recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af mit stereoanlæg til surround...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af mit stereoanlæg til surround...

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af comp13 comp13 skrev:

Jeg vil også tilføje, at jeg bruger Argon's mini DAC til at transportere digitallyd fra mit TV til forstærkeren da Tv'et ikke har analog lydindgang.

LydUDgang formoder jeg at du mener?

Hvad forventer du at ville vinde ved at købe en surroundforstærker, i forhold til at bruge din Argon DAC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bighair Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-August-2008
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bighair Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 01:57
hos komplet til 5900 onkoy 818b
http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10103&mfr=ONKYO
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 07:25
Der skulle ikke gerne være lydniveau forskel når du lytter på to forskellige højttalere. Der bør kompenseres ved et skifte, således niveauet er det samme. Mange har nemlig en tendens til at vælge den der spiller højest.

Bortset fra det, så vil jeg ikke anbefale en NAD T757 til dine højttalere, da den har svært ved at håndtere de større B&W modellers impedansforløb under højere lysstyrker. Skal det være i HFK regi, så lyt lige på den AVR-X4000 fra Denon. Strømforsyningen på de nye modeller er seriøst forbedret. Bemærk lige at jeg er farvet af mit ansættelsesforhold når du læser dette !

Og så bør man sammenligne Ikon6 med en DM683. CM8 er en grundlæggende anden konstruktion og mindre højttalere, der altid vil blive overgået af fysisk større højttalere, når det kommer til lydtryk og deres evner i dybere frekvenser. Ikon6 vil også blive overgået af en Ikon7, som også koster næsten det samme som en CM8.

Du skal lytte højttalerne som enkeltstående. Finde ud af om mangler noget og så bygge videre der fra. Alt for mange laver den klassiske A/B sammenligning og bum...45 sekunder inde i nummeret, så er den beslutning taget.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 08:55
Hvad med at finde en surroundreciever med preout, beholde din stereoforstærker på fronterne og kun koble center og surround på den nye?
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:15
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2013
Sted: København
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:19
Tak allesammen for svarene.
KlausDM,

Lydudgang selvfølgelig! Jeg spørger også mig selv om jeg allerede har forbedret lyden ved at bruge denne mini Argon D/A converter, om jeg bør erstatte den vedlagte tynde optisk digitale ledning der går fra lydudgangen fra fjernsynet og ind i converteren, med en der er af væsentlig bedre kvalitet? HVis det hjælper på lydens kvalitet, så behøver jeg ikke opgraderingen til surround, vel?

Fik købt en dyr DAC converter fra Camridge til 1699 kr for et pr dage siden efter anbefaling fra en medarbejder i HiFi-klubben, men den skal retur da jeg ikke kan afspille noget som helst via mine to HDMI udgange på TV'et. DEt var som om denne DAC converter blokerede for HDMI afspilning. Med Argon D/A coverter er der ingen problemer.

Det er ikke nemt at finde den perfekte løsning!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:20
Den leder de fleste af os stadig efter men velkommen i klubben Big smile
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:27
Beanie,

Jeg har kun to højttalere og vil ikke udvide beholdningen med flere, da pladsen i stuen ikke tillader det.

helljohn,

Tak for linkene, Marantz ser smukt ud, men den har MM pickup indgang, jeg har MC (Denons DL 110) i min pladespiller.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:37
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af comp13 comp13 skrev:

Lydudgang selvfølgelig! Jeg spørger også mig selv om jeg allerede har forbedret lyden ved at bruge denne mini Argon D/A converter, om jeg bør erstatte den vedlagte tynde optisk digitale ledning der går fra lydudgangen fra fjernsynet og ind i converteren, med en der er af væsentlig bedre kvalitet? HVis det hjælper på lydens kvalitet, så behøver jeg ikke opgraderingen til surround, vel?

Optisk kabel - enten er der hul igennem, ellers er udfald.

Du kan ikke høre forskel på optiske kabler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:53
KlausDM,

Du mener at den vedlagte optiske digitalkabel til mini Argon er god nok og at jeg ikke ville høre forskel hvis jeg køber en til 199-399 kr?

Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 10:01
helljohn,

Det tænkte jeg nok. Marantz receiveren er værd at overveje.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu