recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpgradering !

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

XP har godt af at blive reinstalleret en gang imellem, så får man ryddet op i alt det der måske er installeret men ikke bruges mere - og jeg ville aldrig lade dette hindre mig i at købe ny bedre hardware. Men det er selvfølgelig nemt for mig at sige, jeg lever trods alt af at lave IT - så jeg har ingen problemer med en hurtig lille reinstallation. Det går iøvrigt stærkt på sådan et nyt lækkert Core2 Duo system

Hvad er det specielt ved "reinstallation" der bekymrer dig - er det selve XP eller alt det udenom ?

Det er "alt det udenom" kan nu godt installere XP det er i sig selv nemt, men hvad med alle de programmer, billeder osv. man har på disken?

Redigeret af Boogie - 05-November-2007 kl. 08:11
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 08:12

Rettet ovenstående notat!

Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 09:12

Hvis du kan lide at spille FarCry, vil du elske at spille Crysis som er
lavet af samme team der lavede FarCry.
Men systemkravene er høje

Recommended system requirements:

CPU: Intel Core 2 Duo 2.2GHz, or AMD Athlon 64 X2 4400+
RAM: 2 GB RAM
Grafik: GeForce 8800 GTS 640 MB, or similar.

Så vent til du har pengene og lav en opgradering som spawn foreslår.
I mellemtiden kan du prøve demoen og blive hooked.

Ps. der er lige kommet nye 8800gt kort med ny gpu (g92/65nm), så hvis du køber sådan et, så sørg for at få et af de nye, de kan købes for under 2000,-. Og de er lige så hurtige som de "gamle" 8800gts.

Redigeret af como - 05-November-2007 kl. 09:52
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 10:16
Et par sidespørgsmål:
Findes der nogen benchmarking tests hvor man kan se forskellen på f.eks Core 2 duo i forhold til de gamle Pentium 4.
Jeg læste et sted at clockfrekvensen ikke har det store at sige ved Core 2 duo; hvordan kan det være.
Findes der i øvrigt benchmarking tests angående de forskellige Core 2 duo processorer indbyrdes?

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Et par sidespørgsmål:Findes der nogen benchmarking tests hvor man kan se forskellen på f.eks Core 2 duo i forhold til de gamle Pentium 4.Jeg læste et sted at clockfrekvensen ikke har det store at sige ved Core 2 duo; hvordan kan det være. Findes der i øvrigt benchmarking tests angående de forskellige Core 2 duo processorer indbyrdes?

Kig på Anandtech. De har flere CPU tests hvor du kan se det.

Clock frekvensen har selvfølgelig noget at sige. Du kan godt gå ud fra at en højere clock er bedre når du sammenligner Core 2 Duo processorer. Men du kan ikke sammenligne clock hastigheder på P4 og C2D fordi C2D er to kerner i en CPU og har en væsentlig anderledes arkitektur som gør at de kan arbejde hurtigere ved lavere clock hastigheder end før.

Jeg kan også se at du har tænkt dig at købe 4 GB RAM. Du skal lige være opmærksom på at 32bit styresystemer understøtter max 4GB RAM og det er inklusiv RAM på grafikkort, lydkort og diverse. Så med 32bit XP kommer du kun til at kunne bruge ca. 3.5GB af de 4GB.
Til top
Lolianzo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2007
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 22:47
Det kan godt være du ska reinstall windows hvis du skifter CPU, det har jeg da været ude for ihvertfald hvor computeren ikke vil starte windows efter jeg skiftede min...
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 08:12

I har nok ret...

Jeg venter lidt og opgraderer hele molevitten! Så kan jeg også bruge den gamle HDD som ekstern usb-HDD i en box...

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu