recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpløsning

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nuller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 11:30

Ja, Ok det har jeg også prøvet (fik jeg vist ikke nævnt)  hvordan kører du dit på Catalyst softwaren er det som Tv eller som LCD? min driver finder ikke mit Tv som et Tv, blot som en ekstra skærm. Jeg kan godt tvinge den til at finde mit Tv, men jeg kan ikke få den til at huske mine indstillinger for hver skærm, kan det passe at man skal rette på opløsningen hver gang man skifter skærm?

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af nuller nuller skrev:

Ja, Ok det har jeg også prøvet (fik jeg vist ikke nævnt)  hvordan kører du dit på Catalyst softwaren er det som Tv eller som LCD? min driver finder ikke mit Tv som et Tv, blot som en ekstra skærm. Jeg kan godt tvinge den til at finde mit Tv, men jeg kan ikke få den til at huske mine indstillinger for hver skærm, kan det passe at man skal rette på opløsningen hver gang man skifter skærm?

Jeg har LCD'en stående som en standard VGA skærm. Har ikke forsøgt at tvinge det igennem som TV... Ved slet ikke om jeg kan i Catalyst programmet. Men de indstillinger jeg har stående, huskes.. men jeg skifter ikke om på noget.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 14:01
Er en (midlertidig) ikke bare at køre tv'et som primær skærm, og PC monitor som sekundær?

Så højreklikker du på menulinien, og fravælger "lås processlinien".
Derefter venstreklikker du, holder knappen nede og trækker menubjælken over på den sekundære skærm.

Når den ligger som den skal derovre, låser du den igen.

Det vil jeg bestemt mene der virker (uden selv at køre med to skærme).

Ulempen i mine øjne ved udvidet skrivebord, er at musen tit forsvinder over på den anden skærm.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
nuller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 14:57
Et OK forslag, jeg har lige prøvet men jeg kan ikke flytte med min menulinie. Jeg har lavet så jeg kan skifte skærm ved at trykke alt+1 men det der irriterer mig er at jeg skal ændre på min opløsning hver gang jeg skifter skærm, måske er det en lille ting men det ville være rart ikke at skulle gøre det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af nuller nuller skrev:

Et OK forslag, jeg har lige prøvet men jeg kan ikke flytte med min menulinie.

Kan du ikke flytte den til den sekundære skærm, eller kan du slet ikke flytte den?

Hvis det er det sidste, så er den ikke "låst op".
Hvis du har "hurtig start-knapper" nede ved siden af start kan man se, at den er "låst op" ved at disse er omgivet af prikker i lodrette linier.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
nuller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 16:07

Hej, jeg kan ikke flytte med den fra skærm til skærm og jo den er låst op, jeg vil lige tilføje at jeg kører Vista, jeg ved ikke om det er anderledes i den.

Mvh nuller

Redigeret af nuller - 23-Februar-2007 kl. 16:09
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 17:52

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Er en (midlertidig) ikke bare at køre tv'et som primær skærm, og PC monitor som sekundær?

Derefter venstreklikker du, holder knappen nede og trækker menubjælken over på den sekundære skærm.

Ulempen i mine øjne ved udvidet skrivebord, er at musen tit forsvinder over på den anden skærm.

Mvh Michael

Nope... Ellers et godt forslag.. Men kan heller ikke flytte min Vista proceslinie..  selvom den ikke er låst... men google er min ven.. så måske der tips og tricks der...

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af jrasmu jrasmu skrev:

Mvh Michael

Nope... Ellers et godt forslag.. Men kan heller ikke flytte min Vista proceslinie..  selvom den ikke er låst... men google er min ven.. så måske der tips og tricks der...

Got IT!!

Her er opskriften på at flytte banditten:

Skjul indhold Sådan flyttes proceslinjen

Du kan flytte proceslinjen til enhver af skærmens kanter. Sørg for, at den er låst op, inden du flytter den.

1. Højreklik på et tomt område på proceslinjen. Hvis der vises en markering ud for Lås proceslinjen, er proceslinjen låst. Lås den op ved at klikke på Lås proceslinjen, så markeringen fjernes.

2. Klik på tomt område på proceslinjen, og hold derefter museknappen nede, mens du trækker proceslinjen til toppen, bunden eller siden af skrivebordet. Slip museknappen, når proceslinjen er placeret på det ønskede sted.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 18:09

Got IT!!

Det er jo netop også den metode jeg har beskrevet.

Måske fik jeg ikek tydeliggjort at menuen ikke kan slippes midt på skærmen, men skal "klistre" til kanten før den slippes.

Virker det så med flere skærme også?

Mvh Michael
Til top
nuller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 18:37

Jeg kan sagtens flytte linien rundt på min pc skærm men jeg kan ikke trække den over på den anden skærm.

Redigeret af nuller - 23-Februar-2007 kl. 18:43
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 19:10

Got IT!!

Det er jo netop også den metode jeg har beskrevet.

Måske fik jeg ikek tydeliggjort at menuen ikke kan slippes midt på skærmen, men skal "klistre" til kanten før den slippes.

Virker det så med flere skærme også?

Mvh Michael

Ja sorry.. fik hvis ikke læst din besked helt godt nok..  

Jeg kan godt flytte linien til den anden skærm, så det er fint. Men mangler så lige det sidste.

Når jeg starter programmer op .. starter de jo op på den primære (LCD) skærm. Vel har ikke testet om de egentligt ikke starter op den sekundære (PC) når jeg kører MCE i full screen.... det burde de jo gøre.

Men når der ikke kører noget på den primære (LCD) i full screen, starter de op på den. Det er jo lidt bøvlet, hvis den hænger i stuen og den sekundære (PC) står i soveværelset.. hmm.. livet er fuld af udfordringer..

Tror jeg må have en anden skærm der kan tvinges til at køre 1360x768..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 19:16
Tror du ved alle programmer første gang du starter dem op skal minimere, trække over på den sekundære skærm, og maksimere der.
Så burde de starte der næste gang.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 23-Februar-2007 kl. 19:17
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu