recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opklarende spørgsmål ang. dvb-t
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpklarende spørgsmål ang. dvb-t

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 15:49
Mange tak for input.

Var godt klar over forskellen mellem de frie kanaler og boxer (overvejede boxer for at få tv2 news med). Det er klart riskoen for dårlige modtagerforhold og dårlig billedkvalitet som "bekymrer" mig ved køb af antenne og modtager.

Tanken var at finde en billigere løsning end yousee, da jeg ikke ser meget tv. Desuden at undgå en ekstra kasse, men det kan jeg så ikke undgå alligevel.

Det bliver nok yousee for at sikre kvaliteten og undgå antennen.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 16:07
Køb eller lån en billig aktiv indendørs antenne. Du kan få en antenne til omkring 200kr. Hvis du køber den over nettet, kan du endda sende den tilbage inden 14 dage, hvis den ikke virker.

Hvis du så kan modtage DR1, DR2 og TV2 med god signalstyrke med dit TV's indbyggede tuner, så kan du med al sandsynlighed også modtage Boxer.

Jeg har i Århus modtaget Boxer uden problemer med en aktiv indendørs antenne, men det kommer nok lidt an på afstand til sendemasten, og forhindringer.

Kvaliteten på Boxers kanaler synes jeg er ok, men jeg sidder heller ikke helt vildt tæt på mit 26" TV, så kan ikke udelukke at det vil se pixeleret ud på en større skærm.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Mange tak for input.

Det er klart riskoen for dårlige modtagerforhold og dårlig billedkvalitet som "bekymrer" mig ved køb af antenne og modtager.
Men hvad siger dækningskortet for din adresse med indedørs antenne?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 17:23
Du kan købe en antenne i ELGiganten, de har 14 dages fuld returret
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu