Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 13:48 |
hvorfor skulle han grine ad sig selv, når han netop vil vise hvad et plasma kan. Om man vælger et led eller plasma er op til en selv. Men det er da rart at der en som vil lave en ordenligt opstilling.
Redigeret af xcardman - 15-Juni-2009 kl. 13:48
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 14:06 |
24p er ikke nogen garanti for at du ikke ser "hakkeri" :)
24 billeder i sekundet så lav hastighed at det menneskelige øje vil opfange det som hakkeri medmindre fotografen/instruktøren har evner til at skjule det - f.eks. ved at lade fokus være på en genstand der er stationær imens baggrunden bevæger sig (eller, faktisk er det jo genstanden der bevæger sig, baggrunden der står stille og kameraet der panorerer).
Stor skærm = større chance for at se det.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 14:57 |
lrev på jobbet skrev:
Hej.
"
Det gør den da overhovedet ikke! Ved ikke hvad det er for noget sludder Havde hakkeri på min tidligere skærm, da den ikke modtog 1080p/24fps. Men det gør Pioneer, også de ældre modeller, så ingen hakkeri her "
Næh...."sludder" er det bestemt ikke-det er muligt at dit Pioneer ikke gør det,men det gør mit-og det kan ikke engang DU ændre på
lrev
|
Det er jeg da ked af at høre. Men din påstand lød i mine øre som at ALLE Pioneer hakker. Og den påstand ville jeg ikke sidde overhørig
Kan nu læse mig til at der menes hakkeri ved TV udsendelser og ikke BD visning. Men stadigvæk kan jeg ikke nikke genkendende til problemet. Det må kunne indstilles eller er det kun specifikt ved dårlige signaler/udsendelser at det hakker, for så gør som jeg - SLUK for lortet. Gider nemlig kun se kvalitetsudsendelser og BD
Redigeret af Kampus - 15-Juni-2009 kl. 15:04
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 15:04 |
lrev på jobbet skrev:
lahan skrev:
lrev på jobbet skrev:
xcardman skrev:
så kunne det jo være fint og oplyse hvilken model, end at sige alle pioneer gør det. Nogle pansasonic hakker også, er jo ikke det samme som alle gør det. hvis en skærm ikke kan modtage 24p, vil den hakke ved blu-ray uandet mærke og model. |
hej.
Jeg har en 507XD....Og min kollega har en 508 XD,og de hakker begge lige meget.
mvh
lrev
| Mon ikke det er fordi den står indstillet forkert.Jeg havde også hakken på mit gamle Pio, indtil jeg fik disablet en eller anden setting i menuen. Kan dog ikke huske hvilken. |
Hej.
Ved ikke m.h.t B.Ray-ejer det ikke-men med mit iøvrigt perfekte tv-signal fra C.D er der en tydelig hakken ved panoreringer fra side til side.Det er ikke det store problem-bare lidt irriterende i en fodboldkamp.Men da jeg ikke endnu har set et andet mærke tv med en
billedkvalitet der bare nærmer sig-har jeg valgt at være(yderst) tilfreds med mit Pioneer 507.
mvh
Lrev |
Hvad outputter din CD boks?
Hvis det er f.eks. 720p kunne det jo tænkes at det er boksen der ikke deinterlacer ordentligt.
|
 |
uggeren
Bruger
Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 158
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 16:54 |
xcardman skrev:
hvorfor skulle han grine ad sig selv, når han netop vil vise hvad et plasma kan. Om man vælger et led eller plasma er op til en selv. Men det er da rart at der en som vil lave en ordenligt opstilling. |
Ja, har han jo så heller ikke. Hvis han skal have solbriller på, når det er mørkt, tror du så den er indstillet ordenligt? Nej, jeg tror han kører std., dvs dynamisk og alt det andet "gode"  At en del folk vil se en masse farve og dette kan være grund til denne indstilling, men at grine af det, lyder jo bare som om han ikke er den skarpeste og ved man faktisk kan ændre billedet.
Redigeret af uggeren - 15-Juni-2009 kl. 16:56
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 16:56 |
lunddal skrev:
lrev på jobbet skrev:
lahan skrev:
lrev
på jobbet skrev:
xcardman skrev:
så kunne det jo være fint og oplyse hvilken
model, end at sige alle pioneer gør det. Nogle pansasonic hakker også, er
jo ikke det samme som alle gør det. hvis en skærm ikke kan modtage
24p, vil den hakke ved blu-ray uandet mærke og model. |
hej.
Jeg har en 507XD....Og min kollega har en 508 XD,og de hakker begge
lige meget.
mvh
lrev
| Mon ikke det er fordi den står indstillet forkert.Jeg havde
også hakken på mit gamle Pio, indtil jeg fik disablet en eller anden setting
i menuen. Kan dog ikke huske hvilken. |
Hej.
Ved ikke m.h.t B.Ray-ejer det ikke-men med mit iøvrigt perfekte tv-
signal fra C.D er der en tydelig hakken ved panoreringer fra side til
side.Det er ikke det store problem-bare lidt irriterende i en
fodboldkamp.Men da jeg ikke endnu har set et andet mærke tv med en
billedkvalitet der bare nærmer sig-har jeg valgt at være(yderst) tilfreds
med mit Pioneer 507.
mvh
Lrev |
Hvad outputter din CD boks?
Hvis det er f.eks. 720p kunne det jo tænkes at det er boksen der
ikke deinterlacer ordentligt. |
Tror du har fat i det rigtige, da jeg havde et 427XD synes jeg 720P
hakkede så skiftede til 1080i og det var meget bedre. Kan dog ikke huske
om jeg også ændrede noget under indstillinger på tv'et, men hakke det
gjorde det ihvertfald ikke mere.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 18:04 |
|
 |
uggeren
Bruger
Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 158
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 18:46 |
xcardman skrev:
uggeren skrev:
xcardman skrev:
hvorfor skulle han grine ad sig selv, når han netop vil vise hvad et plasma kan. Om man vælger et led eller plasma er op til en selv. Men det er da rart at der en som vil lave en ordenligt opstilling. | Ja, har han jo så heller ikke. Hvis han skal have solbriller på, når det er mørkt, tror du så den er indstillet ordenligt? Nej, jeg tror han kører std., dvs dynamisk og alt det andet "gode" At en del folk vil se en masse farve og dette kan være grund til denne indstilling, men at grine af det, lyder jo bare som om han ikke er den skarpeste og ved man faktisk kan ændre billedet. | Men tænkte dog over opstilling. desværre er det meget få som indstiller deres tv i butikkerne. Hvis man så ikke selv for lov til at indstille det tv man gerne vil købe med sit eget materiale. Så kan man jo ikke bruge det til meget og se et tv i en butik. Jeg havde jo aldrig set en 500M før mit køb og min tidligere px80 har jeg heller aldrig set i en butik. Den eneste jeg har set i butik var min sony 40w3000 og der blive jeg grundig snydt. Den så da flot ud i billedet med HD og masser af lys. Da jeg kom hjem og skulle se tv om aften var alt gråt. Den blev sendt retur og jeg måtte sætte mig ind i teknikken på fladskærme før mit næste køb. |
Ja, opstillingen er også godt nok tænkt, det var som sagt mere det han sagde med solbriller og det, så virker han ikke så klog.
Men du har helt ret, der er næsten ingen steder de bare har indstillet det bare lidt, og det er lidt ærgeligt, men så kan man måske selv for lov til at "lege" lidt med det i butikken. En god ting, som du også tidligere har nævnt er at tage en dvd med, og så lege lidt med diverse tv, og vælger det man bedst kan lide. Den fremgangsmåde er ikke så ringe.
Redigeret af uggeren - 15-Juni-2009 kl. 18:46
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 09:34 |
Hej.
"Hvad outputter din CD boks?
Hvis det er f.eks. 720p kunne det jo tænkes at det er boksen der ikke deinterlacer ordentligt."
Har før prøvet det,men kunne da ikke se forskel på de 2 indstillinger.
Men...vil da fluks prøve tippet af,og sætte den på 1080i.
mvh
Lrev
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 11:31 |
det passer vel meget godt med 1080I er bedre. For den indbygget scalere er sikkert af bedre kvalitet end fra boxen.
|
 |
reddie
Junior bruger
Oprettet: 13-April-2008
Point: 29
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 20:32 |
nu er jeg om 3 dage den glade ejer af et pq6000. detblev ikke lcd som den gale fona mand ellers ville have mig til...
den har tråd har da udviklet sig:-P så nu vil jeg lige spørge her (ved godt at det måske er det forkerte sted, men nu startede jeg jo tråden udfra mine problemer :-p
nu står jeg i den situation at jeg skal have et 2.1 sæt til max 3000 i koneaccept design
jeg har kigget Jamo i300 (kan ikke helt finde ud af om det ikke kan sættes til en forstærker)
ellers har jeg kigget jamo 102a hsc 5 som konen måske vil være med til men hun vil ikke have baghøjtalere op.
og ellers var der vist en yamaha soundbar der måske også kunne bruges.
men ville lige høre om i har nogen erfaringer med jamo sættene. jeg tror helst vi(konen) designmæssigt vil have i 300 og så er der jo også mulighed for at have ipoden igang.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 07:40 |
Hej.
Glem Jamo,og køb noget ordentligt kone halløj-evt. Gallo-elelr XTZ hvis prisen er meget vigtig.
lrev
|
 |