recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opløsning lcd vs plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpløsning lcd vs plasma?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Emne: Opløsning lcd vs plasma?
    Sendt: 14-November-2005 kl. 13:57

Jeg havde besluttet mig for et LCD 40M61B, men der er 6-8 ugers ventetid i de shops i tyskland jeg har fundet

Så god tålmodighed har jeg ikke, så ville lige høre hvad jeg går glip af ved at vælge et plasma Samsung med en opløsning på "kun" 1024 x 768?

Der står  jo at begge er HD ready, er det kun ved PC  brug det har en betydning? Så andet sted på forumet her, at der skulle 1366 til for at det var rigtig HD? Håber at der er en der kan uddybe det lidt, på forhånd tak...

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 15:15

Lige nu og her oplever du ikke det store tab, medmindre du kører en media PC på og vil køre HD herfra.

Ellers er det på længere sigt, jo bedre signaler du får ind i apparatet, dets vigtigere bliver antallet af pixels du har til rådighed. Dette er meget groft sat op men, som tommelfinger regel passer det meget  godt. Isæt når der kommer HD allerede næste år med VM i fodbold vil du ikke opleve det samme detaljerede billede på en XGA plasma som en W-XGA LCD.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu