|
Opgradering til Windows 10 |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 14> |
Forfatter | ||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg synes ikke de har placeret ting andre steder i Windows 8. De har dog tilføjet muligheden for at kunne tilgå eksempelvis Windows Update fra Tablet GUI. Men det var ikke fjernet fra kontrolpanelet, som det er sket på Windows 10. Det bedste der er sket for superbrugere med Windows 8 er højreklik menuen på start. Den giver adgang til alle væsentlige ting i Windows. Man har undladt "indstillinger" i den menu på Windows 10 og derfor har man ikke længere adgang til alle indstillinger. Det virker på mig som om det er Windows brugere uden ordentlig kendskab, der har udviklet på Windows 10. En ting som f.eks. at forhindre folk i at vide hvilket vindue der er øverst og aktivt er bare hovedrystende.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
BlackmaxDK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2015 Sted: Vejen Danmark Status: Offline Point: 1 |
|
Hejsa
![]() - Jeg installerede Windows 10 som clean install. - Jeg brugte Win10 i 4 dage - Jeg fjernede Win10 og geninstallerede min Win8.1Pro - Jeg er tilfreds igen ![]() Mine problemer var: - Mit Grafikkort var muligvis understøttet, det gik ofte ud af sine indstillinger og endte i 800x600 (Geforce 980Ti), nVidia havde ingen løsning på det, deres installer nægtede og opdatere, selv deres egen Win10 optimering ville ikke installere. - Edge laggede meget, frøs af og til flere gange op til flere minutter, før der den loadede siden færdig - Alt det "hold-øje-med-hvad-brugeren-gør" software, alle de punkter der skulle slåes fra, https://www.youtube.com/watch?v=octjhIXkcf0 - Alt på min 8.1 virker som det skal. Redigeret af BlackmaxDK - 04-August-2015 kl. 13:45 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Tror nu mere at det er dit system som har et problem i forbindelse med opgraderingen. De ting jeg er utilfreds med på Windows 10 har intet med inkompatibilitet eller performance at gøre.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 150 |
|
I stedet for at lede efter ting, så brug den hurtige mini søg i venstre side. Indtast f.eks. "update" og du får hurtigt muligheder som "Søg efter opdateringer", "Indstillinger for Windows update. Indtast "mouse" og du får diverse indstillinger for musen. Tilmed virker det også på dansk
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Ovenstående kritik handler ligeså meget om, hvordan man vælger at bruge Windows. Siden Windows 7, har startmenuen for mig været overflødig, da man nu bare kan trykke "Win + [Skriv første tre bogstaver af hvad man vil starte] + Enter". Så har man programmet åbent. Jeg synes Windows 10 har meget potentiale. Jeg har både en Surface Pro 3 som jeg har installeret det på og en Mac Air. Indtil videre er jeg tilfreds (bruger både til arbejde og surf).
|
||
![]() |
||
leant ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 66 |
|
Hej. Så har jeg afsluttet opgraderingen af mit Windows 8.1 til den nye 10'er. Det forløb helt uden udfordringer ![]() ![]() Jeg er selvfølgelig med på, at en enkelt halv times aktion ikke er tilstrækkeligt til generelt at kunne sige: "Det kører bare". Men det tror jeg, at det vil. Nuvel, vi ser, hvordan de næste dage går. Jeg vender tilbage med en statusmelding om nogle dage. M.v.h. leant
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6296 |
|
Jeg hader Win 10 ![]() Hvordan vælger jeg google.dk som startside? Hvor er min screensaver? Tekst ser lidt dårligere ud på internettet
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6296 |
|
Nå, har indstillet google.dk som startside Zoom er kun i trin, i Win 7 kunne jeg indtaste et præcist tal (120%, nu er det 125%) Edit: Hvordan fjerner man de to kasser på skrivebordet, når Windows starter?
Redigeret af jake51 - 07-August-2015 kl. 07:42 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Hvilke to kasser jake?
|
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
|
Jeg har en enkelt udfordring. Efter update kan jeg ikke vælge højere skærmopløsning end 1440x900. Min skærm er en BenQ GL2450HM. Når jeg kigger i enhedshåndtering står der "Standard ikke-PnP-skærm" og under skærmkort "Microsoft basic-skærmkort". Jeg har ledt efter drivere men ingen fundet. Er det et driver-problem?
Redigeret af Stampe - 07-August-2015 kl. 11:17 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Har du en mus med "rullehjul"? I så fald kan du, når du er inde på f.eks. en hjemmeside, holde Ctrl-knappen nede. Når du så ruller på musens hjul, så bliver tekst større eller mindre, alt efter retning du "ruller". M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Ja, din maskine mangler en grafikkortdriver! Hent den på grafikkortproducentens hjemmeside. M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |