|
Opgradering af mit stereoanlæg til surround... |
Besvar ![]() |
Side <1 91011 |
Forfatter | |
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De er meget voluminøs i den øvre bas. Så de skal helst ikke parres med "amerikansk" pompøs lyd som F.eks Harman eller Nad... Efter min mening ;)...
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
Varme/mørke vil jeg mene. Specielt gode til stemmer og guitar.
Jeg har valgt to CD'er som jeg først hører via min gamle forstærker, bagefter ny forstærker med analoge kabler undtagen TV til forstærker og til slut coax and ny optisk (TV) kabel.
CD'er:
Billy Idol Storytellers (Akustisk guitar og ren stemme)
AC/DC Back in Black (ny remasteret udgave) med stærk bass og Angus med fuld hammer på guitar.
Måske prøver jeg også KISS Alive IV med Melbournes Symphoni Orchestra.
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Ud fra jeres lyd beskrivelser, så er Rotel RA 12 næppe det rette valg, på grund af den har en varm lyd profil i forvejen.
En Hegel H70 ville helt sikkert passe bedre, normal prisen er små 9995,- men man kan som regel presse 15% af prisen ved forhandling.
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Nå hvad siger du til den?
|
|
![]() |
|
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
Første dag af intens lyd tjek.
Mikkel Gige fra hifi4all.dk beskriver 100% rammende om Rotel RA-12 - jeg er fuldstændig enig med ham.
1. Rotel holder mine HT i jerngreb, det gør HK ikke ved sammenligning. Det er som om høje diskanter er ude af control ved brug af HK. Specielt stemmer og guitar har utrolig fin klang uden skævheder og forvrænging. Basen er neutral,
2. Al den snak at Rotel ikke kunne styre mine HT er det rene vås. Forstår ikke at man er så negativ indstillet, når B&W bl.a. bruger Rotel som referenceforstærker.
3. Lyden er mere balanceret, fyldigere og mere detaljeret. Endnu bedre ved brug af optisk kabel.
4. Hvis jeg købte en forstærker fra anden producent til 12-15.000 og 2 ht for samme beløb, ville lyden nok bliver bedre men ikke ift. prisen.
4, Jeg er ovenud tilfreds og har tænkt mig at beholde Rotel, dvs jeg får en ny på tirsdag.
![]() Tak til alle der kom med positive så vel som negative input. Jeg har lært meget. Redigeret af comp13 - 07-Juli-2013 kl. 10:55 |
|
![]() |
|
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
Det vigtigste er vel at du bedre kan lide lyden med Rotel end HK. Om den har bedre styr på dem (og fuld styr på dem) kan vel være lidt svært at afgøre når lyden nu er en anden. Kræver vidst sammenligning med en endnu større Rotel - men whatever - du lyder tilfreds og det er klart det vigtigste!
Tillader mig stadig at stille spørgsmålstegn ved om du i virkeligheden ikke er så meget til B&W lyden, da du jo nævnte at de Dali højttalere du hørte i HIFI Klubben lød fantastisk. I så fald kunne man godt forestille sig at HK forstærkeren var alt for mørk til B&Werne i forhold til dine præferencer. Og deraf om det måske i virkeligheden var højttalerne der skulle være skiftet ud? Vil jo mene det klart er der man oplever de største forskelle... |
|
![]() |
|
act_dk,
Jeg elsker B&W højtalere. Husker dog at der var subwoofere i HiFi-klubbens lytterum, men jeg spurgte ikke om han slog dem til/fra under seancen. Disse Dali Ikon 6 MII koster knap 9.000 kr og det er ikke noget jeg har planer om at give ud lige nu. Måske skal jeg investere i en subwoofer?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 91011 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |