recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng til fladskærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOphæng til fladskærme

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
wolle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2005
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 15:31
Så fik jeg købt en arm.

SMS WM 3d fra Hi-Fi klubben til 1500,-

MEGET lækker! Hænger solidt og lækker at bruge! Jeg anbefaler den varmt!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Scott Scott skrev:

Vi kan ikke huske hvilket mærke det er, det er købt i bilka for 5000,- på tilbud for nogle måneder siden, og så er det sort. Det er det eneste jeg kan sige.

Du skriver jo lige ovenfor, at det er et Prosonic.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 12:39

Oprindeligt skrevet af wolle wolle skrev:



SMS WM 3d fra Hi-Fi klubben til 1500,-

Nu kan jeg kun finde WH modellen på HFK´s hjemmeside og den koster kr. 2.999  , men var det en særlig "vennepris" du fik den til ???

Kan ikke finde den arm nogen steder til den pris, så det vil være meget interessant hvis du har nærmere oplysninger...

Til top
Tvilling25 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 22:49

 

Citér   

Hej Morten

Du kan inde på omnimounts hjemmeside taste mærke og model ind på dit tv, her efter kommer de muligheder frem som de tilbyder. Jeg har gjort det, så her er linket.

http://www.omnimount.com/consumer/search.aspx?mpid=4b2b45dc- ea79-464b-aed3-d2553e21407d

Dansk forhandler på nettet:

http://www.klik1stik.dk/group.asp?group=221&sub=220

Håber det hjalp.

 

Hej Don Pedro.

Jeg har brug for et vægophæng til et Panasonic TX-32LX600. Har fundet et Omnimount, men kan ikke finde en forhandler i Danmark. Kan det passe? Kan en garvet bruger som dig hjælpe?

Med venlig hilsen Tvilling25

Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Don Pedro Don Pedro skrev:

Oprindeligt skrevet af Morten30 Morten30 skrev:

Jeg har brug for hjælp til valg af det rigtige ophæng. Det er svært at få den rigtige rådgivning ude i butikkerne.

Jeg har købt et Philips 32PF9731D, og jeg søger det optimale ophæng til det.

Jeg søger et ophæng, hvor fjernsynet kan hænge fladt på væggen, som man ser i reklamerne, og så skal det samtidig kunne trækkes ud fra væggen, og vinkles til siden med ca. 45 grader.

Kan det lade sig gøre ? - Kan det både komme helt ind til væggen samtidig med at det har udtræksfunktionen ?

Hjælp venligst en novice med et nyt fjernsyn.

Morten

 

 

Hej Morten

Du kan inde på omnimounts hjemmeside taste mærke og model ind på dit tv, her efter kommer de muligheder frem som de tilbyder. Jeg har gjort det, så her er linket.

http://www.omnimount.com/consumer/search.aspx?mpid=4b2b45dc- ea79-464b-aed3-d2553e21407d

Dansk forhandler på nettet:

http://www.klik1stik.dk/group.asp?group=221&sub=220

Håber det hjalp.

 

Morten:

Du skal være opmærksom på at VESA skruehullerne sidder 800 : 200. Det betyder at hvis du skal bruge disse (og det bør du), så skal du finde et ophæng der kan tage 80 cm i bredden! Det gør B-tech 8422 forhandlet hos TC. Og hvorfor bør du bruge de huller og ikke de andre der sidder med mindre afstand? Det er fordi Phillips TV kommer med 4 skuer med dertilhørende "spacers" på omkring 4 cm (fordi at alle selvstændige lyd ind og udgange er direkte på bagsiden af TV'et   ). Derfor er der brug for et rimeligt mellemrum mellem væggen og bagsiden. Kigger du på de andre huller som er på TV'ets bagside passer de til en mindre dimension skruer og de kan ikke skrues mere end ca. 4mm ind i gevindet... Derudover skal den mindre dimension skrue, du selv skal finde, eller save til, stadigt kunne tåle at holde fjernsynet med en 4 cm "spacer". Det turde jeg ikke og derfor skal du, efter min mening bruge VESA hullerne som er lavet til de kraftigere skruer og metalindsats for at hold spaceren, og der er meget få ophæng der opfylder (800 : 200 kriteriet).

Jeg købte først Vogel EWF6305 fordi det på deres egen hjemmeside anbefalede denne til TV'et. Det er så efter min mening forkert, men alt kan jo lade sig gøre, men gør dig selv den tjeneste at kigge på B-tech løsningen eller en anden "ægte" 800 : 200 VESA ophæng for med de spacers skal skruen være kraftig og hullet skal kunne klare presset af spaceren. 

Vh, Mikkel

 

Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 12:50
Når nu man (som jeg planlægger at gøre) køber sådan et 42" Panasonic PV60 og skal bruge et ophæng der bare sørger at skærmen bliver på væggen og ikke andet, hvilket ophæng skal man så vælge ? - Jeg kunne helst tænke mig et så billigt som muligt :)

_____________
Jasper
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 19:03
Jasper så gør du ligesom jeg. Du kører ind til den nærmeste Harald Nyborg
og køber deres LCD/Plasma ophæng til 249,-.

Når du så kommer hjem og pakker op så vil du blive overrasket over hvor
meget der følger med, og du vil juble over, at skruerne passer direkte i dit
PV60.

Har du gipsvæg har du forinden købe de rette skruer. Har du træ bruger du
dem der følger med og har du beton eller andet tager du chancen som nogle
herinde har gjort og bruger ligeledes det der følger med.

Når det så hænger i vater og du har fået ryddet op, så kigger du på din bon
fra Harald Nyborg og undrer dig over hvorfor det ikke var dyrere... ;)
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 12:03

Se det var lige nøjagtigt sådan noget jeg ville have at vide - Når Tv'et bare skal hænge så er der godt nok nogen der spinder guld på at sælge lidt bøjet jern for 1000 kr. eller mere :)

_____________
Jasper
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 17:03
Ingen tvivl om de Vogel beslag og deslige er lækre.. men skal det bare hænge som mit (og dit), så ser jeg absolut ingen grund til at flotte sig.
Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Januar-2007
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Jasper Jasper skrev:

Se det var lige nøjagtigt sådan noget jeg ville have at vide - Når Tv'et bare skal hænge så er der godt nok nogen der spinder guld på at sælge lidt bøjet jern for 1000 kr. eller mere :)

jeg glæder mig osse stort over at have sparet mange penge på modellen fra H N........og pudsigt nok så tror jeg faktisk ikke man kan se det på billedet når tvet er tændt

panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 12:48

[/QUOTE]

jeg glæder mig osse stort over at have sparet mange penge på modellen fra H N........og pudsigt nok så tror jeg faktisk ikke man kan se det på billedet når tvet er tændt

[/QUOTE]

Ha ha nej det tror jeg du har ret i - men glæder mig til at prøve det i praksis når jeg får min skærm fra TC (forhåbentligt i denne uge)

_____________
Jasper
Til top
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 18:10
Havde oprindeligt købt Haralds Nyborgs beslag, men fandt at fjernsynet hang for langt ude fra væggen. Har i stedet købt Vogels vfw 065 til 500 kr inkl. porto. Jeg syntes at de 250 kr ekstra er godt givet ud. Fjernsynet kommer godt 5 cm tættere på væggen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu