recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering til Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering til Windows 10

Besvar Besvar Side  <1 23456 14>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er vel ikke noget i Windows 8 som du ikke kan selv, den er lige så konfigurérbar som Windows 7.
Alt kan da sætte op som man ønsker, medmindre man da taler om en helt anden start menu.

Forskellen på 7 og 8 ligger primært i, at tingene er placeret andre steder og ser ud på en anden måde, og ikke lige så oplagt i 8 som i 7.
Jeg synes ikke de har placeret ting andre steder i Windows 8. De har dog tilføjet muligheden for at kunne tilgå eksempelvis Windows Update fra Tablet GUI. Men det var ikke fjernet fra kontrolpanelet, som det er sket på Windows 10.

Det bedste der er sket for superbrugere med Windows 8 er højreklik menuen på start. Den giver adgang til alle væsentlige ting i Windows.
Man har undladt "indstillinger" i den menu på Windows 10 og derfor har man ikke længere adgang til alle indstillinger.

Det virker på mig som om det er Windows brugere uden ordentlig kendskab, der har udviklet på Windows 10.
En ting som f.eks. at forhindre folk i at vide hvilket vindue der er øverst og aktivt er bare hovedrystende.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
BlackmaxDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2015
Sted: Vejen Danmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackmaxDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 13:36
Hejsa Big smile

- Jeg installerede Windows 10 som clean install.
- Jeg brugte Win10 i 4 dage
- Jeg fjernede Win10 og geninstallerede min Win8.1Pro
- Jeg er tilfreds igen Smile

Mine problemer var:
- Mit Grafikkort var muligvis understøttet, det gik ofte ud af sine indstillinger og endte i 800x600 (Geforce 980Ti), nVidia havde ingen løsning på det, deres installer nægtede og opdatere, selv deres egen Win10 optimering ville ikke installere.
- Edge laggede meget, frøs af og til flere gange op til flere minutter, før der den loadede siden færdig
- Alt det "hold-øje-med-hvad-brugeren-gør" software, alle de punkter der skulle slåes fra, https://www.youtube.com/watch?v=octjhIXkcf0
- Alt på min 8.1 virker som det skal.

Redigeret af BlackmaxDK - 04-August-2015 kl. 13:45
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af BlackmaxDK BlackmaxDK skrev:

Hejsa Big smile

- Jeg installerede Windows 10 som clean install.
- Jeg brugte Win10 i 4 dage
- Jeg fjernede Win10 og geninstallerede min Win8.1Pro
- Jeg er tilfreds igen Smile

Mine problemer var:
- Mit Grafikkort var muligvis understøttet, det gik ofte ud af sine indstillinger og endte i 800x600 (Geforce 980Ti), nVidia havde ingen løsning på det, deres installer nægtede og opdatere, selv deres egen Win10 optimering ville ikke installere.
- Edge laggede meget, frøs af og til flere gange op til flere minutter, før der den loadede siden færdig
- Alt det "hold-øje-med-hvad-brugeren-gør" software, alle de punkter der skulle slåes fra, https://www.youtube.com/watch?v=octjhIXkcf0
- Alt på min 8.1 virker som det skal.
Jeg har nu ikke oplevet nogen som helst hardware problemer på Windows 10 de steder jeg har kørt med den. Heller ikke problemer med Edge browseren.

Tror nu mere at det er dit system som har et problem i forbindelse med opgraderingen.

De ting jeg er utilfreds med på Windows 10 har intet med inkompatibilitet eller performance at gøre.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 22:12
I stedet for at lede efter ting, så brug den hurtige mini søg i venstre side. Indtast f.eks. "update" og du får hurtigt muligheder som "Søg efter opdateringer", "Indstillinger for Windows update. Indtast "mouse" og du får diverse indstillinger for musen. Tilmed virker det også på dansk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Startmenuen i Windows 7 mener jeg også er et problem. Det kan aldrig være smart at skulle scrolle i en menu. Det samme har de lavet i den nye program menu på Windows 10, her skal man scrolle uden at have installeret noget endnu.
Man kan heller ikke vælge flere programmer på samme tid i Windows 10. Så for at opsætte start menuen skal man sidde med sine 30 programmer og højreklikke-føj-til-start.
I Windows 8 kan man vælge dem alle og sige føj-til-start.

Ovenstående kritik handler ligeså meget om, hvordan man vælger at bruge Windows. Siden Windows 7, har startmenuen for mig været overflødig, da man nu bare kan trykke "Win + [Skriv første tre bogstaver af hvad man vil starte] + Enter". Så har man programmet åbent. 

Jeg synes Windows 10 har meget potentiale. Jeg har både en Surface Pro 3 som jeg har installeret det på og en Mac Air. Indtil videre er jeg tilfreds (bruger både til arbejde og surf).
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 18:32
Hej.

Så har jeg afsluttet opgraderingen af mit Windows 8.1 til den nye 10'er. Det forløb helt uden udfordringer Clap; og jeg er netop så småt begyndt at bruge systemet til de første af dagligdagens gøremål. Indtil videre går det OK. Smile

Jeg er selvfølgelig med på, at en enkelt halv times aktion ikke er tilstrækkeligt til generelt at kunne sige: "Det kører bare".  Men det tror jeg, at det vil.

Nuvel, vi ser, hvordan de næste dage går. Jeg vender tilbage med en statusmelding om nogle dage.

M.v.h.  leant 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 06:10
Jeg hader Win 10 Angry
Hvordan vælger jeg google.dk som startside?
Hvor er min screensaver?
Tekst ser lidt dårligere ud på internettet
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 07:37
Nå, har indstillet google.dk som startside
Zoom er kun i trin, i Win 7 kunne jeg indtaste et præcist tal (120%, nu er det 125%)

Edit: Hvordan fjerner man de to kasser på skrivebordet, når Windows starter?

Redigeret af jake51 - 07-August-2015 kl. 07:42
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 11:08
Hvilke to kasser jake?
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 11:13
Jeg har en enkelt udfordring. Efter update kan jeg ikke vælge højere skærmopløsning end 1440x900. Min skærm er en BenQ GL2450HM. Når jeg kigger i enhedshåndtering står der "Standard ikke-PnP-skærm" og under skærmkort "Microsoft basic-skærmkort". Jeg har ledt efter drivere men ingen fundet. Er det et driver-problem?

Redigeret af Stampe - 07-August-2015 kl. 11:17
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Nå, har indstillet google.dk som startside
Zoom er kun i trin, i Win 7 kunne jeg indtaste et præcist tal (120%, nu er det 125%)

Edit: Hvordan fjerner man de to kasser på skrivebordet, når Windows starter?

Har du en mus med "rullehjul"? I så fald kan du, når du er inde på f.eks. en hjemmeside, holde Ctrl-knappen nede. Når du så ruller på musens hjul, så bliver tekst større eller mindre, alt efter retning du "ruller".

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg har en enkelt udfordring. Efter update kan jeg ikke vælge højere skærmopløsning end 1440x900. Min skærm er en BenQ GL2450HM. Når jeg kigger i enhedshåndtering står der "Standard ikke-PnP-skærm" og under skærmkort "Microsoft basic-skærmkort". Jeg har ledt efter drivere men ingen fundet. Er det et driver-problem?

Ja, din maskine mangler en grafikkortdriver!
Hent den på grafikkortproducentens hjemmeside.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu