|
Opgradering?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thomas-r ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2013 Sted: Danemark Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-November-2013 kl. 11:04 |
Hej
Jeg overvejer lidt at opgradere min gamle Pioneer VSX 1015 med en, også gammel, Rotel RSX-1057, jeg har et setup med Dali Gran Diva Front og noget Dali Center, Bose bag, og en Dali SWA12 sub. Reciverne kan de samme formater mv, jeg har ikke noget stort budget, derfor gamle standarder. Front højtalerne er lidt blafrende i bassen og bløde i diskanten. Pioneer'en gør det ok til film men ikke særligt godt til music. Ville jeg kunne hører forskel eller skal jeg finde en mellem klasse forstærker der er ny med de nye DTS-HD formater?? Lidt hjælp her ![]() Nej jeg hører ikke så meget music, og syntes godt om Pioneer. Thomas
|
|
Liiidt Bag ud fra start
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pio i SC-LXxx klassen vil være en klar forbedring. Har selv en LX83, der virkelig formår at fastholde nogen uregerlige B&W i bassen. Og en klar forbedring fra min tidligere LX71.
Og på musiksiden er denne LX83 også eminent sammen med min Sony X505ES cd-afspiller. |
|
![]() |
|
Thomas-r ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2013 Sted: Danemark Status: Offline Point: 6 |
Hmm, ikke stort budget og 16.000kr hænger ikke rigtig sammen, Rotel'en koster i nærheden af 2500kr brugt
|
|
Liiidt Bag ud fra start
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
En brugt LX83 kan fåes fra 6000kr
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Er du mest til film ville jeg gå efter noget nyere med de nye hd formater var den til musik ville jeg vælge den rotel ellers så er her et par stykker at overveje http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v3900-7-328105p.html ikke nyeste model men stadig en topmodel med masser af kræfter og til 8000 under den pris den kostede da den kom eller http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html af de 2 ville jeg gå efter den yamaha det er en meget fin reciever http://www.soundandvision.com/content/yamaha-rx-v3900-av-receiver
Redigeret af helljohn - 04-November-2013 kl. 12:52 |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
VSX-LX51 er nok mere mit budget, og der er stadig DTS-HD mv i
|
|
Liiidt Bag ud fra start
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Der er ikke synderlig meget power i lx-51. Har selv haft lx-52, som også blafrede med basserne i mine Lektor 8. Kig efter en brugt LX-60 eller LX-7X.
|
|
![]() |
|
Lige en lille note, er der så meget forskel på DTS og DTS-HD så det er værd at gå efter med et 5,1 system?
NB: Bedste forstærker jeg har haft på var en Harman Kardon HK6900, gammel stereo sag, hold kæft den spillede godt. 3 gang den brændte udgangen trods modificering måtte den ud
![]() |
|
Liiidt Bag ud fra start
|
|
![]() |
|
Ja der er meget forskel, men der skal altså også meget power på forstærkeren før det er værd at gå efter.
|
|
![]() |
|
For filan da også. LX51 er noget bedre end den 1015 jeg har, 50w pr kanal ifølge pioneer, og bedre rum korrektion, men Rotel'en skulle også være en fin forstærker med god power trods den kun er opgivet til 100w pr kanal. Hånden på hjertet er det nok mest film den vil blive brugt til, selv om jeg gerne ville have tid til at lytte lidt music...
What to do??
|
|
Liiidt Bag ud fra start
|
|
![]() |
|
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
Ja det er en ret stor forskel selv på mindre surround forstærkere er det tydeligt .... DTS kører vist lyden omrking 1500 kbs DTS HD er det vist omrking de 4000 kbs.....så væsentligt mere info og detalje til følge |
|
![]() |
|
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
Sjovt den HK6900 havde min far's kæreste også......den brædte også udgangen af et par gange inden den røg på elektronik kirkegården....hmm ikk ligefrem tegn på kvalitet |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |