recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng til W6500 - cheif MINI RPA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophæng til W6500 - cheif MINI RPA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mayol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mayol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ophæng til W6500 - cheif MINI RPA
    Sendt: 22-Januar-2012 kl. 09:12
Jeg har modtaget min første projektor og skal endelig til at installere den - en par måske dumme spørgsmål, men for at være på den sikre side:

1) I manualen står der, at man ved loftmontering skal montere med Benq Ceiling mount kit (eller noget i den dur). Jeg antager, at jeg blot kan købe hvilket som helst ophæng - f.eks. Cheif MINI RPA - og bruge dette istedet?

2) Er der nogen med kendskab til Cheif MINi RPA, der kan bekræfte, at selve beslaget/ophænget (http://www.av-connection.dk/?PGr=2622&ML=1100) er nok og at der ikke skal tilkøbes andre dele?

Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 11:01
Du kan godt montere beslaget som det er, med skruer direkte gennem topstykket, og det er muligt at køre kablerne skjult ned gennem centrum af beslaget.
Din projektor har lens-shift, så med normal loftshøjde skulle det ikke være nødvendigt med rør og loftsbeslag.
Chief beslaget er super lækkert at arbejde med, men du kan overveje om du skal bruge de sidste 500 kr. på full-size beslaget og derved være forberedt på en evt. tungere projektor i fremtiden.
Til top
Mayol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mayol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 14:16
Hej Rene,

Tak for dit svar. Grunden til jeg overvejede mini-beslaget er ganske enkelt, at det meste af mit loft er sænket med en ganske lille stykke som består af et mere solidt forankringsgrundlag (en stribe mursten i enden af stuen, hvor projektoren alligevel skal stå). Her vil jeg selvfølgelig  helst fæstne projektoren. Chiefs hjemmeside driller mig og jeg kan ikke rigtigt se dimensionerne for beslaget, herunder især afstand mellem de skruer der fæstner beslaget. Umiddelbart er jeg dog kommet frem til at mini-beslaget godt kan sidde på bredden/længden af en mursten.

Du har ikke tilfældigvis et beslag hængende hvor du kan måle hvor langt der er mellem skruerne på beslaget (hvor det fæstnes i loftet) ?
Til top
Mayol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mayol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 14:24
edit: Jeg TROR det er en stribe mursten .. kan meget vel være en form for beton-bjælke tværs over enden af stuen.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:57
Hej igen
Beslaget monteres igennem (op til) 4 stk. 5.6mm huller, der sidder rundt om kabel-nedførings/rør-iskrunings hullet (som du ikke behøver at benytte). Hullerne sidder kvadratisk omkring hullet med 41mm afstand.
Når du skriver at fæstet sidder "over enden af stuen" skal du være opmærksom på, at beslaget kommer til at sidde ca. over centrum af projektoren, så der kræves altså mindst 1/2 projektorlængde + kabel/stik tilslutning mellem "murstensrækken" i loftet og bagvæggen, før loftsmonteringen kan anvendes.
Størrelsen på selve loftsfæstet er ca. den samme i både mini og std. beslaget (43mm mellem hullerne), det er kun alt det andet grej der er kraftigere - og det er som sagt mere projektoren, der bestemmer afstanden til omgivelserne.
Til top
Mayol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mayol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:26

Hej Rene,

Sikken en super "service" - det er meget værdsat!

Der er plads nok bag projektoren/"murstensrækken". Stuen er delt op i en åben stue med skråt loft og en mere lukket del af stuen med sænket loft, hvor projektoren skal hænge. Projektoren kommer således til at hænge med bagenden "inde" i den høje stue, da den "murstensrækken" sidder i sidste ende af loftet i den lave stue.

Igen mange tak for hjælpen!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu