recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplevelser med Superlux hd681b
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oplevelser med Superlux hd681b

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oplevelser med Superlux hd681b
    Sendt: 11-Januar-2014 kl. 11:00
Der er ytret ønske om at høre oplevelserne med mine budget hovedtelefoner, og jeg vælger derfor at oprette en hel ny tråd i stedet.

Historien var, at jeg skulle bruge et par hovedtelefoner til følgende formål:
Erstatte mine inears, da jeg aldrig rigtig har brudt mig om at have dem direkte i ørekanalen, de skal bruges under transport til og fra studiet, lade mig høre musik i mens kærete og barn sover(vi bor i en halvandenværelses lejlighed uden mulighed for st lukke døre, da vi lavede lejligheden til en egoistbolig da vi købte den for snart fem år siden. Budget gerne under 500 kr. pga vi begge er på SU.

Jeg havde længe overvejet at tage mig sammen til at købe et sæt, men da der dukkede en reklame op for HIFI-klubben, som havde et sæt Denon ah d310r på tilbud til 249 blev det latente behov vækket til, at det skulle være nu.
Jeg sendte min knap kræsne kæreste afsted for at høre dem. Men hun kom hjem med meldingen om de rastede og knirkede, så hun havde ikke taget dem med hjem. Har selv bekræftet siden at de skramlede.

Gik på nettet og læste om forskellige modeller inden for mit givne budget, og ville derfor et smut i 4sound, da de havde et bredt udvalg, men der var der ingen service, så jeg gik fornærmet hjem uden nogen form for hjælp sf deres medarbejdere.
Stødte tilfældigt på en tråd omkring Superlux hd 681 hovedtelefonerne, og de blev på alle sider rost for deres pris.

Det skal siges jeg er ikke en hifinørd, jeg har ikke superører, jeg bruger i mit stuealter de billigste optiskekabler fra eBay og højttalerkabel fra Harald Nyborg.

Hvad var der med
Pakken er virkeligt et sted der er sparet på pengene. De bliver leveret sat rundt om en papskive og og en omgang Folkeparti rundt om. I pakningen er hovedtelefon, en jackadaptor og en opbevaringspose, men til prisen kan der ikke forventes mere.

Hvordan er de at have på
Det skal siges, at jeg har et stort hoved, og derfor tit føler mig utroligt presset når jeg har hovedtelefoner på. Men Suplerux hd681 presser ikke på mit hoved, der er fin plads rundt om mine ører. Øret røre ikke enheden inden i. Selve puden er lavet i et billigt læderlook materiale, som efter et par timer godt kan virke varmt, men er ikke noget jeg vil beklage mig over. Et par bedre puder vil dog øge komforten

Design og feeling
Kønne er de ikke. De er meget grove og kantede i det, og i den tid vi har nu, hvor alle har Beats og andre designbøffer ligner de her virkelig et monster.
Men de virker til gengæld som nogle der kan tåle tæsk. Jeg har rykket og vredet i dem, og ikke så meget som er knirk her de kastet tilbage til mig. Jeg er ikke bange for, at skulle putte dem i tasken på mit studie. Jeg er sikker på, at hvis den kommer i klemme imellem to bøger, så overlever den alligevel. Bøjlen er lavet af tynde og fleksible metaltråde, som vender tilbage til udgangspunkt når de er blevet vredet i.
Der er ikke tale om en design vinder, men jeg er sikker på byggekvaliteten er klasser over hvad jeg forventer til den pris.


Hvordan lyder de
Lige ud af kassen var jeg overrasket over lyden i mellemtonen og i bassen. Bassen var fast og tog mig lidt med storm, men jeg fandt diskanten voldsom høj og skinger. I et niveau hvor den ikke var behagelig at høre på. Nu har de spillet omkring 10 timer, og den er blevet mere afrundet. Selv Bent Fabricius' klaver er kommet i et toneleje hvor den ikke skærer i ørerne mere. Men hvis man er mest til klassisk musik, og sætter sig i sin bedste lyttestol med en cognac, så rammer man, i mine øre, lidt ved siden af med denne hovedtelefon. Til gengæld synes jeg den klarer fx Prodigy's Firestarter godt, og der er små elementer jeg ikke har hørt før, på trods af jeg vil påstå jeg kender den sang godt.
Bassen er god og følger med uden problemer på de numre jeg har lyttet til. Vokaler træder tydeligt og behageligt frem, og diskanten er blevet mere behagelig og mindre gennemtrængende at høre på.
Andre kan sagtens høre hvad man lytter til, og de tillader også lyd ind, så man stadig kan spionere på andres samtaler.

De virker dog tunge at trække, min telefon skal skrues meget højt op, for at der kommer lyd ud, og her kan man sagtens have den skruet helt op uden at de spiller så højt man ikke kan holde ud, at have dem på.


Sidste ord
Til 150 kr. plus porto overrasker de mig meget positivt. Havde frygtet at få et par skramlende hovedtelefoner hjem, men jeg kan bevæge mit hovede uden knirkelyde, komforten er ganske fornuftig, og jeg kan sagtens holde ud at have dem på hovedet i længere tid af gangen uden at blive træt af dem. Men kunne godt finde på at skifte puderne, men de koster næsten det samme som Suplerlux hd681b hvilket siger lidt om, hvad man egentligt kunne forvente af denne hovedtelefon
Problemet med disse, for mig, er at nu har jeg hørt hvad de få penge kunne gøre i forhold til de inears der er med telefoner, mp3-afspillere mv. så nu tænker jeg på. Hvad kan en tusindkroners hovedtelefon gøre

Har i min praktik pt. mange mellemtimer og transport med tog, så der får de lov at blive spillet på, og skal nok opdatere, hvis lyden ændre sig væsentligt.

Testet med følgende numre:
Tina Dickow: you wanna teach me to Dance og Copenhagen
The Prodigy: Firestarter, Smack my bitch up, invaders must die
Dimmu Borgir: Gateways, progenies of the great appocalypse
Bent Fabricius: Matador,Alley cat, Pusterummet, Norwegian Sunset
Fragma: Toca's miracle, Every time you need me.

Redigeret af aerik - 11-Januar-2014 kl. 11:03
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu