|
Opgradering af mit stereoanlæg til surround... |
Besvar ![]() |
Side <1 891011> |
Forfatter | |
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Henrik B,
Kan du venligst uddybe din påstand nærmere? Hvad er grimme fasevinkler? Nu bliver det sku' for teknisk.
Efter at have googlet på mine ht, fandt jeg adskillige indlæg med brugere af Denon og NAD + også Arcam forstærkere, og ingen sagde at de havde problemer med at forstærkeren ikke kunne trække ht eller mistede kontrol med disse. Dog var NADs ejere mere tilfreds med lyden.
Hvis jeg ikke prøver at finde det jeg vil have, kan jeg lige så godt la' være med at søge. Redigeret af comp13 - 04-Juli-2013 kl. 22:35 |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Jeg har haft denne Rotel hjemme på prøve, hvor den skulle spille sammen med mine System Audio Mantra 30, som er meget upfront og har meget focus på mellemtonen og diskant. Og klangemessigt passede de 2 fint sammen, min normale forstærker var en Densen B110 og jeg må sige, at der var en verden til forskel på de 2. Densen havde et lydbillede, som var dobbelt så stort, dens bas kontrol var klasser bedre end Rotel'en. Dertil så var der langt meget mere Dynamic og punch, når jeg spille med Densen. Så jeg vil beskrive lyden fra Rotel'en som værende varm og afrundet, lidt kedelig. Ikke en forstærker som sætter sig i respekt. Nu kender jeg ikke lyden fra dine B&W, men umiddelbart vil jeg tro, at de ikke passer, jeg vil tro du skal ha en forstærker, som kan styre din B&W med jern hånd. Jeg kan klart anbefale Topsound på Østerbro, der kan man godt aftale at de tager tingene retur, så man kan prøve det derhjemme.
|
|
![]() |
|
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
kskruger,
Tak for dit indlæg.
Hvor stor stue du har? Dine ht er tungdrevne. For mig er Densen lidt for amputeret forstærker, hvor man skal tilkøbe diverse ting. Har du prøvet Rotel med og uden optiske kabler?
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Jeg bor i et rækkehus, hvor stue og køkken går ud i et, så det er et forholdsvis stort rum. Da jeg havde Rotel'en hjemme, så brugte jeg den kun via dens digitale coax forbindelse. Da jeg bruger Sonos til alt mit musik.
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Onkyo har styr på stort strømforbrug i svære fasevinkler, det kender jeg fra min egen.
Rotel er som andre skriver kedelig og ligeud af landevejen, og deres største forstærker de har på5x500 watt kunne ikke drive mine højttalere til mere end lidt pip pip.........og så slog den fra. Det kan min Onkyo TX-NR 5009 men fuld kontrol op til omkring 112 db. Og du behøver som nævnt igen igen ikke slæbe dine højttalere med, men din forstærker. Du vil aldrig vide hvordan dine højttalere lyder i et andet rum, og så med en anden forstærker. Eftersom du ikke rigtig har styr på om en forstærker styrer dine højttalere med jernhånd, er du måske lidt ligeglad med ydelsen, men køber nyt for at få features.
Jeg kan desværre ikke komme med flere indspark der kan hjælpe dig, fordi du ikke er lydhør overfor det. Så køb hvad du synes. B&W er kendt for store fasevinkler og vil have strømstærke forstærkere, lige som din HK er nu. Ellers kan du kende især bassen på en slap og dasket lyd. Nogle foretrækker det. |
|
![]() |
|
audiogon,
Får bragt demomodellen af Rotel hjem til mig om et par timer fra TopSound på Østerbro. Så har jeg hele weekenden til at sammenligne. Er jeg ikke tilfreds ryger den retur på mandag.
Du er meget negativ omkring Rotel. Jeg kontaktede redaktøren af hifi4all.dk som anmeldte Rotel sidste efterår og han mente at den passede fint til mine ht, det gjorde en supporter fra av-connection også, samt sælgeren i TopSound som tilføjede at B&W forhandler Rotel i Europa og at i B&W prøverum står det bl.andet Rotel forstærkere.
Du skriver nedladende til mig som om jeg ikke havde en skid forstand på hvad min HK kan og ikke kan. Jeg har sku' forstand på hvordan forstærker styrer mine forstærker og hvad for en lyd jeg vil have. Selvfølgelig vil jeg også have nye features = digital lyd og her har jeg hørt at coaxiale kabler er bedre end optiske.
Jeg værdsætter dine indspark som jeg er taknemmelig for, men i den sidste ende er det mig det beslutter hvad jeg skal købe og for mine egne penge.
Jeg vender tilbage med indtryk efter weekenden. Redigeret af comp13 - 05-Juli-2013 kl. 14:07 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Rotel er kendt for sin ufarvede lyd. At der så er nogle der helst skal vælte hytten med unaturlig bas når der spilles musik, det må de om.
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Lad mig lige understrege at jeg ikke har noget imod Rotel,har selv ejet en rcd06 som jeg var meget glad for.
Du spørger jo om forumets mening om den forstærker passer til dine ht og får en del råd med på vejen at det så ikke er det som du havde håbet på at høre er jo en anden sag ![]() Du får flere features men om du får en opgrade på din lyd er så op til dig at afgøre,jeg tror dog stadig at det er et dårligt match men opfattelse af lyd er jo heldigtvis ikke ens. Pesonligt regner jeg ikke sælger råd for ret meget og vægter uvildige råd noget højere og at du får den hjem til en test i din stue er nr 1. Spændt på at høre om det var det du ledte efter.
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Har lige fået den
![]() Vender tilbage med indtryk som tidligere sagt.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Altså den rotel får jo meget ros, og du lyder ikke til at ville spille vildt højt, så den passer sikkert godt, lydprofilen vil sikkert klæde b&w Ernie bedre end Harman...
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Rasmus8D,
Du har fuldstændig ret. Jeg spiller ikke vildt højt. Varmer op til evt. lytteseance enten i aften eller i morgen.
|
|
![]() |
|
Hvilken lyd profil har dine B&W? jeg tænker om de er varme/mørke eller lyse i lyden?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 891011> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |