|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Landberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Sådan her ser TV-skærmen ud hvis jeg vælger 720i:
![]() Som det kan ses, så er der en sort kant hele vejen rundt. Her er så et eksempel hvor jeg vælger 576: ![]() Som I kan se, så fylder skærmbilledet mere end fjernsynet. Jeg får amok... |
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
Landberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Mit fjernsyn har ingen VGA-indgang. Det burde være muligt at få det her lort til at virke via component. |
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
![]() |
Sådan ser det ud hvis jeg vælger PAL:
![]() |
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Nu forstår jeg din frustration. I specs. står der PC input: No Så du har kun Component Har du hentet de nyeste drivere hos nVidia Start nVidia kontrolpanelet Nu har jeg ikke Component instaleret lige nu, men jeg mener at du fra nVidia kontrolpanelet kan skalere billedet så det passer. Du skal ikke være i standard visning men avanceret visning |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Glemte lige at skrive at du sikkert har bedst resultat hvis du vælger 1080i
|
|
![]() |
|
![]() |
Skal jeg ikke bare være på skrivebordet, højreklikke og vælge "Nvidia"? Kan ikke se hvor jeg kan vælge de avancerede muligheder. Nyeste drivere er hentet.
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad betyder det at jeg vælger 1080i? Så bliver det da noget helt ulæseligt gnidder.
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
![]() |
Som du selv sagde skal du kun bruge det til TV. Hvis du bruger MCE2005 vil den selv sørge for at skriften er læsbar 1080i er bedst til TV, men du kan også vælge 720p eller i Er der ikke mulighed for at vælge avanceret visning i toppen af nVidia kontrolpanelet? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan ikke bruge 1080i. Det bliver alt for gnidret. Hvis jeg vælger 720p får jeg det bedste billede, dog med den sorte kant rundt om. Jeg skal vælge 720p og en skærmopløsning på 1088x612, så ser det rimeligt ud. Bare stadig max. irriterende med den sorte kant. Kan ikke se hvor jeg skulle kunne vælge avanceret visning. |
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
toocool ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
En løsning kunne være at du køber et Nvidia grafikkort, hvor du selv kan få lob at definere opløsningen - og så vælger du 848*480 som dit panel understøtter. Evt. et GeForce 6200 / passivt kølet. Det burde kunne findes billigt på edbpriser.dk Blot et forslag Redigeret af toocool - 21-Januar-2007 kl. 22:11 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er ikke grafikkortet som er problemet - de fleste nyere grafikkort kan stilles til de opløsninger man vil, enten med egne drivere eller med software som powerstrip - så køb af nyt grafikkort løser ikke nødvendigivis noget. Problemet er oftere at skærmene ikke vil acceptere input i samme opløsning som panelet har. Så uanset om dit grafikkort sættes til 848x480 er det langt fra sikkert at skærmen vil acceptere det. At finde en opløsning som skærmen vil acceptere over det input man har valgt kan derfor nogen gange være lidt vanskeligt. Og der er absolut ingen garanti for 1:1pixelmapping eller nul over/underscan. Redigeret af spawn - 21-Januar-2007 kl. 22:33 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
#Spawn God konstatering, men hvad skal vi rådgive manden at gøre. Det er altid rart at vide hvad man ikke skal gøre, men rarest er det nu at vide hvad man skal gøre Har du et forslag? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |