|
Ophæng af højtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Taarten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-September-2012 Sted: Thorsø, DK Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2015 kl. 09:03 |
Hej
Jeg har fået fat i en lækker Onkyo TX-SR705 surround reciever til næsten ingen penge (brugt fra en kammerat). Så har jeg indtil videre købt 1 sæt Dali Lektor 1 højtalere (i sort), og 1 stk. Dali SC7 centerhøjtaler. Er dog også på udkig efter 1 sæt Dali Lektor 1 højtalere mere (i sort), men indtil videre klarer jeg mig med det nuværende 2.1 setup. Så har jeg fundet (ligeledes brugt) nogle VM-W1 højtaler ophænt til både centeren og satelliterne. Det er altsammen super lækkert, men jeg havde godt nok ikke regnet med, at ophængene var beregnet til at blive skruet fast i højtalerne bagside med spun-skruer. Det er jeg altså IKKE meget for...! Det skal lige siges, at grunden til at valgte netop disse ophæng til højtalerne, er at de kan drejes og vippes efter behov. Så er der nogen som har en god ide' til montere højtalerne på beslagene uden brug af spun-skruer...? |
|
3 x LGA 775 stationære
2 Laptops (Lenovo & Fujitsu Siemens) Asrock HTPC m. Openelec Synology NAS 207+ Nintendo Wii Xbox360 PS3 + PS2 3 x Xbox m. XBMC |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror, uden at have prøvet det, at du kan bruge no-nails
|
|
![]() |
|
spanky ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 381 |
Tror ikke "no nails" kan hæfte metal til træ godt nok
|
|
![]() |
|
Taarten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-September-2012 Sted: Thorsø, DK Status: Offline Point: 26 |
Hmm...!
Lyder fristende: http://www.unibond.co.uk/en/diy-adhesives/no-more-nails/no-more-nails-wood-glue.html MEEEN kan det virkeligt bære så "MANGE" kg...? |
|
3 x LGA 775 stationære
2 Laptops (Lenovo & Fujitsu Siemens) Asrock HTPC m. Openelec Synology NAS 207+ Nintendo Wii Xbox360 PS3 + PS2 3 x Xbox m. XBMC |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Du bliver nødt til at sætte skruer i.
Evt undersøge om der findes nogle smarte møbel skruer. Det eneste du skal passe på er at du ikke bruger for lange skruer der kan ramme delefilter og kabler. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
Lektor 1 har så vidt jeg kan se et ophængs beslag til 1 skrue. Jeg ville lave en lille plade i krydsfiner/MDF fra top højttaler ned over de to øverste spun skruer i terminal brønd, erstatte disse skruer med lidt længere type, sammen med en maskinskrue i ophængs beslag. VM-W1 skrues fast med undersænkede maskinskruer på krydsfiner plade, inden plade så skrues fast på højttaler, uden at lave nye skruehuller. ![]() Centerhøjttaler kende jeg ikke, ved ikke om noget tilsvarende er muligt? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
Hvis det er gensalgs værdi du er bekymret for, vil klæbe metoden nok være lige så slem. ![]() Fandt et billede af center, her er der vist ingen vej udenom, bortset fra at klæbe fast. Hvis du skruer terminalbrønd løs og tjekker bagside tykkelse, og om delefilter sidder tæt på, sker der ikke noget ved at sætte spunskruer i bagside, må selvfølgelig bare ikke gå ind i noget indeni kabinet. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
1. Brug selvskærende skruer
2. Vælg et andet beslag 3 (og nok bedst). Glem beslagene og hæng højttalerne direkte på væggen (og centeren på en hylde). Klaus |
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Personligt bruger jeg gerne dem her til væghængte højtalere, bla. grundet bæreevne men også letheden ved installationen samt muligheden for at hænge højtaleren som man vil.
De inkludere bla. alt man har brug for af skruer osv. Link: http://www.av-cables.dk/hoejttalerbeslag/vogels-vlb-500b-vaegbeslag-til-hoejttalere-5-kg.html Det jeg gør, er dog at borer et meget fint hul der hvor skruen skal sidde (efter jeg har målt grundt op først) så bruger jeg måske et 2-3mm bor og derefter montere skruen, det giver et flot og ordentligt resultat. og både til min Cerwin-Vega VE5 og til mine gamle Dali højtalere.. Redigeret af Muffeh - 20-Februar-2015 kl. 05:09 |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |