recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophænge kabelskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophænge kabelskinne

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Gizzo Gizzo skrev:

Jeg har fået hængt mit fjernsyn op på væggen, det hænger over et tv møbel hvor der kommer 6 kraftige kabler op til fjernsynet. Jeg har derfor været nødt til at købe en ret stor kabelskjuler.

Hvis tv`et allerede hænger på væggen så skal du jo alligevel til at bruge spartelmasse når det engang skal ned så 2 ell. 3 ekstra huller kan vel ikke vælte hele læsset Cool

Nu nævner du godt nok ikke om det er dig selv der har monteret fjernsynet - men hvis du nu selv har "leget" med opsætningen ville det være tilrådeligt af få en fagmand til at sikre din fine investering - Wink

Du får aldrig forsikringsselskabet overbevist om at de skal betale dig et nyt, hvis det falder ned fra væggen og tro mig det er ikke et rart syn

Og naturligvis er det heller ikke rart at have deres pensionerede politimænd rendende, filmende op og ned af have gangen og ind af dine vinduer i op til 8 år i forsøget på at "dokumentere" dig på film dersom du igen skulle få den idé at prøve dig som handymand Big smile Big smileBig smile
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

Du kan også godt bare bruge Gipsskuer til træ med grovgvind det skal nok holde din kabelbakke vis du ikke rykker alt på meget i den. Og skuer må ikke spænde over. Kun til.

Ja, jeg tillægger mig denne, blot med en lille ændring, se om du kan finde en skrue der kaldes RT.

Det er DANO GIPS der producerer den, den kan snildt holde en kabel bakke, og bider overraskende godt i gips UDEN PLUGS. Smile

Kan sende dig en håndfuld hvis du skulle være interesseret.

Mvh. Rasmus
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Du får aldrig forsikringsselskabet overbevist om at de skal betale dig et nyt, hvis det falder ned fra væggen og tro mig det er ikke et rart syn

Der er man da forsikret imod. Wink Min elektronik forsikring dækker hvert fald hvis mit tv skulle hoppe ned fra væggen, indtil det er 5år gammelt. Men der er selvfølgelig en selvrisiko på 1500kr, da det er egen skyld. 1000kr hvis børnene skulle finde på at lege aber og hænge sig i det. Hvilket nok er usandsynligt. LOL

Men når det "bare" er en kabelskjuler så kan du sagtens skrue den direkte i gipsvæggen uden diverse rawplugs.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu