|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Joachim ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 06-September-2009 kl. 18:39 |
Hej
Jeg skal til at hænge min nye 37" skærm op og leder efter et ophæng, men synes at de er rasende dyre. På mange af modellerne er angivet op til 32" samt højst xx kg. Hvis mit nye tv vejer mindre end angivet er det så et problem at det er over de 32"? Det er jo vægten og ikke størrelsen det skal holde til, og da beslaget vel sidder i midten af skærmen er der jo ikke et problem med et moment? MVH Joachim |
|
![]() |
|
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
Det der er vigtigst er at beslaget kan holde til vægten. Derfor kan du i princippet sagtens bruge et beslag der "kun" står op til 32", så længe vægten ikke overstiger hvad beslaget kan holde til.
Grunden til at der står op til 32" er nok på grund af afstanden mellem hullerne på tv'et. Det er meget forskelligt hvor langt hullerne er fra hinanden. På et 37" kan de så vidt jeg har set være alt fra 20x20cm til 40x40cm. Det stiller jo krav til hvor stort beslaget er. Hvis det drejer sig om et beslag der kan vippe/dreje ud fra væggen kan det også have noget at gøre med at tv'et maks kan være 32" før du kan fx kan vippe det ud til en 70 graders vinkel. Men fortæl hvad for et tv du har, og hvad dine krav er, så kan vi måske hjælpe ![]() |
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
|
Joachim ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej
Det er et 37" Philips (37fl5604h) TV jeg har stående på posthuset og vente på mig. Det er VESA 200*200 Mine krav er ikke så store - muligvis noget med at det skal kunne dreje ca 10 grader men ikke noget med at kippe eller andet smart. Jeg tænker at et fra Harald Nyborg vel kan gøre det? I følge deres brochure kan det bære op til 30 kg og tv'et vejer 16,7 kg. (Og på lige dette beslag er ikke anført størrelse men kun vægt i modsætning til næsten alle andre steder) MVH Joachim |
|
![]() |
|
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
Jeg må indrømme jeg ikke selv har stiftet bekendskab med HN's beslag. Dog har jeg hørt at de sagents kan bruges. Det man bare skal være opmærksom på er hvis man køber et med flere "led", så kan de godt blive ledløse og ustabile.
Jeg vil nok sige at det er meget svært at finde noget ligende nogen steder til samme pris. Om du så vil spare 300 kr og købe et billigt beslag frem for et kvalitetsbeslag, er op til dig ![]() |
|
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |