|
Opgradering - hvilken vej bør jeg gå? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Hanga
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-April-2020 kl. 20:32 |
Hej Recordere brugere :)
Jeg forventer at skifte mit herlige plasma TV fra 2009 ud med OLED indenfor 1-2 år. Dermed får jeg også adgang til 4k, HDR osv. - som min nuværende receiver (Yamaha RX-V1073) ikke kan håndtere, og derfor er jeg begyndt at undersøge, om og hvordan jeg skal opgradere her, når tiden kommer. I kan se mit nuværende 5.0 setup i min signatur. Jeg er fint tilfreds med lyden i film i dag, men når jeg skal høre musik, savner jeg noget dynamik og detalje fra højtalerne, der ellers skulle være ret fornuftige. De lyder noget flade. Jeg bilder mig ind, at min yamaha holder dem tilbage? Jeg overvejer derfor følgende muligheder: 1. Gå efter den bedste AV receiver indenfor budgettet (ca. 10k) 2. Købe en billigere AV receiver og kombinere med en brugt 2.0 effekt (gedemarked) eller stereoreceiver. 3. Beholde nuværende receiver, investere i god effekt/stereoreceiver og køre med lyden til receiver via arc eller anden løsning. Min forstand indenfor de her forskellige løsninger er ikke så stor, så det nemmeste er klart løsning 1. Hvis jeg skal til at kombinere med effekt/forstærker og/eller en mere avanceret lydopsætning, hvad er det så at jeg skal sikre mig, at AV receiveren kan ? Og hvad bør jeg gå efter som effekt/forstærker til fronterne? Det er ikke så væsentligt for mig at AV receiveren har alle mulige streaming features, da jeg sådan set bare bruger min Shield til alt. Jeg forventer absolut heller ikke at udvide mit højtaler setup, så det er ligegyldigt hvor mange kanaler den supporter. Jeg skal bare have den der understøtter de mest gængse formater, mest mulig kraft og bedst mulig lyd :) Hvilken vej ville I gå? Mange spørgsmål Rigtig god påske! Redigeret af Hanga - 09-April-2020 kl. 20:48 |
|
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et enkelt spørgsmål: Hvad er din musikkilde? Klaus
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb min Creek Evolution 100A og brug den sammen med din nuværende AV-receiver.
|
|
Hanga
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Klaus Jeg har en del musik filer samlet sammen over mange år... Wav., flac og mp3 (320 kbps) Derudover Yousee Musik og i en periode også Tidal Hifi, som jeg dog gik fra igen. Streaming fra Youtube via chromecast (her kan kvaliteten naturligvis svinge en del).
|
|
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din Yamaha er ikke en ringe forstærker, Naieras Creek er lækker og har mulighed for at agere effektforstærker for dit surroundanlæg, så du let kan skifte mellem stereo og surround.
Din surroundforstærker har yapo korrektion, den kan godt spille ind. Men du skal også være opmærksom på kvaliteten af dine lydfiler, din afspiller og ikke mindst rummet du spiller lyden i. Klaus
Redigeret af KlausDM - 09-April-2020 kl. 21:31 |
|
Hanga
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for svarene.
Lad os lege med tanken at det er den løsning jeg går med. Når jeg streamer film/serier fra Shield - så sender jeg hdmi kablet direkte til TV, og så lyd til AV receiver via arc ? I og med at receiveren er fra før 4k er jeg vel nød til denne løsning? Dumt spørgsmål... Hvordan sker tilslutningen fra AV receiveren så til effekten? Yapo-korrektion ?
Redigeret af Hanga - 09-April-2020 kl. 21:44 |
|
Hjemmebio/anlæg:
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Har den ikke pre out?
Creek evolution har AV direct på en af indgangene, her slutter du pre out signalet fra din surroundforstærker til. Klaus
|
|
Hanga
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser det ud til at den har.
Så det er bare at smide RCA kabler i pre out front på AV receiveren, og så til "AV Direct" på Creek'en (eller anden lign. effekt) ? Hvad er dit bud på hvor stor en forbedring det vil være? Ulempen ved at købe brugt er jo at man ikke lige kan låne den med hjem til en lytter inden køb :) Det kan man sikkert aftale med Hifiklubben eller lign.
|
|
Hjemmebio/anlæg:
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Funktioner
Tak(0)
|
Surround og den slags kører du igennem receiveren og musikken sender du direkte til Creek'en. Så får du det bedste af begge verdener.
Fordelen ved at købe brugt er at du får en 15.000-kroners integreret forstærker til langt under halv pris Redigeret af Naiera - 10-April-2020 kl. 04:10 |
|
Hanga
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe selvfølgelig, det er også mere for at finde ud af, om en effekt gør den forskel jeg går og savner, eller om det er andet det er "galt med".
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg kan vel ikke spille musik direkte til din Creek uden en afspiller koblet på? Så skal jeg smide RCA kabler direkte fra PC til den? Så jeg er vel nød til at bruge AV receiveren hvis der skal streames som jeg gør nu.
|
|
Hjemmebio/anlæg:
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan afspiller du din musik i dag?
Klaus
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Der er et hav af måder at få musikken over i den integrerede forstærker.
Redigeret af Naiera - 10-April-2020 kl. 00:42 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |