recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplæg til ny HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOplæg til ny HTPC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mikker1448 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 16:04

Jeg ville vælge en mindre harddisk...

Snakkede med en bekendt og han arbejder som netværksadministrator og styresystemer fra Microsoft har problemer med at udnytte harddiske over 120 GB optimalt... Så jeg ville vælge to stk. 120 GB

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 16:53

2 harddiske giver mere støj, jeg har ikke oplevet problemer med Microsoft og udnyttelse af pladsen, du kan jo evt. dele den i to lige store partitioner. hvis du ikke kan ydnytte en stor disk - jeg køre nu med en 160 GB og skal have erstattet den med 250 GB.

Mht. Pentium M så er det klogt at købe et bundkort,som passer og ikke som jeg et hvor man skal bruge Asus CT-479, det er svært at få kølere til en CT-479. Hvis du vil passiv køle en Pentium M skal man have et seriøst køleprofil, regn med at du skal have en blæser på, men gå efter en med stor diamenter som kører laaaaaaangsomt.

Den Ben
Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af mikker1448 mikker1448 skrev:

Jeg ville vælge en mindre harddisk...

Snakkede med en bekendt og han arbejder som netværksadministrator og styresystemer fra Microsoft har problemer med at udnytte harddiske over 120 GB optimalt... Så jeg ville vælge to stk. 120 GB

Sikke noget fis, undskyld jeg siger det...

Problemet med udnyttelse af pladsen skyldes den valgte blockstørrelse man vælger når man formatterer disken.

En større blokstørrelse betyder også at filerne vil fylde mere. Hvor en mindre blokstørrelse vil betyde en mere fragmenteret harddisk.

Hvis man ikke definerer blokstørrelsen selv, vil Windows gøre det for dig og det vil sige at jo større din disk er (partition) jo større blokstørrelse.

Når der er tale om mange små filer (f.eks. systemfiler) og hvor der ikke sker mange ændringer i filsystemet, vil det være en fordel med en lille blokstørrelse og hvis der modsat er tale om store filer og diske hvor der sker stor udskiftning vil en stor blokstørrelse være en fordel.

Så for at summere i forhold til MCE:

Så er det en fordel at partitionere disken i to partitioner, en til system installationen og en til videooptagelser.

Systemdisken bør bruge en lille blokstørrelse, hvorimod din partition til videoer bør være med en stor blokstørrelse...

I praksis til disse systemer, har det forholdsvis lille betydning...

Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2005
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 17:58

Lige mine ord.

Hvad angår køling så bruger jeg pt. sådan en her på min P4 og den er dejlig stille:

http://www.thermalright.com/a_news/main_news_xp120.htm
Ovenpå sidder der en pabst 120mm som kører meget langsom.

Mon ikke sådan en kunne flettes ind i en HTPC også ...

// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu