recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophængning af D3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOphængning af D3000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Emne: Ophængning af D3000
    Sendt: 22-August-2007 kl. 09:06
Skal have hængt et 40" D3000 op sammen med kæresten, problemet er dog at væggen er gipsplade og ikke mere end ca. 3 cm tyk. Købte et beslag i harald nyborg, og det dikterer at der skal bores 6 cm ind. Hvad gør jeg? Er jo ikke interesseret i at tv'et falder ned.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 09:29

Hej dikki , jeg vil anbefale dig at købe en ekstra træ plade som du monterer på din gips væg , og på denne plade monterer du så dit tv , det er dog kun mit råd , jeg ved ikke hvad andre ville gøre , men jeg ville aldrig hænge et tv op på en gips væg der er 3 cm...

Du kan selv skære en plade til og male så den er mindre end tvèt , eller købe en færdig plade i et bolighus til formålet , der er flere modeller , bla fra mistral...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 11:14
Du kan få nogle specielle raw-plugs til gips. Jeg har selv benyttet dem til at hænge hylder mv. op på en væg bestående af én enkelt gipsplade (13 mm). De skulle kunne bære en del men hvor meget, ved jeg ikke. Prøv at spørge en kompetent medarbejder i et byggemarked.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej dikki , jeg vil anbefale dig at købe en ekstra træ plade som du monterer på din gips væg , og på denne plade monterer du så dit tv , det er dog kun mit råd , jeg ved ikke hvad andre ville gøre , men jeg ville aldrig hænge et tv op på en gips væg der er 3 cm...

Du kan selv skære en plade til og male så den er mindre end tvèt , eller købe en færdig plade i et bolighus til formålet , der er flere modeller , bla fra mistral...

MVH

Hej!

Hvordan skal denne træplade så monteres?

Det bliver vel i sidste ende det samme-gør det ikk`?

Vil tilslutte mig rådet med at (prøve) at finde en KOMPETENT medarbejder i det lokale byggemarked.....eller endnu bedre:en Tømrer/Snedker-hvis man kender en sådan.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 12:17

Hej , på min arbejdsplads har vi flere varme skabe monteret på en træ plade , hvor træ pladen så er monteret på gips væggen , med selvfølgelig en masse skruer/plugs for at fordele vægten på hele pladen...

Når man monterer et tv ophæng hjemme er det med ca 6-8 skruer/plugs på et meget lille areal...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu