|
Opgradering af mit stereoanlæg til surround... |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Forfatter | ||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeps. Men prøv da at køb et kabel et sted, hvor du kan få pengene igen. Klaus |
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||
Lige præcis. Optiske kabler samt HDMI kabler er lige gode, uanset om de koster 50kr eller 500kr. Er der hul igennem, så virker det som det skal. |
||||
![]() |
||||
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
|||
Nagash og KlausDM,
Den vedlagte optiske kabel til mini Argon er 1,5 m lang og sølle 0,2 cm i diameter - gad vide hvor meget den ville koste i løssalg. Måske er det en god idé at "låne" en af de dyrere kabler og høre forskellen.
|
||||
![]() |
||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|||
[QUOTE=Tweaky]
Bortset fra det, så vil jeg ikke anbefale en NAD T757 til dine højttalere, da den har svært ved at håndtere de større B&W modellers impedansforløb under højere lysstyrker. Skal det være i HFK regi, så lyt lige på den AVR-X4000 fra Denon. Strømforsyningen på de nye modeller er seriøst forbedret. Bemærk lige at jeg er farvet af mit ansættelsesforhold når du læser dette ! QUOTE] Jeg er SLET ikke enig. T757 har da flere kræfter. DM603 er noget nemmere at trække end DM683. 603 skal sammenlignes med 684 (684 spiller efter min mening bare dårligere..) Dog har X4000 rigeligt med kræfter til 603 :-) Og så har den alle de "frække ting" også. |
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||
Det er lige meget. Hvis der kommer lyd, så kan lysets trænge igennem kablet. Hvis kablet er ringe, vil du få udfald i lyden eller slet ingen lyd. Når vi snakker digital overførsel har tykkelse, guldbelægninger, hvordan det er snoet og hvilke kabler det kører sammen med ingen betydning. Enten kommer strømmen af 0'er og 1'er igennem, eller også gør det ikke. En sælger der siger andet, vil bare tjene penge. Dermed ikke sagt, at folk der tester forskellen ikke kan opnå en placeboeffekt. Redigeret af Nagash - 30-Juni-2013 kl. 17:29 |
||||
![]() |
||||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
|||
Redigeret af helljohn - 30-Juni-2013 kl. 11:36 |
||||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||||
![]() |
||||
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
|||
Har lige lavet en sammenligning:
Faktisk får jeg små lydudfald med mini argon tilsluttet forstærkeren, men nul lydudfald når jeg afspiller DVD via DVD optager igennem forstærkerens AUX indgang.
Lyden er dog markant bedre når jeg tilslutter mini Argon og kører DVD'eren via HDMI på TV'et.
Er kommet i tvivl om jeg overhovedet har brug for en surround receiver, for lyden i går hos HIFI-klubben på kombinationen NAD T757 og B&W C8 højttalere var ikke de knap 9.000 kr bedre.
Det var den samme DVD (Billy Idols concert Storyteller fra VH1) jeg afspillede i går og i dag.
|
||||
![]() |
||||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
|||
De digitale kabler jeg har lyttet på, har alle lydt forskelligt. Nogle har i den grad ødelagt lydbilledet og andre har været en stor forbedring.
|
||||
![]() |
||||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|||
Lodret uenig, jeg har ikke kunne lytte forskel på nogle digitale kabler... Der har været et der gik i stykker, og dermed kom der ikke lyd ud, ellers har jeg aldrig kunne høre forskel :)
|
||||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||||
![]() |
||||
|||
Så læs min sidste kommentar igen:
Hvordan du kan høre forskel, på de samme 1'ere og 0'ere gennem forskellige kabler, kan jeg i hvert fald ikke forklare. Lyden bliver jo ikke bearbejdet, før den rammer en DAC, og det sker jo først, i den anden ende af kablet. |
||||
![]() |
||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|||
Er kommet i tvivl om jeg overhovedet har brug for en surround receiver, for lyden i går hos HIFI-klubben på kombinationen NAD T757 og B&W C8 højttalere var ikke de knap 9.000 kr bedre. QUOTE] Du skal have en surround receiver fordi du godt vil have surround!? Ellers skal du ikke.. Så med mindre du ikke kan leve uden hdmi tilslutninger. |
||||
![]() |
||||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|||
Du har jo desværre også Audiovector højttalere. Det forklarer faktisk det hele.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |