|
Opgradering af mit stereoanlæg til surround... |
Besvar ![]() |
Side <1234 11> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LydUDgang formoder jeg at du mener? Hvad forventer du at ville vinde ved at købe en surroundforstærker, i forhold til at bruge din Argon DAC? Klaus |
|
![]() |
|
bighair ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Der skulle ikke gerne være lydniveau forskel når du lytter på to forskellige højttalere. Der bør kompenseres ved et skifte, således niveauet er det samme. Mange har nemlig en tendens til at vælge den der spiller højest.
Bortset fra det, så vil jeg ikke anbefale en NAD T757 til dine højttalere, da den har svært ved at håndtere de større B&W modellers impedansforløb under højere lysstyrker. Skal det være i HFK regi, så lyt lige på den AVR-X4000 fra Denon. Strømforsyningen på de nye modeller er seriøst forbedret. Bemærk lige at jeg er farvet af mit ansættelsesforhold når du læser dette ! Og så bør man sammenligne Ikon6 med en DM683. CM8 er en grundlæggende anden konstruktion og mindre højttalere, der altid vil blive overgået af fysisk større højttalere, når det kommer til lydtryk og deres evner i dybere frekvenser. Ikon6 vil også blive overgået af en Ikon7, som også koster næsten det samme som en CM8. Du skal lytte højttalerne som enkeltstående. Finde ud af om mangler noget og så bygge videre der fra. Alt for mange laver den klassiske A/B sammenligning og bum...45 sekunder inde i nummeret, så er den beslutning taget. |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Hvad med at finde en surroundreciever med preout, beholde din stereoforstærker på fronterne og kun koble center og surround på den nye?
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
Tak allesammen for svarene.
KlausDM,
Lydudgang selvfølgelig! Jeg spørger også mig selv om jeg allerede har forbedret lyden ved at bruge denne mini Argon D/A converter, om jeg bør erstatte den vedlagte tynde optisk digitale ledning der går fra lydudgangen fra fjernsynet og ind i converteren, med en der er af væsentlig bedre kvalitet? HVis det hjælper på lydens kvalitet, så behøver jeg ikke opgraderingen til surround, vel?
Fik købt en dyr DAC converter fra Camridge til 1699 kr for et pr dage siden efter anbefaling fra en medarbejder i HiFi-klubben, men den skal retur da jeg ikke kan afspille noget som helst via mine to HDMI udgange på TV'et. DEt var som om denne DAC converter blokerede for HDMI afspilning. Med Argon D/A coverter er der ingen problemer.
Det er ikke nemt at finde den perfekte løsning!
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Den leder de fleste af os stadig efter men velkommen i klubben
![]() |
|
|
|
![]() |
|
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
Beanie,
Jeg har kun to højttalere og vil ikke udvide beholdningen med flere, da pladsen i stuen ikke tillader det.
helljohn,
Tak for linkene, Marantz ser smukt ud, men den har MM pickup indgang, jeg har MC (Denons DL 110) i min pladespiller.
|
|
![]() |
|
Det er nu ikke nogen stor hurdle du kan jo altid suplere dit reciever valg med denne http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller-tilbehor/nad_pp2-riaa_forforstarker.htm
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Optisk kabel - enten er der hul igennem, ellers er udfald. Du kan ikke høre forskel på optiske kabler. Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM,
Du mener at den vedlagte optiske digitalkabel til mini Argon er god nok og at jeg ikke ville høre forskel hvis jeg køber en til 199-399 kr?
|
|
![]() |
|
helljohn,
Det tænkte jeg nok. Marantz receiveren er værd at overveje.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |