recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opgradering HDMI receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opgradering HDMI receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eivind Olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2016
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eivind Olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: opgradering HDMI receiver
    Sendt: 12-November-2016 kl. 10:38
Hej

I forbindelse med at min projektor blev syg har jeg købt en ny :-) med full HD
Min surround receiver er en ældre Denon 2105 - er egentlig fint tilfreds med lyden i surround til film (men i stereo lyder den ikke så godt) bruger den kun til film.
Setup er en form for 5.1 - da baghøjttalerne er bipolare.
Sub er en aktiv 200Watt med 2x8"

Pt bruger jeg en Apple3 med optisk ud til denon'en og med HDMI til projektoren.
Dette kører sådan set fint - men hvis jeg nu vil have apple tv4 eller lign der kan streame bedre og eller flere udbydere (og vel og mærke med surround lyd) så er der nok ikke nogen vej uden om en receiver med HDMI ind/ud.
Hvad er anbefalingerne ? Er det bedst at købe en ældre receiver (fx en pioneer LX ) eller er der noget vundet ved en nyere model ? jeg kommer nok aldrig til at køre 4K.

Eivind
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 07:47
Nu kender jeg ikke Denon'en eller ved hvor gammel den er, men hvis du ikke mener den dækker dit behov så er der masser af fine brugte receivere til salg som sikkert enkelt kan opgradere dit setup uden det koster en formue.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu