recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering til Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering til Windows 10

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Øhh..
Vi taler nok forbi hinanden?
Jeg har haft Win 10, er gået tilbage til Win 7
Kan jeg lave en cd/dvd med Win 10 som jeg kan bruge til at installere Win 10, når supporten til Win 7 udløber om fem år?


Det korte svar er ja. Brug programmet Rufus til at lave en DVD/USB stick. Vælg om den skal være til UEFI eller alm. Bios.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvorfor ikke bare lave en clean installation af windows 7, uden andre skumle asus partitioner

Der skal være en microsoft boot partition på ca. 100 MB og dit c-drev
Det har jeg så forsøgt nu, men med samme resultat.
Har skaffet mig en ekstra 120Gb HDD som jeg kunne lege med, så jeg slap for at skulle ligge windows 7 ind igen.
Først installerede jeg en helt clean windows 7 (uden nogle updates), og derefter kørte jeg windows 10 opgraderingen fra en USB-stick.
Resultat var et den ene og eneste partion på HDD stod til RAW.

Så har jeg forsøgt at at boote på USB-sticken, og så installere Windows10, velvidende at jeg så mangler en licens, men det virker sgu heller ikkeAngry
Har forsøgt et slette partionen og oprette ny via diskpart, men uden held.
Windows 10 error
Har så kigget i log filen hvor der står følgende:
2015-08-15 08:39:43, Error      [0x06069e] IBS    GetMachineInfo:Couldn't find boot disk on this BIOS-based computer
Har så opdateret min BIOS til den nyeste, men resultatet er desvære det samme, windows kan ikke få at vide fra BIOS hvilken disk der er BOOT-disken.
Nu har jeg selvfølgelig Googlet en del, og der tegner sig et billede af at det især er Asus Laptops der har problemet.
Mvh Jesper
Til top
Th@mas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Th@mas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 15:16
Hej!

Hvordan administrerer jeg favoritlinie i Edge. Har importeret den fra IE og den ligger dem som store ikoner og i alfabetisk orden. Kan ikke rykke rundt på dem der ligger skjult i drill down menuen, ej heller gøre genvejsikoner små så det kan være der alle sammen???  HJÆLP 
Mvh.

Th@mas

TX-P42S10E
TX-P50ST60
LG HR550c
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 22:24
Kunne lyde som om windows 10 boot måske sker som UEFI og din Windows 7 er kun BIOS.

Prøv at opsætte boot til kun at benytte BIOS og se om det ikke nu er muligt for Windows 10 at se dine partitioner.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 19:31
Efter at jeg har opdateret til Windows 10, så er den blå cirkel ved siden af musen begyndt at blinke, som om at den hele tiden er i gang med at udføre en opgave. Det er voldsomt irriterende, og det var ikke et problem med Windows 8.1. Nogen der har erfaring på dette område?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 19:38
Prøv og gå ind i joblisten - den er i øvrigt blevet meget bedre, og mere informativ, end tidligere - der kan du se, hvilke opgaver/programmer som tager hvilket resurser (RAM/CPU).

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 16-August-2015 kl. 19:39
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 19:45
Spørgsmålet er så, hvad jeg skal kigge efter. Der er ikke umiddelbart noget, der springer mig i øjnene.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kunne lyde som om windows 10 boot måske sker som UEFI og din Windows 7 er kun BIOS.

Prøv at opsætte boot til kun at benytte BIOS og se om det ikke nu er muligt for Windows 10 at se dine partitioner.
Vil lige prøve det igen, men mener jeg har sat den til kun at bruge BIOS.
Det lykkes mig faktisk at få lavet en clean Windows 10 installation via boot på en Windows 10 DVD, men så mangler jeg min windows licensAngry
Samme clean installation via USB-boot fejlerConfused
Mvh Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kunne lyde som om windows 10 boot måske sker som UEFI og din Windows 7 er kun BIOS.

Prøv at opsætte boot til kun at benytte BIOS og se om det ikke nu er muligt for Windows 10 at se dine partitioner.
Vil lige prøve det igen, men mener jeg har sat den til kun at bruge BIOS.
Det lykkes mig faktisk at få lavet en clean Windows 10 installation via boot på en Windows 10 DVD, men så mangler jeg min windows licensAngry
Samme clean installation via USB-boot fejlerConfused
For mig lyder det som om at din USB booter i UEFI og din DVD fra BIOS. Har du andre harddiske i maskinen?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


For mig lyder det som om at din USB booter i UEFI og din DVD fra BIOS. Har du andre harddiske i maskinen?
Nej jeg har i øjeblikket kun den ene HDD med kun en partion på 120Gbyte, altså ingen partion til UEFI, så den burde starte op i Legacy Mode.
Desvære så bliver alt slettet fra HDD når jeg kører opdateringen fra Windows 7, så jeg har ingen mulighed for at se i nogen log-fil hvad der er sket.Angry
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kunne lyde som om windows 10 boot måske sker som UEFI og din Windows 7 er kun BIOS.

Prøv at opsætte boot til kun at benytte BIOS og se om det ikke nu er muligt for Windows 10 at se dine partitioner.
UEFI er desvære disabled i BIOS.
Mvh Jesper
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 12:21
Det er fordi du ikke har modtaget alle de opdateringer til din pc som der skal til for at du kan opdatere til win 10. I en af de opdateringer du vil få til win 8.1 vil opdaterings flaget være. Det er sikkert også pga. manglende opdateringer at din opgradering gik galt.
Et andet problem som jeg har haft med opgraderingsværktøjet er også at man ikke får en fejlkode når opgraderingen fejler. Det gør man hvis man opgraderer vha. flaget.
Mvh
Bo

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu