recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opløsning irritation...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopløsning irritation...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Emne: opløsning irritation...
    Sendt: 19-Februar-2007 kl. 22:59

Hejsa

Jeg sidder her med mit midlertidige lcd-tv (mit normale er til rep)

Det er et Philips 23pf5321 billedet er fint nok når jeg køre fra min MCE via analog til fjernsynet i 1360x768 der står alt knivskapt. (bruger vga kabel og 2 dvi->vga adaptore.)

Men når jeg kun bruger dvi kabel så kan jeg kun trække den op i 1280x720. også står billedet desværre ikke perfekt når jeg køre via min MCE længere.

Det er ikke fordi at jeg bruger forskellige stik på fjernsynet, det er samme indgang jeg bruger da den kun har dvi som også kan tage vga samt en mere den kan tage på samme stik.

I manualen går der gangske vist ikke noget om at den kan gå i 1360x768 via vga.... og via dvi skriver den bare 720p.

har prøvet lidt via powerstip, men syntes ikke rigtig jeg kan få den sat rigtigt. eller er der på en måde så man kan bruge digitalt også alligevel få den til at køre op i den opløsning?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:11

Jeg har ikke svaret på dit spørgsmål, men jeg forstår heller ikke helt problemet. Hvis det står knivskarpt i 1360 x 768 via VGA hvorfor så ikke blive ved det? Det er ikke altid kvaliteten bliver bedre blot fordi overførslen sker digitalt.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:18

Det som irriter  mig mest.

Er at den ikke kan trække det samme... da jeg kun skifter kablet.. og ikke andet.

Men farve sammensætningen når jeg bruger dvi er bedre end hvis jeg køre det analogt..

Selve kvaliteten af billedet er bedre via VGA da DVI ikke kommer op på panelets opløsning, hvorfor der er hakker mv.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 00:34

Så kør dog VGA til dit fjernsyn kommer tilbage fra rep!

Du ka sgu da ikke mene at vi skal sidde og dissekere et problem der er løst af sig selv om måske 4 dage

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 09:00

Nu er det nærmere fordi at jeg ved at det kommer til at tage 1½ måned..

Samsung er ikke så hurtige til at reparer det, som jeg oprindeligt havde.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 09:43

1½ Måned er ikke "indenfor rimelig tid" så hvis TV'et er inden for garanti ville jeg påberåbe mig min ombytningsret, det plejer at nedsætte ekspeditionstinden betrageligt

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 21:57

Det ville jeg normalt også gøre.

Men da det er en periodisk fejl som gør at faktisk alle sorte områder bliver til lysende grønne pixels. og det er ikke altid og alle steder.

F.eks. kan det komme og forsvinde bare ved at de skifter kamaravinkel i nyhederne...

Det med andet var fordi at jeg ikke syntes det er særlig kønt med kabler.. og mit DVI kabel er pakket ind i væggen, men det er mit VGA kabel ikke. og blev jo nød til at teste det fjernsyn som egentlig høre til i mit soveværelse.. (bliver normalt kun brugt til tv/radio, og ikke som andet)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu