recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opløsning til mit Panasonic TH42PA50E?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpløsning til mit Panasonic TH42PA50E?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 23:46

Følgende er klippet fra tråden :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13770& PN=1&TPN=1

Prøv det, det virkede for mig, men det var jo også et andet fjernsyn. Under alle omstændigheder er det meget sandsynligt at du ikke har fundet de menuer selv, da nvidia gemmer dem latterligt langt væk.(Kunne ikke selv finde dem, selv om jeg næsten lige har været inde og pille i dem!)

Citér

Det skal dog siges at der er overscan ved 720p, men det kan fjernes ved at gøre følgende (Du har et nvidia kort og nyere drivere):
(Taget fra en tråd på avforums.com)
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=333378&p age=12

1, Install Forceware drivers. Once installed I switched the nVidia display panel back to it's classic view (didn't like the new look and it seemed simpler to use!).

2, Ok, so it recognises the DVI connection and allows you to 'treat digital display as HDTV'. You can then set it to either 720p or 1080i resolutions depending upon your preference. In this case I went for 720p. At this point you will probably still get an overscanned image, losing detail around all sides.

3, Select 'nView display settings'. I have 'single display' in the nvidia display mode. There should be a button at the bottom right labelled 'device settings'. Click on this and you will get a menu. Select 'HDTV Overscan Configuration.

4, A new box should appear with a few different selections. The last one at the bottom should be 'underscan'. Select this. Now you will get an underscanned image with black bars around all sides. Nothing new here but don't dispair!

5, Here's the important bit. Open up the same overscan page again. Beneath the 'underscan' option you have selected there should be a button labelled 'overscan compensation'. Click this.

6, As if by magic a beautiful screen should come up with four arrows - one in each corner. You should see two sliding bars. One to change the width, one the height. You should now be able to perfectly fit the desktop to the dimensions of you TV!

As I mentioned at the top, this is NOT 1:1 pixel mapping. But by my reckoning it's a damn sight better than the over/underscanning we've had to deal with up until now.

I've found this works for both 720p and 1080i settings.

I had tried putting the custom resolution of 1360x768 (both 60 & 85Hz) and seeing how that went, but for me it brings up a terrible image. The image seems to blur vertically (looks like a sort of double/triple image) and is unusable. This is all over a DVI-HDMI adapter as well, haven't tried VGA.

Anyhoo, hope you find this helpful. Enjoy!

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 23:47

Der findes ingen løsning. Skærmen understøtter ikke 1:1 på nogen indgange, det bedste man kan gøre er at køre 480P og finde sig i at den klipper lidt af kanten, og dermed startbjælken.

Edit: Jeg tænker mig ikke om, følg Rune's løsning, hvadenten du nu gør det med 480P eller 720P, så kan du lave underscan i driveren, så du i det mindste får billedet til at passe i rammen.

Redigeret af Otto, TC - 21-Januar-2007 kl. 23:49
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 01:23

#MCenterFreak

Du har helt ret, men du havde allerede helt korrekt foreslået 720p som en mulig løsning og 720p ville også have været mit forslag. Det kan man næsten altid få til at virke med lidt hiv og sving i driverne for at korrigere for over/underscan

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Landberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Der findes ingen løsning. Skærmen understøtter ikke 1:1 på nogen indgange, det bedste man kan gøre er at køre 480P og finde sig i at den klipper lidt af kanten, og dermed startbjælken.

Edit: Jeg tænker mig ikke om, følg Rune's løsning, hvadenten du nu gør det med 480P eller 720P, så kan du lave underscan i driveren, så du i det mindste får billedet til at passe i rammen.

Men kan jeg så løse problemet hvis jeg kører ned til dig og henter afløseren for mit fjernsyn der kører højere opløsning? Det var nemlig en ting jeg overvejede.
MVH

Thomas Landberg
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 09:14
Rune: Tak for det. Det prøver jeg i aften når tiden er til det. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af Landberg Landberg skrev:

Men kan jeg så løse problemet hvis jeg kører ned til dig og henter afløseren for mit fjernsyn der kører højere opløsning? Det var nemlig en ting jeg overvejede.

Mnja, både og...  Du kan få 1:1 via VGA ved at køre 1024x768 på den. Dermed vil billedet passe perfekt, og være helt skarpt. Men da pixels på et PV60 ikke er kvadratiske, vil desktoppen være strukket i bredden, da windows desktop er bygget til kvadratiske pixels. I MCE menuen og ved afspilning af video er der ingen problemer, da MCE er forberedt til "skæve" pixels. Det skal siges at jeg ikke er klar over om den laver overscan hvis du giver den et 1280x720 signal via VGA, under alle omstændigheder vil det ikke være 1:1 længere. Via HDMI er der altid overscan, så dér får du samme problem som nu.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 19:59
Otto: Så må jeg fluks finde pengene til den nye model. Jeg er totalt ligeglad med hvordan desktop ser ud, da jeg kun skal bruge computeren med mediecenter-softwaren, så desktoppen ryger jeg hurtigt forbi.
Tillæg: Ser DVD kanon ud i 1024x768 eller bliver det et mærkeligt billede, for en DVD er vel "ab fabric" med en lavere opløsning?
MVH

Thomas Landberg
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 21:01
Runedj: Det var faneme da kanon!!!

Tricket virkede 100 %. Der kom simpelthen nogle pile frem og så var det bare at trække frem og tilbage til billedet passede perfekt. Mit mediacenter nærmer sig sq noget rigtigt godt.
MVH

Thomas Landberg
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 22:11

Oprindeligt skrevet af Landberg Landberg skrev:

Runedj: Det var faneme da kanon!!!

Tricket virkede 100 %. Der kom simpelthen nogle pile frem og så var det bare at trække frem og tilbage til billedet passede perfekt. Mit mediacenter nærmer sig sq noget rigtigt godt.

Det var så lidt. Det er jo altid ærgerligt at sidde og se TV i et lille felt i midten af skærmen!

Mvh

Rune

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu