeg tror Rotel er værd at prøve - det vil koste mig 100-150 kr og en erfaring rigere hvis jeg ikke bliver tilfreds med den.

Gider ikke at slæbe en 20 kg tung højtaler rundt i København (har ingen bil).

Jeg har haft denne Rotel hjemme på prøve, hvor den skulle spille sammen med mine System Audio Mantra 30, som er meget upfront og har meget focus på mellemtonen og diskant. Og klangemessigt passede de 2 fint sammen, min normale forstærker var en Densen B110 og jeg må sige, at der var en verden til forskel på de 2. Densen havde et lydbillede, som var dobbelt så stort, dens bas kontrol var klasser bedre end Rotel'en. Dertil så var der langt meget mere Dynamic og punch, når jeg spille med Densen. Så jeg vil beskrive lyden fra Rotel'en som værende varm og afrundet, lidt kedelig. Ikke en forstærker som sætter sig i respekt.  

Nu kender jeg ikke lyden fra dine B&W, men umiddelbart vil jeg tro, at de ikke passer, jeg vil tro du skal ha en forstærker, som kan styre din B&W med jern hånd.  

Jeg kan klart anbefale Topsound på Østerbro, der kan man godt aftale at de tager tingene retur, så man kan prøve det derhjemme. 
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 09:43
kskruger,

Tak for dit indlæg.

Hvor stor stue du har? Dine ht er tungdrevne. For mig er Densen lidt for amputeret forstærker, hvor man skal tilkøbe diverse ting. Har du prøvet Rotel med og uden optiske kabler?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af comp13 comp13 skrev:

kskruger,

Tak for dit indlæg.

Hvor stor stue du har? Dine ht er tungdrevne. For mig er Densen lidt for amputeret forstærker, hvor man skal tilkøbe diverse ting. Har du prøvet Rotel med og uden optiske kabler?

Jeg bor i et rækkehus, hvor stue og køkken går ud i et, så det er et forholdsvis stort rum.

Da jeg havde Rotel'en hjemme, så brugte jeg den kun via dens digitale coax forbindelse. Da jeg bruger Sonos til alt mit musik.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 13:19
Onkyo har styr på stort strømforbrug i svære fasevinkler, det kender jeg fra min egen.
Rotel er som andre skriver kedelig og ligeud af landevejen, og deres største forstærker de har på5x500 watt kunne ikke drive mine højttalere til mere end lidt pip pip.........og så slog den fra.
Det kan min Onkyo TX-NR 5009 men fuld kontrol op til omkring 112 db.
Og du behøver som nævnt igen igen ikke slæbe dine højttalere med, men din forstærker.
Du vil aldrig vide hvordan dine højttalere lyder i et andet rum, og så med en anden forstærker.

Eftersom du ikke rigtig har styr på om en forstærker styrer dine højttalere med jernhånd, er du måske lidt ligeglad med ydelsen, men køber nyt for at få features.
Jeg kan desværre ikke komme med flere indspark der kan hjælpe dig, fordi du ikke er lydhør overfor det. Så køb hvad du synes.
B&W er kendt for store fasevinkler og vil have strømstærke forstærkere, lige som din HK er nu.
Ellers kan du kende især bassen på en slap og dasket lyd. Nogle foretrækker det.
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 14:03
audiogon,

Får bragt demomodellen af Rotel hjem til mig om et par timer fra TopSound på Østerbro. Så har jeg hele weekenden til at sammenligne. Er jeg ikke tilfreds ryger den retur på mandag.

Du er meget negativ omkring Rotel. Jeg kontaktede redaktøren af hifi4all.dk som anmeldte Rotel sidste efterår og han mente at den passede fint til mine ht, det gjorde en supporter fra av-connection også, samt sælgeren i TopSound som tilføjede at B&W forhandler Rotel i Europa og at i B&W prøverum står det bl.andet Rotel forstærkere.

Du skriver nedladende til mig som om jeg ikke havde en skid forstand på hvad min HK kan og ikke kan. Jeg har sku' forstand på hvordan forstærker styrer mine forstærker og hvad for en lyd jeg vil have. Selvfølgelig vil jeg også have nye features = digital lyd og her har jeg hørt at coaxiale kabler er bedre end optiske.

Jeg værdsætter dine indspark som jeg er taknemmelig for, men i den sidste ende er det mig det beslutter hvad jeg skal købe og for mine egne penge.

Jeg vender tilbage med indtryk efter weekenden.

Redigeret af comp13 - 05-Juli-2013 kl. 14:07
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 15:01
Rotel er kendt for sin ufarvede lyd. At der så er nogle der helst skal vælte hytten med unaturlig bas når der spilles musik, det må de om.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 15:48
Lad mig lige understrege at jeg ikke har noget imod Rotel,har selv ejet en rcd06 som jeg var meget glad for.

Du spørger jo om forumets mening om den forstærker passer til dine ht og får en del råd med på vejen at det så ikke er det som du havde håbet på at høre er jo en anden sag Tongue

Du får flere features men om du får en opgrade på din lyd er så op til dig at afgøre,jeg tror dog stadig at det er et dårligt match men opfattelse af lyd er jo heldigtvis ikke ens.

Pesonligt regner jeg ikke sælger råd for ret meget og vægter uvildige råd noget højere og at du får den hjem til en test i din stue er nr 1.

Spændt på at høre om det var det du ledte efter.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 16:18
Har lige fået den Smile.

Vender tilbage med indtryk som tidligere sagt.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 17:13
Altså den rotel får jo meget ros, og du lyder ikke til at ville spille vildt højt, så den passer sikkert godt, lydprofilen vil sikkert klæde b&w Ernie bedre end Harman...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 18:23
Rasmus8D,

Du har fuldstændig ret. Jeg spiller ikke vildt højt. Varmer op til evt. lytteseance enten i aften eller i morgen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 18:31
Hvilken lyd profil har dine B&W? jeg tænker om de er varme/mørke eller lyse i lyden?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu