recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering Mini Mac ultimo 2012
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering Mini Mac ultimo 2012

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering Mini Mac ultimo 2012
    Sendt: 24-Januar-2016 kl. 10:11
Efter at have skippet min iMac (da den stod mere eller mindre ubrugt) og derfor kun har en mini Mac som computer i huset, er jeg gået i tænke boks om husstandens egentlige behov efterhånden.
Min iMac blev udelukkende brugt til football manager. Almen surfing osv går over iPad mm.

Dernæst har jeg som dedikeret mediecenter en Mac Mini ultimo 2012.
Dens spec's er:
4 GB 1600hz ddr3 ram
2.5ghz Intel core i5
Intel HD graphics 4000 1536 GB
Og en 500gb 5500 rpm harddisk.

Jeg overvejer lidt at smide 16 GB ram i den og en 256 GB ssd harddisk.

Hidtil har den fungeret perfekt som mediecenter, men min tanke var at den måske OGSÅ skulle blive min kommende fm maskine.
Det er ikke et spil der kræver den store grafik, men har et massivt data info.
Lyder som en opgave en opgraderet mini Mac kan løfte?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 11:48
hvad er fm for et spil? at udskifte noget som helst i en alm mini i dag kræver faktisk ret så seriøse fingerfærdigheder. Det er på ingen måde let at skrue i dem. min 2010 mini er kun beregnet til at få udskiftet Ram - de nye kan det heller ikke lade sig gøre mere uden man holder tungen MEGET lige i munden. Der er et hav af skruer og specielle fremgangsmåder (ifixit kan hjælpe) men i sidste ende er det dig og dine skills det kommer an på. 

Dernæst er der så lige den med værktøjet. Det er ikke helt standard værktøj, men det kan også ses på ifixit. den størrelse torx skruer apple bruger er pissetræls små. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 13:06
FM er et spil der egentlig er baseret på en enorm database. Man kan rent grafisk få spillere på en bane mm. Men jeg har altid brugt en simpel 2d opsætning.
Mini Mac 2012 Late, er ikke så vanskelig at sætte hd i. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 16:25
En SSD og ram og den vil flyve afsted med FM alt efter størrelse på db.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 18:01
Så svært er det altså ikke at skille sådan en fætter ad. Min mid '11 begyndt at melde fejl på grafikkort i forrige uge (AMD readon), og det var ikke det store at gøre end at droppe den eller ofre en dyr rep.
Læst mig frem til at det kunne være dårlige lodning. Så jeg skilte den ad og smed den 10min i ovnen ved 200 grader. Og nu kører den igen.
Men ellers er det eneste man kan skifte HDD (evt. købe et kabel så man kan have 2 HDD), og opgradere RAM
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 18:23
Jeg endte ud i en bærbar gamer istedet og lader min mini køre som server. Kom frem til at jeg nok ikke magter fm i sofaen på tv skærmen - eller min ryg ikke magter det:).
Løsning blev en bærbar der kan ligge i skuffen alle de dage den ikke skal bruges:).
Tak for fif herinde. Tror måske alligevel min mini for 4gb oven i:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu