|
Ophæng af tv på rustikloft? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2012 kl. 19:04 |
|
Hej
Jeg har loft til kip i mit soveværelse, og tænker på at montere et 40-43" tv direkte på loftet - vi snakker om en tv på omkring 14KG. Vil tro loftet har ca 25 grader hældning... Jeg er lidt betænkelig ved, og det nu holder godt nok. Hvis nu jeg finder ud af, hvor spæret er, og skruer de midterste skruer i der - mon ikke det holder så? Nogen inputs?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
14/4=3,5 kg per skrue.
Det kan et bræt sagtens holde, uden at du kigger efter spær eller lignende. Klaus |
||
![]() |
||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
|
Takker Så er spørgmålet, om det skal være et Philips 42" led, eller et Samsung Plasma tv? Philips'en er fuld hd, og bruger efter specifikationerne halvt så meget strøm, som Plasma'en, men igen det er et tv til soveværelset, så det kommer sig vidst ikke så nøje... |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Fuld HD eller ej er lige meget på en 42", her er det andre kvaliteter der tæller, så som farveægthed og hvordan den klarer bevægelser hen over skærmen.
Nu skrev du at den skulle hænge på et skråt loft, så husk at hvis du vil have LCD tv, så ændres farver og lys ofte med betragtningsvinklen. Det skal du kigge efter, når du tager ud fora at se på tv. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
![]() |
||
![]() |
||
|
Det er nok en god ide - tror næppe de små søm, holder ret meget :)
|
||
![]() |
||
|
Havde et 14""flaskefjernsyn" til at hænge i et rustikloft i 5 år. Det sad på et hjemmelavet ophæng, der alene vejede over 3 kg (jern). Det hev ingen brædder ud og hængte i 4 skruer.
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |