recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas-r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2013
Sted: Danemark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering??
    Sendt: 04-November-2013 kl. 11:04
Hej

Jeg overvejer lidt at opgradere min gamle Pioneer VSX 1015 med en, også gammel, Rotel RSX-1057, jeg har et setup med Dali Gran Diva Front og noget Dali Center, Bose bag, og en Dali SWA12 sub. 

Reciverne kan de samme formater mv, jeg har ikke noget stort budget, derfor gamle standarder. Front højtalerne er lidt blafrende i bassen og bløde i diskanten. Pioneer'en gør det ok til film men ikke særligt godt til music.

Ville jeg kunne hører forskel eller skal jeg finde en mellem klasse forstærker der er ny med de nye DTS-HD formater??  

Lidt hjælp her Thumbs Up

Nej jeg hører ikke så meget music, og syntes godt om Pioneer.

Thomas
Liiidt Bag ud fra start
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 11:37
Pio i SC-LXxx klassen vil være en klar forbedring. Har selv en LX83, der virkelig formår at fastholde nogen uregerlige B&W i bassen. Og en klar forbedring fra min tidligere LX71.

Og på musiksiden er denne LX83 også eminent sammen med min Sony X505ES cd-afspiller.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 11:57
Hmm, ikke stort budget og 16.000kr hænger ikke rigtig sammen, Rotel'en koster i nærheden af 2500kr brugt
Liiidt Bag ud fra start
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 12:29
En brugt LX83 kan fåes fra 6000kr
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 12:49
Er du mest til film ville jeg gå efter noget nyere med de nye hd formater var den til musik ville jeg vælge den rotel ellers så er her et par stykker at overveje http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v3900-7-328105p.html ikke nyeste model men stadig en topmodel med masser af kræfter og til 8000 under den pris den kostede da den kom eller http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html af de 2 ville jeg gå efter den yamaha det er en meget fin reciever http://www.soundandvision.com/content/yamaha-rx-v3900-av-receiver

Redigeret af helljohn - 04-November-2013 kl. 12:52
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 13:52
VSX-LX51 er nok mere mit budget, og der er stadig DTS-HD mv i
Liiidt Bag ud fra start
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 14:30
Der er ikke synderlig meget power i lx-51. Har selv haft lx-52, som også blafrede med basserne i mine Lektor 8. Kig efter en brugt LX-60 eller LX-7X.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 16:44
Lige en lille note, er der så meget forskel på DTS og DTS-HD så det er værd at gå efter med et 5,1 system?

NB: Bedste forstærker jeg har haft på var en Harman Kardon HK6900, gammel stereo sag, hold kæft den spillede godt. 3 gang den brændte udgangen trods modificering måtte den ud Cry
Liiidt Bag ud fra start
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 16:49
Ja der er meget forskel, men der skal altså også meget power på forstærkeren før det er værd at gå efter.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 16:55
For filan da også. LX51 er noget bedre end den 1015 jeg har, 50w pr kanal ifølge pioneer, og bedre rum korrektion, men Rotel'en skulle også være en fin forstærker med god power trods den kun er opgivet til 100w pr kanal. Hånden på hjertet er det nok mest film den vil blive brugt til, selv om jeg gerne ville have tid til at lytte lidt music...

What to do??
Liiidt Bag ud fra start
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Thomas-r Thomas-r skrev:

Lige en lille note, er der så meget forskel på DTS og DTS-HD så det er værd at gå efter med et 5,1 system?

NB: Bedste forstærker jeg har haft på var en Harman Kardon HK6900, gammel stereo sag, hold kæft den spillede godt. 3 gang den brændte udgangen trods modificering måtte den ud Cry

Ja det er en ret stor forskel selv på mindre surround forstærkere er det tydeligt ....

DTS kører vist lyden omrking 1500 kbs

DTS HD er det vist omrking de 4000 kbs.....så væsentligt mere info og detalje til følge

Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 17:31

Oprindeligt skrevet af Thomas-r Thomas-r skrev:

Sjovt den HK6900 havde min far's kæreste også......den brædte også udgangen af et par gange inden den røg på elektronik kirkegården....hmm ikk ligefrem tegn på kvalitet

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu