|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() Sendt: 01-November-2007 kl. 09:55 |
||
Hej alle Håber på lidt hjælp! Jeg vil gerne opgradere min pc. Den består af: Bundkort: Asus A8N-Sli (socket 939 tror jeg) Cpu: AMD Athlon 64 3200 Ram: Kingston 4 x 512mb Grafik: Nvidia 6800GT, 256mb Det skal være indenfor rimelighedens grænser, så jeg ønsker ikke at bruge mere end 2000-3000,- Jeg overvejer flg.: Nvidia 8600GT, 512mb Athlon 64 X2, 4200+ Kingston 4 x 1024mb Mine spørgsmål er: Kan man skifte disse 3 ting uden at skulle reinstallere Windoes osv.? Præcis hvilke ram skal jeg bruge??? Tak Boogie |
|||
![]() |
|||
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
||
Før nogen kan komme med råd ville det jo være en fordel hvis du skriver hvad du bruger pc'en til (Spil/Htpc...?) - Vista/XP?
Ja, du skal dog afinstallere og reinstallere grafikkort drivere ved skift af grafikkort. Ovenstående gælder ved XP, jeg kender ikke nok til Vista. |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Ja - du kan godt skifte disse ting uden at skulle reinstallere windows. Windows skal kun "reinstalleres" hvis der skiftes bundkort med væsentligt andet chipset - og selv der er der metoder til at slippe for en total reinstallation. Grafikdriverne skal reinstalleres i og med du skifter grafikkort, selvom begge er Nvidia. Det er en god ide at afinstallere de gamle grafikdrivere inden du sætter det nye grafikkort i. Proceduren er således ganske simpel 1. hent de nyeste grafikdrivere så du har dem på pc'en. afinstaller de gamle grafikdrivere. Sluk pc'en. Ramtypen du skal bruge hedder DDR-SDRAM, pc3200, 400mhz Se en oversigt HER Jeg vil anbefale ram af mærket Corsair eller Geil fremfor Kingston. eksempelvis: Geil eller Corsair: Corsair |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
||
Men stadig ... Hvis det er til brug for de nyeste spil ville jeg måske satse på et nyt 8800 Gt kort og så vente med den øvrige opgradering til et platformsskifte som f.eks. am2. |
|||
![]() |
|||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
Jeg har XP og bruger pc´en til alm. brug (nettet, word, excel osv.) og så spiller jeg lidt BF og FarCry |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har overvejet denne løsning, men det er vel ikke nok med et godt grafikkort hvis cpu´en og ram´en er lidt sløv? Et 8800 koster det samme, som alle de andre ting tilsammen! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er det eneste type jeg kan bruge? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
[/QUOTE] Jeg har XP og bruger pc´en til alm. brug (nettet, word, excel osv.) og så spiller jeg lidt BF og FarCry [/QUOTE] Jamen hvorfor vil du så opgradere Mit råd ville være køb et 8800 GT http://www.hardwareonline.dk/nyheder.aspx?nid=9591 Se om ikke det spiller. ... senere sælger du dine ram og bundkort (og evt 6800) og laver et platform skift til AM2 eller Intel. (jeg er nu ikke helt så hellig som det kunne lyde, opgraderer nok også lidt oftere end det er nødvendigt Redigeret af Fimpe - 01-November-2007 kl. 11:57 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du har ret i at det bliver flaskehalse, men det er så med at vælge de rigtige http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&a mp;model1=707&model2=855&chart=275 http://www23.tomshardware.com/cpu_2006.html?modelx=33&mo del1=503&model2=478&chart=166 Hvis du bruger alt krudtet på den "gamle" platform hænger du jo fast og kan ikke komme videre. Et 8800 GT til et "par tusinde" kan jo flyttes med. |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Ja - det er det. Jeg er iøvrigt enig med Fimpe - stort set Jeg ville absolut heller ikke bruge 2-3000,- på en opgradering af den gamle hardware - du er stadig begrænset eks. til de gamle ddr-sdram som du ikke kan flytte med til ny platform og som faktisk er dyrere end de nye ddr2 ram - og når du så vil skifte platform kan du ikke komme af med den gamle så det er 2-3000,- ud i luften (næsten) Jeg ville vente, spare lidt mere sammen og skifte hele platformen til Intel core2 duo Core2 duo = fra 1000-1500 Det bliver ialt kun mellem 2050 og 3050 (afhængig af hvad du vælger) + grafikkort (evt. 8800gts til ca. 1900 men lidt mindre kan også gøre det) dvs. for kun en tudse eller 2 mere kan du få et nyt system der er mere bid i end din opgradering - og mere fremtidssikring (ikke fordi man overhovedet kan tale fremtidssikring i pc verdenen) Redigeret af spawn - 01-November-2007 kl. 12:44 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mit store problem er XP og den slags, gider ikke reinstallere og det hele! Hvad gør man??? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
XP har godt af at blive reinstalleret en gang imellem, så får man ryddet op i alt det der måske er installeret men ikke bruges mere - og jeg ville aldrig lade dette hindre mig i at købe ny bedre hardware. Men det er selvfølgelig nemt for mig at sige, jeg lever trods alt af at lave IT - så jeg har ingen problemer med en hurtig lille reinstallation. Det går iøvrigt stærkt på sådan et nyt lækkert Core2 Duo system Hvad er det specielt ved "reinstallation" der bekymrer dig - er det selve XP eller alt det udenom ?
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |