|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||||||
Dammark ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() Sendt: 11-Januar-2006 kl. 02:55 |
||||||||||
Jeg vil lige hører om der er kommentarer til denne bestykning på en ny HTPC. Jeg har ikke beluttet mig for et grafikkort endnu men forslag modtages gerne. Og hvis jeg har skudt laaaangt over målet med komponenterne så må I også meget gerne sige til. Bundkort: Processor: Harddisk: TV-Tuner: RAM: Kabinet: |
|||||||||||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
||||||||||
Hvis du vil se videoer i 1080i eller 720p så kræver det minumum hhv 3.0 GHz eller 2.4GHz http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/ContentShowcase.aspx |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||||||||||
Jeg ville nok vælge et TV kort med 2 tunere, f.eks. Hauppauge WinTV 500 MCE kit. Ellers er du tvunget til at se på den kanal du evt. optager fra. Den har desværre ikke DVB-T, som bliver relevant her i foråret. Den nævnte Harddisk kender jeg ikke men du skal sikre dig at den er nærmest lydløs, ellers vil det irritere dig. jeg ville nu også vælge en SATA disk, bundkortet alligevel understøtter det. 512 mb Ram er måske også i underkanten. Hvis maskinen begynder at "swappe" vil du opleve at MCE ikke reagerer så hurtigt som ønsket. Mht. grafikkort skal dú sikre dig at der er MCE drivere, dvs. at der designet til MCE. Derudover skal du sikre dig at grafikkortet har mindst HDMI udgang |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Dammark ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
||||||||||
#Helmø Hvis man nu valgte en P4, ville det så ikke være svært at gøre den lydløs ? #MCenterFreak Takker for rådene om kortene ...
|
|||||||||||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
brilleabe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
||||||||||
Jeg ville helt klart vælge det nyere, hurtigere og 250 dkr dyrere mb: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137256 i stedet for: AOpen I855GMEm-LFS Mht processor er 1,7 rigeligt der står: 3.0 GHz processor or equivalent - på linket ovenfor. Jeg har selv lige bygget med dette mb+1,86 pentium m+1gb ram+dobbelt tuner og den kan fint følge med hvis man f.eks spiller BF1942 samtidig med man optager 2 programmer.... (med alle blæsere slået fra - dvs ingen støj! - og 90grader på processoren) |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
||||||||||
Kan godt se det smarte i dit valg af Pentium M - man kan dog godt løse problemet på andre måder via passiv køling - se f.eks: http://www.atechfabrication.com/products/heatsync_6000.htm
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
||||||||||
Forstår ikke helt hvad du mener med ovenstående? Mener du at man godt kan se 1080i eller 720p med en 1,7 GHz? Jeg går ud fra at "equivalent" ikke betyder halvdelen af det anbefalede... |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
||||||||||
Det ser nu meget godt ud, men man kan jo få et helt medie center for samme pris som denne kasse. Se her:
Det er jo en ekstrem pris... Den er selvølgelig tilpasset til de behov jeg valgte, men helt ærligt... |
|||||||||||
|||||||||||
![]() |
||||||||||
#Helmø Jeg menuer nu at Centrino'er har en anden måde at angive Mhz på en P4. Så derfor mener jeg godt man man tage en Pentium M 1,7 og og sammenligne med en P4 2.4 |
|||||||||||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
||||||||||
Kluks: Enig i at prisen er ekstrem Danmark: Ok - det var jeg ikke klar over |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
||||||||||
Husk også på at der er altså en væsentlig merpris på en centrino processor som ikke opvejer det mindre energi forbrug (økonomisk i hvert fald). Så hvis du vælger centrino er det ikke for at spare penge, men for at spare miljøet...
|
|||||||||||
|||||||||||
![]() |
||||||||||
Jeg vælger Centrino for at spare på støjen ....
|
|||||||||||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |