recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng til fladskærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOphæng til fladskærme

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 18:40


[/QUOTE]

Hej Longjohn,

De skriver inden på Av-shoppens.dk siden, at det er et universal beslag. 

Nu kender jeg ikke PX70 men efter hvad jeg kan se på beslaget, er det ingen begrænsninger på indstillerne. Det gælder både vandret og lodret. Jeg har købt til som hedder Stevison PLB-4 vægbeslag 199 kr. ( 23" - 36" )

Men være opmærksom på at beslaget er 9 cm i dybten, jeg kunne personlig godt ønske mig at dybten var mindre, men LG forskriver at der skal være mindst 4" fra væggen til skærmen. Er der nogen som har erfaring med en mindre afstand? til skærme, når vi snakker LG produkter?

[/QUOTE]

Tak for svaret :-))


Til top
Xircom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 21:40

Lige en lille reminder om beslag til PX70 37".

Jeg har dummet mig bravt ved at købe et beslag fra Vogel VFW 040. Det skulle være et vesa beslag der passer til alt op til 40" og det passer skam også i hullerne på bagsiden, men når så beslaget er monteret, så er selve rammen skærmen skal hænge i for kort og kan ikke nå begge beslag på skærmen.....Mega surt. Har så prøvet at udvide hullerne i beslagene på skærmen og det lykkedes faktisk, men nu er der kambolage med de sikkerheds forhøjninger der er på rammen til væg...... Jeg kan altså smide hele L..... i skralde spanden. Så pas på med VESA beslag de passer bare ikke til den Pana.

Er der i øvrigt nogle der ved hvilke der med garanti vil passe en Pana i 37" og som får skærmen til at hænge så tæt på væggen som muligt ??

Mvh
Xircom

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Xircom Xircom skrev:

Lige en lille reminder om beslag til PX70 37".

Jeg har dummet mig bravt ved at købe et beslag fra Vogel VFW 040. Det skulle være et vesa beslag der passer til alt op til 40" og det passer skam også i hullerne på bagsiden, men når så beslaget er monteret, så er selve rammen skærmen skal hænge i for kort og kan ikke nå begge beslag på skærmen.....Mega surt. Har så prøvet at udvide hullerne i beslagene på skærmen og det lykkedes faktisk, men nu er der kambolage med de sikkerheds forhøjninger der er på rammen til væg...... Jeg kan altså smide hele L..... i skralde spanden. Så pas på med VESA beslag de passer bare ikke til den Pana.

Er der i øvrigt nogle der ved hvilke der med garanti vil passe en Pana i 37" og som får skærmen til at hænge så tæt på væggen som muligt ??

Mvh
Xircom

Jeg lavede samme bøf, men det lykkedes mig via lidt kreativitet at løse problemet, se beskrivelsen her, måske der er nogle ideer du kan bruge (indlæg næsten nederst på siden), godtnok ikke samme beslag men du kan da tage en kigger

Mvh

René
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2007 kl. 13:16
Jeg kan anbefale "Henke" ophængssystemet fra IKEA som mit LG 42" plasma (40 kg) har hængt i det sidste 1½ års tid.

Skinne + 2 stænger og skruer stod mig i ca. 130 kr.

Det kræver godt nok at du selv får fat i de rigtige skruer og selv borer et par huller i skinnerne, til gengæld hænger mit TV meget tæt op ad væggen (1-2 cm fra væggen)

Jeg har ikke oplevet problemer med var, og eftersom den stiger op ad toppen af TV'et er det vel egenligt logisk nok.

Skulle man følge producenternes anbefaling kunne man lige så godt købe et TV med billedrør

http://www.minhembio.com/pilehave



Redigeret af pilehave - 05-Juli-2007 kl. 13:16
Til top
hh01s34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2007 kl. 21:33

Vogels beslag passe på næsten alle plasma og lcd tv. men man kan gond komme i den sitiation at man skal have et mellem stykke i mellem. prisen er godt nok lidt høj meg kvaliteten er i top og de giver jo også 10 års garanti. de kan godt være lidt sværre at sætte op men når det så sidder der bliver det der.

 

MVh

Expert sælgern. 

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2007 kl. 23:53

Det beslag fra harald nyborg, passer det som hans i grethe til en TH50PX70?

Og jer der bruger det, i har vel ikke et billede af hvor langt det hænger fra væggen?

/Martin
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 09:39

Hejsa

har købt panasonics th42pv70.. og stevisons beslag fra harald nyborg. Der fulgte ikke nogen skruer med fra harald nyborg - men der står også at det kun er til trævægge de skruer.

Der følger nogle skruer med til fjernsynet mon de kan bruges væggen er nok omkring 10 cm tyk. ?

hjælp

Til top
Sandgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 01:20
Hej,

Jeg har et lille LCD-tv på 20'' (8 kg, vesa 100) som jeg gerne vil have monteret i loftet i soveværelset.

Derfor leder jeg efter et loftbeslag med ca. 50 cm stang ned til et vesa 100 beslag, der kan vippes / tiltes ca. 45 grader, så det kan ses fra sengen.

Er der nogen, der ved sådan et beslag kan findes ? Jeg har selvfølgelig trawlet nettet tyndt, men alle jeg har fundet kan kun tiltes 10-20 grader f.eks. vogels PFC915.

Håber i kan hjælpe - På forhånd tak
Jesper Sandgaard

PS. Det må gerne være billigt !
Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 08:08

Hej Sandgaard

Det er desværre lidt det samme, som det du har fundet.

Men du får lige linket alligevel.

http://www.klik1stik.dk/product.asp?product=375&sub=167& amp;page=1

Hilsen Don P.
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 08:09
Til top
Sandgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 17:09
Hej moose og Don Pedro,

Tak for forslagene. Jeg havde allerede set SMS's udvalg, jeg ved ikke hvorfor jeg havde misset dem i første omgang.
Jeg fandt f.eks. dette : http://www.sms.safebrackets.se/templates/Product.aspx?id=216 8
Men prisen er ikke at spøge med ... 1600 kr var det billigste jeg fandt den til. (Halvdelen af fjensynets pris !!)

Så jeg har fundet et andet beslag fra B-tech : http://www.b-tech-int.com/BT7582.htm , som jeg har bestilt hos Komplett.dk for 995,- . Så må vi se hvordan det virker ...

Endnu engang tak for hjælpen,
Jesper Sandgaard
Til top
SteJen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 12:58
Hej,

Jeg har bestilt et Sony KDL-46D3000. Jeg har behov for et vægbeslag som kan trækkes ud og drejes ca. 60 grader.

I første omgang ville jeg vælge Vogels 6345, men det ser ikke ud til at det kan benyttes på 46".

Er der nogen der kender VESA hulafstanden på Sony KDL-46D3000, eller ved om det måske kan bruges sammen Vogels 6345, selvom de skriver at det kun kan benyttes på op til 42" TV?

Mvh.
Steen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu