|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Duko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 02:54 |
Hej Recordere
Jeg er ny her på forummet som bruger men har læst en del posts her. Og Vil gerne stille et par spørgsmål nu da jeg har læst en del men ikke har noget decideret erfaring med andet end mit Z-5500 lyd mæssigt. Jeg har bestemt mig for at opgradere fra it Logitech Z-5500 og vil gerne høre jeres mening om det jeg havde tænkt på. Er blevet træt af ikke at have indgange nok til PC, TV, PS3 og et medie center. Vil også meget gerne udnytte HD lyden fra mine blu-ray film. Jeg har tænkt på Onkyo TX-NR807 som Surround forstærker. Er lidt i tvivl om højtalere. Det virker jo som et super tilbud der er på MK højtalere lige nu her på siden. Men ved ikke hvordan de passer til Onkyo forstærkeren. Nu bor jeg i Aalborg og har overvejet Harbosound's surround sæt da jeg kan høre dem og afhente dem selv. De ligger jo også ca. i samme prisklasse. Det vigtigste er også lidt at jeg kan opgradere senere med hensyn til forstærker. Syntes mit Z-5500 har været meget begrænsende når det gælder indgange og højtalere. Men jeg vil meget gerne høre om i har nogle gode alternativer. Redigeret af Duko - 21-Oktober-2009 kl. 03:01 |
|
Samsung LE-A656
Onkyo TX-SR608 Miller & Kreisel K7/K5/KX10 Philips BDP-3100 |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Hej Skal starte med at sige at jeg selv er amatør på området, så ekspertudsagn skal du finde andre steder. Mht. til forstærker skulle den 807 fint kunne klare opgaven, har tidligere hørt et lignende sæt med en 707 og det klarede den fint (du kan selvfølgelig få en dyrere/bedre, men 807 er en fin forstærker i den fornuftige ende af mellemklassen). Mht. til højttalerne tror jeg at du skal passe på med at sammenligne M&K og Harbo. Har selv set/hørt begge sæt (og købte et M&K) og du skal være opmærksom på at prisen kun er næsten den samme nu, fordi M&K bliver solgt til under en tredjedel af normalprisen. Men M&K er i en anden klasse end Harbo både i forhold til lyd og byggekvalitet etc. Så jeg har ihvertfald selv valgt at smide sidste få håndører for at få M&K. |
|
![]() |
|
Rasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Jeg har selv købt M&K, da det lyder som et knald tilbud. Jeg tror du får dem leveret for 200, så det er heller ikke galt. Hvis du venter for længe og de bliver udsolgt, så kig evt på http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6829 Der er en del der har XTZ som er rigtig glade for dem, jeg har aldrig hørt dem, men bare lige en bold mere til at forvirre dig Men jeg synes du skal tage M&K. |
|
![]() |
|
Duko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Tror også det bliver M&K, det er jo næsten dumt ikke at bruge muligheden til at få så super højtalere til prisen.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide om det er muligt at købe nogle "billige" gulvhøjtalere senere til at udbygge det til et 7.1 sæt uden at ødelægge helheds indtrykket. Med billig mener jeg at de ikke skal koste over 10000 kr for at matche M&K sættet lydmæssigt. Kan godt lide at have nogle fronthøjtalere der kan ses, imens Surround højtalerne er lidt mere diskret. Hvad har størrelsen af højtalerne egentlig at sige ? Redigeret af Duko - 21-Oktober-2009 kl. 15:28 |
|
Samsung LE-A656
Onkyo TX-SR608 Miller & Kreisel K7/K5/KX10 Philips BDP-3100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |