recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - oplevelser i en fona :-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoplevelser i en fona :-S

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 09:42
så kunne det jo være fint og oplyse hvilken model, end at sige alle pioneer gør det. Nogle pansasonic hakker også, er jo ikke det samme som alle gør det. hvis en skærm ikke kan modtage 24p, vil den hakke ved blu-ray uandet mærke og model.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

så kunne det jo være fint og oplyse hvilken model, end at sige alle pioneer gør det. Nogle pansasonic hakker også, er jo ikke det samme som alle gør det. hvis en skærm ikke kan modtage 24p, vil den hakke ved blu-ray uandet mærke og model.

hej.

Jeg har en 507XD....Og min kollega har en 508 XD,og de hakker begge lige meget.

mvh

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 15-Juni-2009 kl. 09:56
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:03
en 507 vil hakke ved bluray, men den burde ikke ved dvd. Men en 508xd har hother jo haft et godt stykke og jeg tror ikke han vil finde sig hak hverken fra blu-ray eller dvd. en 508 burde kunne indstilles ordenligt.
kender kun selv til 5090H og min egen 500M, men ingen af dem hakker når de er indstillet ordenligt.
Har jo heller hørt om nogen problemer med 508 før nu.

Redigeret af xcardman - 15-Juni-2009 kl. 10:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:17

"Har jo heller hørt om nogen problemer med 508 før nu"

Hej.

Nej det er muligt,men det siger nu ikke ret meget-om ret meget.

Min er indstillet"ordentligt"...det kan du bide spids på-og min kollegas er indstillet(kalibreret) af selveste Otto...som jo nærmest er "gud" herinde.

Men hakker ved sideverts panoreringer.....det gør de nu begge....og det så alle burde kunne se det.

mvh

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 15-Juni-2009 kl. 10:17
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

hej.

mvh

lrev

Mon ikke det er fordi den står indstillet forkert.

Jeg havde også hakken på mit gamle Pio, indtil jeg fik disablet en eller anden setting i menuen. Kan dog ikke huske hvilken.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 10:29

en 507 vil hakke ved bluray, men den burde ikke ved dvd.

507 viser altså også 24 billeder i sekundet ved 72Hz.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hej.

mvh

lrev

Jeg havde også hakken på mit gamle Pio, indtil jeg fik disablet en eller anden setting i menuen. Kan dog ikke huske hvilken.

Hej.

Ved ikke m.h.t B.Ray-ejer det ikke-men med mit iøvrigt perfekte tv-signal fra C.D er der en tydelig hakken ved panoreringer fra side til side.Det er ikke det store problem-bare lidt irriterende i en fodboldkamp.Men da jeg ikke endnu har set et andet mærke tv med en billedkvalitet der bare nærmer sig-har jeg valgt at være(yderst) tilfreds med mit Pioneer 507.

mvh

Lrev

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

en 507 vil hakke ved bluray, men den burde ikke ved dvd.

507 viser altså også 24 billeder i sekundet ved 72Hz.

Spørgsmålet er om moderat hakkende panoreringer ikke er det naturlige billede på en stor skærm? Visse TV tager de 24 billeder og interpolerer en massende mellemliggende billeder (ala Digitial Natural Motion på Philips TV), hvilket modvirker hakkeri men har andre ulemper. Jeg synes egentlig også at panoreringer hakker lidt i biografen, hvor der ikke bliver manipuleret med billedet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:19

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hej.

mvh

lrev

Hej.

Ved ikke m.h.t B.Ray-ejer det ikke-men med mit iøvrigt perfekte tv-signal fra C.D er der en tydelig hakken ved panoreringer fra side til side.Det er ikke det store problem-bare lidt irriterende i en fodboldkamp.Men da jeg ikke endnu har set et andet mærke tv med en billedkvalitet der bare nærmer sig-har jeg valgt at være(yderst) tilfreds med mit Pioneer 507.

mvh

Lrev

TRor du ikke det er en setting. Mit 427 kunne heller ikke vise sidebevægelser ordentlig. F.x. de tekster på tv2 news der kører i bunden var total ulæselige, indtil jeg fik slået et eller andet fra i menuen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:25

Hej lahan.

Vil naturligvis ikke udelukke at du har ret,men så må du meget gerne komme i tanker om hvad det lige var du slog fra!!

Sys ellers at jeg har slået næsten alt fra som kan tænkes,men..

Lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 15-Juni-2009 kl. 12:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:34
507 kan åbenbart modtage 24p, så skal den ikke hakke. Men 24p kører ikke helt uden en lille smule judder og det ses som regel på større scener ved bjerge og åbenlandskaber. Det er helt naturlig og det har alle skærme. At så nogen laver motion systemer og ødelægger billedet i mine øjne er en anden sag. men dvd skal der alså ikke være nogen problemer med, men der kan også være lidt ligesom tv2 er slemme til det i deres deres udsendelser foreksempel liebhaverne. Men heller leve med en lile smule judder, frem for kunstige billeder. Ellers skal man jo ikke købe en pioneer, hvis man er meget glad for motion systemer. Men phillips eller andre mærker.  

Redigeret af xcardman - 15-Juni-2009 kl. 12:54
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Hej reddie

Jeg var selv i den lokale expert hvor jeg snakkede med bestyren som jeg har kendt og handlet med gennem flere år, jeg ville se det nye samsung led tv for at få stillet nysgerrigheden, må sige det stod da rigtigt flot ifht. mange andre lcd skærme jeg har set, men det er dog stadig bare et lcd tv, og ikke mere... uanset hvad de har fundet på af smart navn til det.

Spugte derefter på den nye panasonic, og den stod super godt, han sagde jeg har monteret den her(i et hjørne af butikken) for her er mere den belysning der findes i alm hejm. Jeg spurgte om ikke det var lidt snyd ? Han sagde jeg syntes personligt panasonicen er en meget federe skærm på alle punkter, men folk vil ha samsung, så jeg snyder lidt for at få nogle til at snuppe panaen, og de kommer som regel begejstret igen og takker for handlen, og så er det jo helder ikke skidt at den er 2" større og koster 6.000 mindre. Han fortsætter, Du skulle i øvrigt se lcd skærmene når vi slukker lyset om aftenen, de lyser så skarpt man har lyst til at tage solbriller på, hvorpå han griner.....

Så mit råd til dig skynd dig at få en panasonic, inden de er helt" max på vej ned" og udsolgt/umulig at fremskaffe 

vh.zk

Så er det jo godt man kan indstille et tv, og så kan han jo grine ad sig selv!
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu