recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering til Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering til Windows 10

Besvar Besvar Side  <1 56789 14>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hurtig pc med hurtig ssd.

Hvad er "hurtig SSD".

M.v.h.

700-800 MB/s Big smile
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 14:27
Det er jo næsten en almindelig SSD.
Min er væsentlig hurtigere.

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 14:51
Skal vi ikke blive enige om, at det næppe er skrivebastigheden på SSD'en der sætter tidsbegrænsningen på Win10-opdateringen? Med så forskellige systemer, som vi jo nok har, så vil der være en del programmer og drivere der skal håndteres i flytningen, som nok vil påvirke hastigheden mere end om disken læser/skriver med 800 eller 900 MB/s.

I mit tilfælde havde Windows slet ikke hentet opdateringen, men den fortalte mig bare ikke hvad den lavede ud over "forbereder opdateringen". Efter at jeg annullerede processen og genstartede maskinen kunne jeg se, at den var ved at downloade og ikke ved at installere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 15:51

Jeg synes ikke, at eksperter og fagfolk på nogen måde skal holde sig tilbage på recordere.dk. Niveauet herinde må ikke blive for lavt!

Selv om jeg ikke er professionel IT-mand, så kan diskussionerne i dette forum tit gøre mig klogere på hverdagens teknologiske udfordringer. Det er fedt, når folk med styr på detaljerne ruller sig ud. Også selvom man nogle gange ikke forstår ret meget af det.

Jeg synes, at Windows 10 virker lovende. Bortset fra privacy-delen. Hvis man gerne vil forsøge at værne en smule om sit elektroniske privatliv, så er det vist en god idé at slå Wi-Fi sense (=Wi-Fi assistent) fra sammen med en hel række andre funktioner, som Microsoft har slået til som standard i Windows 10.
http://www.computerworld.dk/art/234506/goer-windows-10-privat-saadan-stopper-du-microsoft-i-at-snage-i-dit-privatliv

Der er flere relevante artikler på Computerworld om Windows 10; bl.a.:
http://www.computerworld.dk/art/234447/10-ting-du-skal-goere-naar-du-har-installeret-windows-10

Fyn er også fin: http://www.fyens.dk/digitalt/Stor-guide-Kom-godt-i-gang-med-Windows-10/artikel/2756841

Redigeret af Ras_K - 08-August-2015 kl. 15:54
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 16:00
Ras.

Det handler ikke om eksperter/fagfolk, skal udtale sig eller ej. Det handler om ikke at tale ned til andre brugere, da ikke alle er på samme niveau. Hvad der er enkelt og ligetil for nogle, kan være fuldstændig uforståelig sort snak, for andre...

M.v.h.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 16:20

Det er jo næsten en almindelig SSD.
Min er væsentlig hurtigere.

M.v.h.

Så behøver jeg jo ikke at beskrive det
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 16:27

Det handler ikke om eksperter/fagfolk, skal udtale sig eller ej. Det handler om ikke at tale ned til andre brugere...

Jeg synes, at "eksperter/fagfolk" i denne tråd har opført sig helt fint.

Jeg opponerer gerne, når folk trækker "god tone-kortet". Der skal være god plads til folk med viden om tingene.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 20:59
efter jeg har fået Windows 10 kan jeg ikke åben Word og exel filer samt afspille film via min Synology nas , gennem Total comander , eller bare via Denne computer , er det nogle som ved hvorfor man ikke kan afspille film , eller åben word dukomenter via sin Nas , uden at man først skal downloade det til sig computer ?
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 07:13
Har du prøvet med office programmer til dine word og exel filer.

Og en anden video afspiller til dine film på nas f.eks vlc player ?

Til top
XZJMP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2015
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér XZJMP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 10:06
Hej
Jeg har lige opgraderet fra Windows7 til Windows 10.
Min hustru ønsker at bruge Windows 10 til at korrespondere med sin arbejdsplads, men det virker ikke som i Windows 7?
Skal vi have en Windows 10 pro for at få det til at virke?
mvh
John
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 10:11
Flere oplysninger? Korrespondere hvordan? Via VPN? Via et program? Hvordan?

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af XZJMP XZJMP skrev:

Hej
Jeg har lige opgraderet fra Windows7 til Windows 10.
Min hustru ønsker at bruge Windows 10 til at korrespondere med sin arbejdsplads, men det virker ikke som i Windows 7?
Skal vi have en Windows 10 pro for at få det til at virke?
mvh
John
En windows 7 pro opgraderes til windows 10 pro, så i har ikke haft en pro version af jeres windows.
Du må fortælle lidt om hvad hun bruger til at "korrespondere" med af værktøjer eller hvordan, da der findes mange måder at gøre dette.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 56789 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu