recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af mit stereoanlæg til surround...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af mit stereoanlæg til surround...

Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af comp13 comp13 skrev:

KlausDM,

Du mener at den vedlagte optiske digitalkabel til mini Argon er god nok og at jeg ikke ville høre forskel hvis jeg køber en til 199-399 kr?

Jeps.
Men prøv da at køb et kabel et sted, hvor du kan få pengene igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 10:46

KlausDM,

Du mener at den vedlagte optiske digitalkabel til mini Argon er god nok og at jeg ikke ville høre forskel hvis jeg køber en til 199-399 kr?

Lige præcis. Optiske kabler samt HDMI kabler er lige gode, uanset om de koster 50kr eller 500kr. Er der hul igennem, så virker det som det skal.
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2013
Sted: København
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 10:57
Nagash og KlausDM,

Den vedlagte optiske kabel til mini Argon er 1,5 m lang og sølle 0,2 cm i diameter - gad vide hvor meget den ville koste i løssalg. Måske er det en god idé at "låne" en af de dyrere kabler og høre forskellen.

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 11:09
[QUOTE=Tweaky]

Bortset fra det, så vil jeg ikke anbefale en NAD T757 til dine højttalere, da den har svært ved at håndtere de større B&W modellers impedansforløb under højere lysstyrker. Skal det være i HFK regi, så lyt lige på den AVR-X4000 fra Denon. Strømforsyningen på de nye modeller er seriøst forbedret. Bemærk lige at jeg er farvet af mit ansættelsesforhold når du læser dette !
QUOTE]
Jeg er SLET ikke enig. T757 har da flere kræfter. DM603 er noget nemmere at trække end DM683. 603 skal sammenlignes med 684 (684 spiller efter min mening bare dårligere..) Dog har X4000 rigeligt med kræfter til 603 :-) Og så har den alle de "frække ting" også.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 11:30

Nagash og KlausDM,

Den vedlagte optiske kabel til mini Argon er 1,5 m lang og sølle 0,2 cm i diameter - gad vide hvor meget den ville koste i løssalg. Måske er det en god idé at "låne" en af de dyrere kabler og høre forskellen.

Det er lige meget. Hvis der kommer lyd, så kan lysets trænge igennem kablet. Hvis kablet er ringe, vil du få udfald i lyden eller slet ingen lyd. Når vi snakker digital overførsel har tykkelse, guldbelægninger, hvordan det er snoet og hvilke kabler det kører sammen med ingen betydning. Enten kommer strømmen af 0'er og 1'er igennem, eller også gør det ikke. En sælger der siger andet, vil bare tjene penge.
Dermed ikke sagt, at folk der tester forskellen ikke kan opnå en placeboeffekt.

Redigeret af Nagash - 30-Juni-2013 kl. 17:29
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nagash og KlausDM,

helt enig digi er digi ingen grund til at bruge penge der Wink

Det er lige meget. Hvis der kommer lyd, så kan lysets trænge igennem kablet. Hvis kablet er ringe, vil du få udfald i lyden eller slet ingen lyd. Når vi snakker digital overførsel har tykkelse, guldbelægninger, hvordan det er snoet og hvilke kabler det kører sammen med ingen betydning. Enten kommer strømmen af 0'er og 1'er igennem, eller også gør det ikke. En sælger der siger andet, vil bare tjene penge.
Dermed ikke sagt, at folk der tester forskellen kan opnå en placeboeffekt.

Redigeret af helljohn - 30-Juni-2013 kl. 11:36
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2013
Sted: København
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 12:59
Har lige lavet en sammenligning:

Faktisk får jeg små lydudfald med mini argon tilsluttet forstærkeren, men nul lydudfald når jeg afspiller DVD via DVD optager igennem forstærkerens AUX indgang.

Lyden er dog markant bedre når jeg tilslutter mini Argon og kører DVD'eren via HDMI på TV'et.

Er kommet i tvivl om jeg overhovedet har brug for en surround receiver, for lyden i går hos HIFI-klubben på kombinationen NAD T757 og B&W C8 højttalere var ikke de knap 9.000 kr bedre.

Det var den samme DVD (Billy Idols concert Storyteller fra VH1) jeg afspillede i går og  i dag.

Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 16:26

Nagash og KlausDM,

De digitale kabler jeg har lyttet på, har alle lydt forskelligt. Nogle har i den grad ødelagt lydbilledet og andre har været en stor forbedring.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Nagash og KlausDM,

De digitale kabler jeg har lyttet på, har alle lydt forskelligt. Nogle har i den grad ødelagt lydbilledet og andre har været en stor forbedring.

Lodret uenig, jeg har ikke kunne lytte forskel på nogle digitale kabler... Der har været et der gik i stykker, og dermed kom der ikke lyd ud, ellers har jeg aldrig kunne høre forskel :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 17:27

Så læs min sidste kommentar igen:

Dermed ikke sagt, at folk der tester forskellen ikke kan opnå en placeboeffekt.

Hvordan du kan høre forskel, på de samme 1'ere og 0'ere gennem forskellige kabler, kan jeg i hvert fald ikke forklare.
Lyden bliver jo ikke bearbejdet, før den rammer en DAC, og det sker jo først, i den anden ende af kablet.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 20:56

Er kommet i tvivl om jeg overhovedet har brug for en surround receiver, for lyden i går hos HIFI-klubben på kombinationen NAD T757 og B&W C8 højttalere var ikke de knap 9.000 kr bedre.

QUOTE]
Du skal have en surround receiver fordi du godt vil have surround!? Ellers skal du ikke.. Så med mindre du ikke kan leve uden hdmi tilslutninger.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Nagash og KlausDM,

Lodret uenig, jeg har ikke kunne lytte forskel på nogle digitale kabler... Der har været et der gik i stykker, og dermed kom der ikke lyd ud, ellers har jeg aldrig kunne høre forskel :)

Du har jo desværre også Audiovector højttalere. Det forklarer faktisk det hele.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu