recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - oplevelser i en fona :-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoplevelser i en fona :-S

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 14:27

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg er lige glad med hvad folk køber, men mit pioneer kan jo også give kunstige og klare farver. Det er jo ikke et augument for det ene eller andet. Et 42px80 er jo overhalet af andre tv. Bare køb lcd for min skyld, men at en sælger nedgør sine egne produkter på den måde kan jeg kun betegne som en rigtig dårlilg sælger. Men hr og fru danmark vægter jo ikke billedekvalitet fordi de ingen viden har omkring emnet. Det skulle en god sælger jo netop hjælpe dem med.
hvem indstiller hr og fru danmarks tv, når det står i stuen, de fleste stå jo i standard indstillinger som intet har med hverken god eller dårlige billedekvalitet at gør.

flemming larsen som har købt et led tv, har jo netop bestilt otto til at kigge på hans tv. Se det er en rigtig fornutig beslutning. Men efter en kalibrering forsvinder nok noget af ping pang farverne og skarpheden for at opnår et naturligt billede.

Helt enig i, at alle skærme kan gengive et dårligt billed, hvis de ikke er indstillet bare lidt. Jeg har en kammerat der har et pioneer 508xd med fuld knald på farverne og det kan jeg ikke holde ud at kigge på og iøvrigt hakker det rigtig meget ved panoreringer, når han ser dvd. Har foreslået ham at hente indstillingerne fra flatpanels.dk, men han er godt tilfreds med som det nu ser ud og så er det jo sådan det skal være.

Redigeret af kennethbrdk - 12-Juni-2009 kl. 14:28
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 15:09
^Det var da en frygteligt masse penge at give for et
fjernsyn når man er ligeglad med hvordan det ser ud.. :b
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 17:58

Hej.

En Pioner hakker ved panoreringer-desværre,sådan er det bare.

Men det er nu også det eneste større minus ved den efter min mening.

ups...

mvh

Lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 12-Juni-2009 kl. 18:02
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej.

ups...

mvh

Lrev

så har man da ikke en krp model, kender dog ikke en 508
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 19:56
508 hakker da bestemt ikke ved panoreringer om jeg da lige må bede! 

Klart, der er ikke motion interpolation der ligefrem hjælper panoreringer, men den hakker på ingen måde mere end nogen anden kvalitetsskærm.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 20:36

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej.

ups...

mvh

Lrev

så har man da ikke en krp model, kender dog ikke en 508

Det gør den da overhovedet ikke! Ved ikke hvad det er for noget sludder Havde hakkeri på min tidligere skærm, da den ikke modtog 1080p/24fps. Men det gør Pioneer, også de ældre modeller, så ingen hakkeri her

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 22:07
Kunne heller ikke forstår der skulle være nogen problemer med en 508 når den kan modtage 24P. Men har ikke set en
indstiling af ens tv er den halve oplevelse af tv og film. eller køb en bedre afspiller. husk den rigtig drive mode på et pioneer

Redigeret af xcardman - 12-Juni-2009 kl. 22:18
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Syntes den oplevelse lyder meget som en oplevelse i enhverv butik som Fona, Expert, Merlin (da den fandtes), Elgiganten osv.. De vil jo altid sælge det der koster mest - og især hvis de pludselig hører at du kan få det meget billigere andet steder ... det betyder jo netop at de overhovedet intet får solgt hvis de ikke får dig hen på andre tanker - og bliver i deres butik.. Det er da kun salgstrick. Han er da så ligeglad med hvilket tv du køber. Bare vent til der kommer en kunde og har kig på et tv til 8000 kr i hans butik. Så er G10 pludselig et top karakter tv.

Det er et af de steder, hvor sælgeren burde kende sin besøgstid. Han skal ikke argumentere mod det faktum, at prisen er lavere et andet sted.

Han skal slå på viden og service og forklare dig, at service altså koster en sum penge.

Det andet tilfælde, hvor Pana'en så hænges op så den kan sælges på snyd er nok heller ikke min livret. Det lyder som om manden heller ikke gider indstille sine LCD skærme ordentligt, hvis der skal bruges solbriller i mørke.

Hvorfor ikke bare være ærlig og sige hvad der giver det bedste billede uanset pris. Nogle gange er det billedkvaliteten folk går efter og så skal de have det. Andre gange handler det om features eller specielle tuneroptions og så skal man finde det bedst mulige til den type kunder.

At sælge en skærm på argumenter om pris er lig med sin egen dødsdom som butik i en presset branche. Der skal andet til for at få folk til at blive i butikken.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 09:40

Jeg kan kun sige at min kammerats 508xd hakker utroligt meget ved panoreringer, men som sagt jeg antager det er fordi hans skærm ikke er ordenligt indstillet. Hvis det var et generelt problem så havde man nok hørt noget mere til det og så kunne deres skærme vel næppe blive tildelt status som referenceskærm i flere anmeldelser.

Men igen han er glad for som det nu performer og så må jeg jo desværre acceptere det omend jeg ikke er meget for det

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 09:47
kennethbrdk

Man kan desværre hurtig blive uvenner over et tv om det er indstillet ordenligt eller ej. Jeg lukker bare øjene, så er alle glade.
jeg acceptere det også, men det er jo ikke os som skal se på det længere tid ad gangen. De fleste i min omgangskreds har heldigvis det samme syn på billedekvalitet som jeg selv har. Måske har jeg skubbet lidt til dem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 15:38

kennethbrdk

Man kan desværre hurtig blive uvenner over et tv om det er indstillet ordenligt eller ej. Jeg lukker bare øjene, så er alle glade.
jeg acceptere det også, men det er jo ikke os som skal se på det længere tid ad gangen. De fleste i min omgangskreds har heldigvis det samme syn på billedekvalitet som jeg selv har. Måske har jeg skubbet lidt til dem.

Ja der er ikke andet for end at acceptere det. Var mig selv, der rådet ham til at købe det i sin tid, men set i bakspejlet kunne jeg jo godt have anbefalet ham noget billigere, når han nu kører med sådanne indstillinger

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 07:47

Hej.

"

Det gør den da overhovedet ikke! Ved ikke hvad det er for noget sludder Havde hakkeri på min tidligere skærm, da den ikke modtog 1080p/24fps. Men det gør Pioneer, også de ældre modeller, så ingen hakkeri her"

Næh...."sludder" er det bestemt ikke-det er muligt at dit Pioneer ikke gør det,men det gør mit-og det kan ikke engang DU ændre på

lrev

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu